Musical Fidelity X-10d en X-PSU

Started by Ralf67, March 20, 2019, 12:31:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralf67

Musical Fidelity X-10D , the missing link

Dank zij de magie van buizen ( 2 X ECC88) bewerkt deze lijnbuffer een hoorbare upgrade
voor de meeste CD-spelers (en vergelijkbare geluidsbronnen ).
De meeste van deze spelers zijn met goedkope op-amps uitgerust als analoge eindtrap.
Dit veroorzaakt een misaanpassing ( o.a. te hoge afsluitimpedantie) en een onaangenaam digitaal randje. Enkel de allerduurste spelers ontsnappen hieraan.
De X10D wordt gewoon tussen CD-speler en een ingang van de versterker/receiver gescha-
keld of opgenomen in de tapemonitor loop. (tape-in naar tape-out).
De zeer hoge afsluitimpedantie van 470.000 Ohm en de lijnuitgang van slechts 200 Ohm zorgen voor de nodige stroombeheersing en bijgevolg een ideale aanpassing.


Het toestel blijft steeds ingeschakeld. Zeer gering stroomverbruik.
Voeding door adapter (12V).
Vervorming minder dan 0,005%
Overspraak beter dan -90dB
Frequentiebereik 10Hz -100KHz
Afmetingen:110 x 110 x 220 mm

Kortom een X-10D voorzien van nieuwe buisjes en de X-PSU voeding

Mogen weg voor €189 , worden alleen als setje verkocht.

Peerless Monster

#1
Mooi hoor Ralf! Veel mensen onderschatten de impedantie en serveren een apparaat dan af. Terwijl deze buizen buffer dit probleem kan oplossen.
Zitten er 4 kabels bij de PSU overigens? En welke buizen zitten er nu in?
En heb je de Little pinky al getest als PSU? (die heeft overigens maar 2 uitgangen)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Ralf67

#2
Er zitten nu Electro Harmonix buisjes in.

Eventueel 4 kabeltjes erbij, waarvan 1 orgineel.


Klein duimpje voeding heb ik niet  :D

Spekkie99

Hoi Ralf, die neem ik graag van je over. Mis bij mijn bluesound de buizen magic van mijn tubed by heart Marantz CD speler.
Ik stuur je vanavond even een pm. Groet, Gerwin

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Ralf67

#4
Nog niets vernomen ?


Ralf67

#5
Gereserveerd

Ralf67