Audioshow Alkmaar 9-10 maart 2019

Started by R0N, March 6, 2019, 17:19:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Pjotr27

Quote from: TabCam on March 11, 2019, 17:49:50
Dat zijn Devore Orangutan luidsprekers, O93 of O96.

Wel heel raar dat ze raar klinken. Heb ze met Chord gehoord en was erg goed  :wacko:

Is vast een vergissing, Devore klinkt echt geweldig. Wat voor zaal of opstelling ook. Door het hoge rendement ook nog eens makkelijk aan te sturen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

MechanicalAnimal

#26
Ik ben ook geweest, samen met mijn broertje die op zoek was naar wat anders in zijn keten.

Die wou vooral even wat indrukken krijgen van enkele speakers. Even luisteren of er wat tussen zat dat hem meteen aansprak, zeg maar.

In de tussentijd staat mijn PM11-S3 bij hem in plaats van zijn Denon 1500 op zijn huidige JBL Ti-2K monitoren, erg fijne speakers overigens, om eens te kijken waar hij het beste baat bij zou hebben. Allicht dat met wat meer vermogen en een stabielere versterker hij al genoeg winst boekt. Hij koopt liever een nieuwe amp dan afscheid te nemen van zijn mooie monitoren.


SonusFaber

Jammer dat bij Sonus Faber er alleen een McIntosch all-in-one draaitafel gebruikt werdt tijdens de demo van Sonetto 5's.
Ik heb daar echt he-le-maal niks mee, dat gekraak en geruis. Maar goed, dat is natuurlijk zeer persoonlijk.

We hadden daar graag gewoon wat meer te luisteren gehad en ook wat meer toegankelijke muziek (meer stromingen) zodat je een wat breder publiek kan aanspreken.
Ook jammer dat de Sonetto 3 bijvoorbeeld niet werdt aangesloten.
Een beetje achtergrondinfo bij de testtracks spreekt een gedeelte van het bezoek misschien wel aan maar graag minder gewauwel zou ik prettig vinden.

De Amati..........wauw.......wat een design.........daar wil ik er wel 10 van in huis hebben staan. Helaas vind ik ze mooier smoelen dan klinken.

Dynaudio
De demo bij Dynaudio van hun Evoke lijn stak goed in elkaar, veel wisselende speakers en ook veel verschillende testtracks.
Ik vond wel de duur van de demo per speaker echt erg lang. Dat had van mij sneller gemogen.

Helemaal top was de gebruikte versterker, lekker betaalbaar, de Arcam SA20 van +/-1200 euro. Dat was echt slim. Dikke misser vind ik dan een streamer van 3600 euro in de keten.
Als je een keus maakt, zet die dan door. De Evoke-lijn is echt een woonkamer-modellijn qua doelgroep/prijs (en ook een meerkanaals setup gezien de center, maar er zullen er vast ook enkelen een plaatsje krijgen in een dedicated ruimte.) Het is een slimme modellijn.

Ik ben heel benieuwd of ze ook met een bron die in verhouding is zo overeind blijven staan. Een streamertje van 500-1000 euro ofzo.

We hebben meerdere demo's gedaan bij Dynaudio en het zijn hele fijne speakers met een prettig karakter (de gehele lijn) waar je ook bij de testgeluidniveau's lang naar kon luisteren.

De Evoke 30 en 50 vond ik erg fijne luidsprekers. De 30 was zeker een flink stuk volwassener dan de monitoren door een stukje laag (kastvolume). De midrange van de 50 klonk op zijn beurt echt veel beter dan de 30 door de extra (mid)woofer.

Algemeen

Het zal aan mij liggen maar ik vond bij veel LS-demo's er erg ontoegankelijke muziek opstaan, maar ook dat is natuurlijk zeer persoonlijk.
Ik hoor dan liever de grijs gedraaide klassiekers van Sting, The Police, REM Dire Straits, je kent het wel, tot vervelends toe omdat ik dat ken, dan obscure fusion-jazz en weetikveel wat ik allemaal gehoord heb.
Vooral de demo bij Driade, wat een mooie luidsprekers en wat een lekkere sound zeg. Maar niet lang geluisterd vanwege de muziek.
Bij Dynaudio vond ik de invloed van de bas bij de naastgelegen demo hinderlijk.

Voor de rest erg fraaie spullen gezien allemaal. Vanmiddag maar eens een paar staatsloten halen.  :pompom:

Kortom, leuke en geslaagde middag met mijn broertje, die verwarder naar huis ging dan dat hij aan kwam  :D









SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Htdre

Grappig mechanicalanimal. Bijna dezelfde waarneming. Vond bij dynaudio de prijs van de streamer ook erg 'uit' verhouding met de versterker en speakers. Vond het wel mooi gedaan ook met het scherm de achtergrond info etc.

