Uitleg netfilter

Started by chansig, March 9, 2019, 08:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: hifiman on March 10, 2019, 19:06:07
Dat is ongeveer dezelfde stelling als: als iets niet fijn voelt is het niet prettig, ja duhh.. (no offense)  ;)

Maar even serieus, de discussie over dunne draden verbaast mij, alhoewel te dunne draden voor een toepassing inderdaad niet ok is (qua veiligheid en weerstand) is dit echt niet DE reden dat een filter dynamiek beperkend werkt op een eindversterker.

Een stelling moet natuurlijk wel zo simpel als mogelijk zijn om vervolgens te kunnen onderbouwen.

Maar even serieus: Ik leef al jaren in de veronderstelling dat een netfilter per definitie niet goed is voor een EV. Dat was ik wilde onderzoeken. Hier heb ik antwoord op gekregen: is dus nie zo.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

Quote from: chansig on March 11, 2019, 07:39:13
Een stelling moet natuurlijk wel zo simpel als mogelijk zijn om vervolgens te kunnen onderbouwen.

Maar even serieus: Ik leef al jaren in de veronderstelling dat een netfilter per definitie niet goed is voor een EV. Dat was ik wilde onderzoeken. Hier heb ik antwoord op gekregen: is dus nie zo.

Gr. Hans
Ik denk dat een serieel netfilter inderdaad per definitie een nadelig effect heeft (naast de positieve effecten) op een EV. Een parallel filter niet, maar heeft weer veel minder effect uberhaupt. En een aktief filter (regenerator enzo): it depends. Er zullen vast wat uitzonderingen zijn.

Kingpin

Quote from: hifiman on March 11, 2019, 08:07:35
Ik denk dat een serieel netfilter inderdaad per definitie een nadelig effect heeft (naast de positieve effecten) op een EV. Een parallel filter niet, maar heeft weer veel minder effect uberhaupt. En een aktief filter (regenerator enzo): it depends. Er zullen vast wat uitzonderingen zijn.
Op een versterker die veel ampere's vraagt zal dat effect wel groter zijn dan de huidige classe D versterkers denk ik.
Ben wel eens benieuwd of daar meetresultaten van zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifiman

Quote from: Kingpin on March 11, 2019, 09:33:35
Op een versterker die veel ampere's vraagt zal dat effect wel groter zijn dan de huidige classe D versterkers denk ik.
Ben wel eens benieuwd of daar meetresultaten van zijn.
Dat lijkt mij ook.

Kingpin

Heb er nog eens naar gezocht maar kon nergens echte meetresultaten boven water krijgen.

Zelf gebruik ik wel emc filters, bewust uitgezocht dat dan wel en gehoormatig mee geëxperimenteerd.
De "goede" zijn meertraps, deze kosten ook aardig wat. Die maken best verschil moet ik zeggen.
Voor m'n voedingen (laagvermogen voor o.a. streamers, dacs etc) maak ik gebruik van andere emc filters dan voor m'n power distributie.
Die laatste is zo gekozen dat in het hoorbare gebied nagenoeg geen "onderdrukking" plaats vindt, maar daarboven wel (veel zelfs).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack