Is er een verschil kwa klank tussen harde schijven(hdd,ssd)

Started by Rolandr, February 26, 2019, 21:01:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Nietes....en dan nog. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Quote from: frank2 on April 20, 2019, 14:08:03
Ik weet dat wel zeker, zelfs het stroomsnoer aan de lineaire voeding van de hdd maakt nog verschil.

Kleine nuance:
Ik weet dat wel zeker, ik hoor zelfs dat het stroomsnoer aan de lineaire voeding van de hdd nog verschil maakt.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

pieper

Quote from: RalphH on April 20, 2019, 18:50:29
Kleine nuance:
Ik weet dat wel zeker, ik hoor zelfs dat het stroomsnoer aan de lineaire voeding van de hdd nog verschil maakt.

Dan kun je eenvoudig miljonair worden.

https://gizmodo.com/james-randi-offers-1-million-if-audiophiles-can-prove-305549
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

i2Paq


Optisch isoleren, wat is dat?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

simonp

Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70


Hanky Panky

Als je toch zulke dingen moet doen om naar muziek te luisteren kun je dan nog wel genieten als je vooral bezig bent met imperfecties op te sporen in plaats van naar een mooi album te luisteren?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

simonp

Ja het genieten is steeds meer en intenser. Kleine investeringen kunnen een grote impact hebben en dat is natuurlijk erg mooi als je geniet van de muziek.
Gelukkig ben ik nu erg tevreden maar waarschijnlijk kan het op sommige onderdelen echt nog wel wat beter. Of dat veel geluids verbetering geeft is nog maar de vraag.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

frank2

Quote from: RalphH on April 20, 2019, 18:50:29
Kleine nuance:
Ik weet dat wel zeker, ik hoor zelfs dat het stroomsnoer aan de lineaire voeding van de hdd nog verschil maakt.

Correctie iedereen hoort dat als je hier naar mijn set luistert.

Maar ben het wel eens met je, je hoort het niet als je standaard kabels gebruikt, geen audiogroep hebt en niet naar fase kijkt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

En op mijn set is het dan helemaal te horen. Aangezien mijn set meer laat horen dan die van Frank. Simpel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Zet jouw set maar eens bij frank neer, dan weet je niet wat je hoort.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: Kjelt on April 20, 2019, 10:11:50
Maar zowiezo vind ik USB geen goed protocol. Erg gevoelig voor storing en creeren van storing. Bij CNC machines met veel storing zijn ze al vervangen door ethernet dat galvanisch gescheiden is.
Over welk USB protocol heb je het dan?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: Sirius666 on April 20, 2019, 22:28:35
https://www.alpha-audio.nl/achtergrond/fiber-netwerk-audio/
Deze uitvoering gebruik ik ook al jaren (onder trendnet label). Het is niet alleen rozengeur en maneschijn maar met een switch erachter is er goed mee te leven en geeft het zeker een verbetering.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

i2Paq

Quote from: Sirius666 on April 20, 2019, 22:28:35
https://www.alpha-audio.nl/achtergrond/fiber-netwerk-audio/

Dus je gaat er extra converters tussen zetten (met eigen voedingen) om, je raad het nooit, minder ruis te ontwikkelen?

Om vervolgens die voedingen weer te vervangen voor nog betere voedingen om, je raad het nooit, minder <insert some High End blabla> te krijgen?

Ben blij dat ik alleen in God geloof....., o, wacht.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

StereoMike

Quote from: jvanhambelgium on April 20, 2019, 10:36:36
Alle gekheid op een stokje, een HD op zichzelf is slechts opslagmedium en heeft niets met muziek,timing etc te maken.Waarom zou dat in godsnaam de klank gaan beinvloeden.
Daar sla je de spijker op de kop. Volgens mij staat dat deel ook niet ter discussie. Het gaat juist om de invloed van het opslagmedium op de directe omgeving en de netheid van de datastroom. Is de afscherming van de HDD of SDD op orde, de stroomvoorziening onafhankelijk of voldoende gefilterd en wat is de belasting van de controller buffers etc etc
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: i2Paq on April 21, 2019, 11:31:49
Om vervolgens die voedingen weer te vervangen voor nog betere voedingen om, je raad het nooit, minder <insert some High End blabla> te krijgen?
Ja, daar komt het wel op neer. Linn doet het met het hele Dynamik Power Supply Upgrade programma niet veel anders.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

i2Paq

Quote from: StereoMike on April 21, 2019, 11:43:57
Ja, daar komt het wel op neer. Linn doet het met het hele Dynamik Power Supply Upgrade programma niet veel anders.

Je snapt mijn punt niet.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

StereoMike

Quote from: i2Paq on April 21, 2019, 11:45:25
Je snapt mijn punt niet.
Leg eens uit dan. Het je problemen met de conversieslagen?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Sirius666

Quote from: i2Paq on April 21, 2019, 11:31:49
Dus je gaat er extra converters tussen zetten (met eigen voedingen) om, je raad het nooit, minder ruis te ontwikkelen?

Om vervolgens die voedingen weer te vervangen voor nog betere voedingen om, je raad het nooit, minder <insert some High End blabla> te krijgen?

Ben blij dat ik alleen in God geloof....., o, wacht.

Ja. En uiteindelijk heb je achter beide converters volgens mij nog een korte utp kabel hangen ;)

Het belang van goede voedingen geloof ik wel in. De verbeteringen die het evt met zich mee brengt...daar wordt denk ik wel eens mee overdreven.

Quote from: Hanky Panky on April 20, 2019, 23:16:17
Als je toch zulke dingen moet doen om naar muziek te luisteren kun je dan nog wel genieten als je vooral bezig bent met imperfecties op te sporen in plaats van naar een mooi album te luisteren?

Goeie. Dat is een iets andere manier van het bedrijven van de hobby terwijl het eigenlijk enkel om muziek behoort te gaan.

i2Paq

Quote from: StereoMike on April 21, 2019, 12:04:06
Leg eens uit dan. Het je problemen met de conversieslagen?

Ik zie dat Sirius666 het wel snapt.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70