Weinig reacties op de Indiana line. Wat vonden jullie daarvan?

Leeuwarden

Ik ben er niet geweest maar Indiana is al jaren veel voor weinig. Ik kan me heel goed voorstellen dat hele volksstammen blij zouden zijn met een Indiana setje.

MechanicalAnimal

Quote from: Htdre on March 12, 2019, 11:08:15
Grappig mechanicalanimal. Bijna dezelfde waarneming. Vond bij dynaudio de prijs van de streamer ook erg 'uit' verhouding met de versterker en speakers. Vond het wel mooi gedaan ook met het scherm de achtergrond info etc.

Weinig reacties op de Indiana line. Wat vonden jullie daarvan?

:pompom:


ik heb 3 of 4 keer bij Dynaudio gezeten, ik kon die film niet meer aanzien  :D :D :D

Vond die gasten bij Dynaudio ook wel relaxed reageren als je ff wat kwam vragen.

Indiana Line, wel grappig, moet het vooral van de looks hebben, stond oncomfortabel hard en met sub-ondersteuning toen wij luisterden. Dat is niet mijn ding dus ik loop daar dan al gauw aan voorbij.

Wat mij ook nog opviel, in het algemeen, was het abominabel slechte afwerkniveau van best een hoop luidsprekers  :crazy:
Ik ben daar een enorme zeikert in misschien maar met de hedendaagse (productie)technieken vind ik dat ik de lat erg hoog mag leggen als je ziet hoe strak een smartphone in elkaar steekt. Als ik dan drivers niet eens centraal in hun uitfrezing zie steken, of niet 100% recht of dat er verschil is in hoe diep de drivers onderling liggen en ook verschillend ten opzichte van de linker en rechterspeaker dan ben ik al klaar met een product.  :nopompom:

Het verschil is dan ook nog eens heel groot, de Driades vond ik echt slecht wat dat betreft. Terwijl Dynaudio en SF in hun "midrange" echt heel netjes afgewerkt zijn. Die kosten grofweg de helft notabene.
Zet je de Driade van 4500 tegenover de Amati van SF dan zie je dat de Amati zelfs vele mooier is afgewerkt dan hun prijsverschil doet vermoeden.



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

Quote from: Leeuwarden on March 12, 2019, 11:17:18
Ik ben er niet geweest maar Indiana is al jaren veel voor weinig. Ik kan me heel goed voorstellen dat hele volksstammen blij zouden zijn met een Indiana setje.

Zeker, ik moet zeggen, ik vond ze er wel leuk uitzien met die gekleurde zijkantjes.  :pompom: Het klonk ook niet verkeerd hoor.

Vaak is een subje wat makkelijker kwijt te raken dan wat forsere zuilen, helpt met de WAF ook nog wel eens.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Htdre

Ik begreep dat alleen de hele kleine monitor MET sub speelde. De anderen niet.
En ja, lastig om het echt te vergelijken. Die zaal die ze hadden was erg rumeurig en groot (gedeeld)

MechanicalAnimal

Zou best kunnen hoor, het bordje stond bij de kleinste zuil in het rijtje en met wat ik hoorde moet de sub daar bij hebben gedraaid. Allicht stond het bordje nog verkeerd.
Verder geen aandacht besteed aan hun line-up, stond niet op de wishlist/must-see van broerlief.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

dre73

Quote from: cz79 on March 12, 2019, 07:42:04
Mooie set wat er stond maar klonk niet echt goed, wel veel geluid maar een rare scheiding tussen hoog en laag zonder mid/midhoog. Het hoog sprong er heel erg uit en stemmen hadden weinig body

De middentoner klonk naar zijn formaat. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

fasteddie

Quote from: MechanicalAnimal on March 12, 2019, 11:28:55
Zeker, ik moet zeggen, ik vond ze er wel leuk uitzien met die gekleurde zijkantjes.  :pompom: Het klonk ook niet verkeerd hoor.

Vaak is een subje wat makkelijker kwijt te raken dan wat forsere zuilen, helpt met de WAF ook nog wel eens.

Gekleurde zijkantje was een stukje wrapkunst! Inderdaad leuke speakers...ik heb ze alle drie horen spelen....en erg betaalbaar

fasteddie

Heb ook geluisterd bij Connect2Multimedia....daar werden een paar concept speaker geshowd met een toch wel erg neutraal geluid.....Ook de eigen opnames waren top!

De speakers waren actief versterkt middels Hypex nCore....geheel eigen bouw en ontwikkeling.....

Leuk om te horen hoe Keff "eitjes" kunnen klinken als deze "actief" worden gemaakt....

Iemand ook nog even daar geweest?

R0N

Hoi,
Voor diegenen die de show gemist hebben, is hier een compilatie.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)