Audioshow Alkmaar 9-10 maart 2019

Started by R0N, March 6, 2019, 17:19:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R0N

Hoi,

Het is weer zover, de gezellige audioshow Alkmaar in het stadion. De elfde keer al weer.
Ook wij zijn er met een vergelijkingsdemo van Isoacoustics en een demo met de nieuwe Anti-Mode X4.
Maar er is natuurlijk nog véél meer.
Tot ziens in Alkmaar.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

rovinggecko

#1
Net even kort langs geweest (t is om de hoek).
Was er redelijk rustig (maar kan ook komen omdat ik andere jaren op een ander tijdsstip langs ben gegaan).
Wat me op viel was dat de meeste leveranciers dit jaar de wat kleinere modellen hadden staan en spelen; lees: iets wat je nog net in je huiskamer kan prakken.
Zag ook dat in een aantal zaaltjes duidelijk wat acoustiek treatment gedaan was.

Meest opvallende was de daudio M1, iets wat echt huiskamer waardig is, qua maat en uiterlijk. De conculega speelde alleen op dat moment, dus heb hem niet gehoord dit jaar.

Als je in de buurt bent: morgen ook nog open....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Vhond

Helaas was er veel apparatuur alleen opgesteld en niet aangesloten (Bryston/SOTM/Atoll).

hifiman

Er waren in elk geval genoeg buisjes  :inlove:

hifiman

En nog een paar.

Htdre

Vond het erg leuk weer.
Ook leuk dat er veel (redelijk) betaalbaars was. Zelf vind ik vaak de muziek bij Monitor Audio erg goed klinken altijd.
Maar ook Indiana line was heel prima. Dynaudio ook erg goed (en betaalbaar).

Ook leuk om de luidsprekers van 60.000 te zien. Maar toch ook erg fijn veel verschillende (betaalbare) speakers te horen!

fasteddie

Zeker een leuke show...en inderdaad ook weer een paar zaken die betaalbaar zijn en plaatsbaar ???

Maar feit blijft dat er toch wel hoge bedragen worden gevraagd...dat zie je bijvoorbeeld terug in de all-in-one servers met een directe rip functionaliteit.....beginnend bij 800 euro tot 5000 eigenlijk voor hetzelfde concept!!

Leuk om te zien dat mijn hoofdtelefoonstandaard uit China ook te koop stond voor 119 euro....uh ik was 17$ kwijt.....en dan nog serieus kijken ook hè als er naar informeert.... :mad: 

Htdre

Ja hetzelfde met kabels. Maar vond het echt leuk dat er veel betaalbare sets waren.
Wel alriidmjammermdat je veelmkannzien, maar niet horen. Dat voegt niet zoveel toe in mijn ogen

AudioEnZo


CZ79

Mooie foto's!

Gauder en Revel klonken erg prettig (imo), die rare houten speakers (merk is mij onbekend) klonken helemaal nergens naar, dof en alsof alles achter een heel dik gordijn stond te spelen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AudioEnZo

Dank :)

Revel met Mark Levinson versterking klonk idd erg prettig!

Tabcam

Quote from: cz79 on March 11, 2019, 17:10:19
Mooie foto's!

Gauder en Revel klonken erg prettig (imo), die rare houten speakers (merk is mij onbekend) klonken helemaal nergens naar, dof en alsof alles achter een heel dik gordijn stond te spelen

DIe rare houten speakers zijn van DAudio, zoals ook op het projectorscherm staat  :P
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

AudioEnZo

Ik vermoed dat hij foto 4 en 5 bedoeld :)

Tabcam

#13
Dat zijn Devore Orangutan luidsprekers, O93 of O96.

Wel heel raar dat ze raar klinken. Heb ze met Chord gehoord en was erg goed  :wacko:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Ralf67


Tabcam

#15
Die heeft de foto's gemaakt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

CZ79

Ik bedoel zeker niet de Daudio's, die heb ik eerder geoord en dat klonk echt geweldig. Gaat idd om foto 4 en 5. Wat een dof en diffuus geluid, geen pijl op te trekken en klonk echt niet goed
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

De ATC set was ook best mooi, lastige is alleen dat er drie of voer sets in een zaal staan en dat er veel afgewisseld moest worden tussen de sets, dus lekker even zitten en rustig luisteren was er niet bij.

Leuk ook dat Magnahifi er was en ook heel transparant waren in de aanpassingen die zij doen en een hele range audiogd spullen hadden zonder deksel zodat je goed kon zien hoe het interieur eruit ziet, erg geordend en goede componenten  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Tabcam

#18
 :huh2:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Htdre

Quote from: AudioEnZo on March 11, 2019, 17:19:14
Dank :)

Revel met Mark Levinson versterking klonk idd erg prettig!

Grappig. Zo zie je dat smaken verschillen. Vond het helemaal niks na Monitor audio gehoord te hebbn

dre73

Ik vond de Monitor Audio's net zo matig als de koffie. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Leeuwarden

Quote from: dre73 on March 11, 2019, 22:31:37
Ik vond de Monitor Audio's net zo matig als de koffie. :D

Broodje kroket ook geprobeerd?

AudioEnZo


CZ79

Quote from: dre73 on March 11, 2019, 22:31:37
Ik vond de Monitor Audio's net zo matig als de koffie. :D

Mooie set wat er stond maar klonk niet echt goed, wel veel geluid maar een rare scheiding tussen hoog en laag zonder mid/midhoog. Het hoog sprong er heel erg uit en stemmen hadden weinig body
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Htdre

De gold 500 set?
Nou ja zo zie/hoor je. Voor ieder wat wils :-)