JVC N7 VS Sony

Started by reza, March 10, 2019, 08:29:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

#25
Quote from: home@the movies on April  8, 2019, 20:38:02
Aspect wordt volgens mij niet opgeslagen in het lens geheugen, enkel in de kleur profielen.
Je gaat inderdaad meer lichtopbrengst hebben, al gaat het niet echt spectaculair zijn maar toch, iedere lumen is er één meer hé :-)
Het is net omdat je op een zelfde oppervlakte meer pixels gebruikt dat je dus meer licht gaat krijgen hé ;-)

Klopt. Beetje meer licht inderdaad door de zoom stand.

Low lamp + zoom 21x9 = 400 Lux
Low Lamp +native = 356 Lux
High Lamp + zoom 21x9 = 430 Lux
High Lamp + native = 406 Lux

En de aspect ratio stand wordt wel meegenomen met de mode. Dus ik kies op de AB (directe IR code) de 16x9 stand dan springt ook de aspect terug naar native.
En druk ik op Netflix of 21x9 mode dan gaat ie in de zoom stand. En natuurlijk past ie de lensshift, lens zoom en lens focus aan, per mode.

Deze ga ik op deze manier gebruiken zo.

home@the movies

Quote from: Kjelt on April  8, 2019, 22:03:03
Dat is flink ja zeker voor een vaste lens die je door de projector in vier jaar afschrijft.
Als je de lens net als bij de pro projectoren van Barco bv wel los kunt nemen en uitwisselen met de volgende projector zou het een ander verhaal zijn. Genoeg amateur fotografen die voor 5000 € aan lenzen hebben bij hun camera  ;)
Jouw anamorphic lens is bij Barco dan ook een optie en hoef je ook geen rare constructies meer te maken. Overigens is dat IMO een kwestie van meer lumens.

Maar de markt van de fotografie is natuurlijk in de verste verte niet te vergelijken in omzet tov Home Cinema projectoren.
En voor dat wisselen van lens betaal je bij de Barco's van deze wereld wel een premium prijs.
Daar komt nog bij dat er x aantal verschillende lenzen voor verschillende modellen zijn die onderling niet eens uitwisselbaar zijn.
Stel je maar eens voor wat een nachtmerrie het zou zijn om alle fabrikanten van Home cinema projectoren op één lijn te krijgen om lenzen onderling uitwisselbaar te kunnen maken. Enerzijds in de merken onderling, anderzijds in verschillende modellen en behuizingen die om de 2 jaar veranderen.
Kortom, een scenario dat in realiteit economisch gezien nooit haalbaar gaat zijn.

Kjelt

Tja grootste uitdaging zijn de motorized zoom en focus van de lens dat heeft zelfs Barco niet  :D

riwi

Quote from: Kjelt on April  8, 2019, 23:40:01
Tja grootste uitdaging zijn de motorized zoom en focus van de lens dat heeft zelfs Barco niet  :D

Op de Sim projectoren kan je wel wisselen geloof ik. In ieder geval zijn er opties voor Long throw en Short throw. Maar die zitten ook in een andere prijsklasse.

Teejoo

Quote from: riwi on April  8, 2019, 22:40:33
Klopt. Beetje meer licht inderdaad door de zoom stand.

Low lamp + zoom 21x9 = 400 Lux
Low Lamp +native = 356 Lux
High Lamp + zoom 21x9 = 430 Lux
High Lamp + native = 406 Lux

En de aspect ratio stand wordt wel meegenomen met de mode. Dus ik kies op de AB (directe IR code) de 16x9 stand dan springt ook de aspect terug naar native.
En druk ik op Netflix of 21x9 mode dan gaat ie in de zoom stand. En natuurlijk past ie de lensshift, lens zoom en lens focus aan, per mode.

Deze ga ik op deze manier gebruiken zo.
Hoi Richard, Heb jij discrete ir codes voor Picture mode en memory settings van de JVC?

En verder merk je niets van scherpteverlies of zo met de zoom?

riwi

#30
Quote from: Teejoo on April  9, 2019, 08:58:52
Hoi Richard, Heb jij discrete ir codes voor Picture mode en memory settings van de JVC?

En verder merk je niets van scherpteverlies of zo met de zoom?

Ik heb in ieder geval een discrete code voor het 3rde lens memory (ik heb er 3 in gebruik). De orginele AB heeft maar 2 knopjes om lens memory op te roepen. Ik zal hem straks opzoeken, ik ben eens een paar avonden bezig geweest om discrete IR codes voor de JVC projectoren te zoeken. o.a. de code voor de vertical stretch voor als je een voorzet lens gebruikt.

Edit: <Zie het JVC topic>