MIT Terminator luidsprekerkabel aansluiting versterkerzijde

Started by JC uit V, February 28, 2019, 23:28:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JC uit V

Ik heb een setje MIT Terminator 4 luidsprekerkabel op de kop kunnen tikken omdat ik deze eens wil vergelijken met mijn Monster Powerline 3. Echter kan ik deze niet eenvoudig aansluiten op mijn Denon AVR-4306.

Een bananen plug (zit er nu op) past er niet, een Y spade past ook niet want ik kan de aansluiting niet (rode en zwarte draaiknop) niet geheel los draaien.

Zijn er van MIT van die flexibele aansluitingen?
Die zijn er wel van Monster Cable maar die passen niet op de MIT (MIT heeft 4mm en Monster heeft 5mm).

Wat is de beste optie?
De kabel inkorten is (denk ik) niet mogelijk want ik ga ervan uit dat in het kastje instellingen zijn gemaakt aan de hand van de lengte van de kabel.

Wie kan mij hier advies over geven?
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JC uit V

Inderdaad, past niet, die bananen pluggen, kunnen er niet in. En er zit geen dopje o.i.d. om eruit te halen.
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub

chansig

Bijzonder...kan je ze wel door het gat steken en dan vastdraaien ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8

De LS kabel bare wire aansluiten of wil je de connectoren aan de versterker kant liever intact houden ?
Als het goed is zit aan die Term. 4 schroefdraad om spades of banaanstekkers te monteren, is de schroefdraad niet lang genoeg om dat gedeelte aan de versterkerterminal bevestigen ?

PS.
Overigens heeft inkorten geen invloed, die halve cm. zal 't 'm niet doen.

JC uit V

Quote from: chansig on March  1, 2019, 11:27:40
Bijzonder...kan je ze wel door het gat steken en dan vastdraaien ?
Gr. Hans

Hans, het is geen losse draad. Het komt wel vaker voor dat je een bananenplug niet aan de versterker kunt aansluiten.
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub

chansig

Weet ik. Meende wel eens gezien te hebben dat je bij MIT de pluggen eraf kan draaien en daar dan iets anders op kan draaien. Maar daar kan ik ook helemaal mee mis zitten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JC uit V

 @xlr8

Klopt, er zit inderdaad schroefdraad aan, M4x0,8 zelfs.
Ik wil daar graag een soft tip opzetten maar ik weet niet of dat van MIT verkrijgbaar is. Ik heb ze wel van Monster Cable maar dat heeft de verkeerde schroefdraad, namelijk M5
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub

xlr8

Ik heb die pennen iig nog nooit bij MIT gezien, dacht enkel de spades en banaanstekkers.

0,8 is wel krap maar de schroefdraad ansich kan je dus niet aan de amp bevestigen ?

JC uit V

Nee zeker niet, dan krijg je immers nooit een goede verbinding. Het oppervlak wat verbinding moet maken is heeeel erg weinig.
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub

xlr8

Dat klopt idd maar dan zal niet meer opzitten dan knippen, pellen en bare-wire.

Nexterday

Vreemd...voor een Terminator kabel van MIT heb je van die opschroefbare bananen, Iconn banana.
30 euro voor 4 stuks, volgens de prijslijst van More Music. Deze moeten gewoon in een 4306 passen...
Ik snap niet helemaal wat er moeilijk aan is...
Music is the answer.

Peerless Monster

Quote from: Nexterday on March  7, 2019, 23:20:11
Vreemd...voor een Terminator kabel van MIT heb je van die opschroefbare bananen, Iconn banana.
30 euro voor 4 stuks, volgens de prijslijst van More Music. Deze moeten gewoon in een 4306 passen...
Ik snap niet helemaal wat er moeilijk aan is...

De maat.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

CZ79

Foto? Ik heb meerdere MITs gehad en die connectoren hebben altijd gepast
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nexterday

Die ervaring heb ik ook...wellicht heeft de vorige eigenaar van de kabel eraan zitten prutsen...
Music is the answer.

JC uit V

Het probleem zit em niet zozeer in de kabels maar in de luidspreker terminals, die is echt totaal verkeerd bij de Denon monoblocken. Datzelfde is ook het probleem bij de hierboven genoemde Denon receiver.
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub

erik s.

Ik moet nog wel ergens MIT ICONN flexible pins hebben.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

JC uit V

Quote from: erik s. on June  2, 2019, 08:49:40
Ik moet nog wel ergens MIT ICONN flexible pins hebben.

Hoi Eric,

Interessant, ik heb gezocht naar flexibele pins maar niet kunnen vinden. Kun je mij een berichtje sturen of je ze nog hebt en hoeveel stuks dat zijn? Graag via WhatsApp 0654235106 want misschien kun je dan gelijk een fotootje sturen ;-)

Thanks, JC
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub

JC uit V

Heel andere vraag maar wel over de MIT cables:

Kun je de kabels ook inkorten zonder dat het invloed heeft op het geluidsbeeld?

What's in the box is een leuke video over MIT Cables maar er wordt helaas niet genoemd of de kastjes componenten heeft die van invloed zijn op de lengte van de kabel.

Ik heb een aantal MIT Terminator kabels die ik graag zou willen inkorten maar als dat niet aan te raden is, zou ruilen tegen andere lengtes een veel betere optie zijn.
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub