Is er een verschil kwa klank tussen harde schijven(hdd,ssd)

Started by Rolandr, February 26, 2019, 21:01:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Quote from: frank2 on February 28, 2019, 14:54:56
Zoals gewoonlijk weer veel enorm dom gezwets van mensen die nergens verstand van hebben en die niet verder komen dan 0 en 1 tjes dus geen verschil.

Ik denk dat de meeste mensen die verstand hebben van 0 en 1 tjes nu net niet in de categorie dom geplaatst moeten worden. Deze mensen worden/werden vroeger in de categorie nerd geplaatst.

Nerd volgens wiki:
A nerd is a person seen as overly intellectual, obsessive, introverted or lacking social skills. Such a person may spend inordinate amounts of time on unpopular, little known, or non-mainstream activities, which are generally either highly technical
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tjeb

Quote from: frank2 on February 28, 2019, 14:54:56
Zoals gewoonlijk weer veel enorm dom gezwets van mensen die nergens verstand van hebben en die niet verder komen dan 0 en 1 tjes dus geen verschil.

Pas geleden per toe al ontdekt dat de ondergrond waar mijn hdd op staat een groot verschil maakt zet m eens op een stenen vloer en na beluisteren eens op een IKEA tafel, je staat versteld.

Ik vond de opmerkingen van de mensen die er dan volgens jou wel verstand van hebben eigenlijk meer gezwets dan het gezwets van de mensen die er volgens jou wel verstand van hebben..

Maar als ik het goed begrijp ben je een non believer die denkt dat alle gordijnen hetzelfde klinken?

xlr8

*zucht*

Lees eens terug, die gordijnen zijn niet zozeer de variabelen maar het gaat om de Hammetts en Newsted's die het afmaken   :plain:
Helaas is Newsted niet meer en Trujillo volgt op. Helder ?


Hanky Panky

Quote from: Tjeb on February 28, 2019, 19:51:29
Ik vond de opmerkingen van de mensen die er dan volgens jou wel verstand van hebben eigenlijk meer gezwets dan het gezwets van de mensen die er volgens jou wel verstand van hebben..

Maar als ik het goed begrijp ben je een non believer die denkt dat alle gordijnen hetzelfde klinken?

Weer een gordijnen hater, dit zal wel zo'n luxaflexer zijn of erger : iemand met rolluiken aan de buitenkant  :(
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Quote from: xlr8 on February 28, 2019, 20:13:15
*zucht*

Lees eens terug, die gordijnen zijn niet zozeer de variabelen maar het gaat om de Hammetts en Newsted's die het afmaken   :plain:
Helaas is Newsted niet meer en Trujillo volgt op. Helder ?

Zolang de basis maar neergezet wordt door een grote of middelgrote Hetfield blijft het gordijn lekker hangen. Wat je echter ten alle tijden moet vermijden is om de Mustaine (Jysk) in dezelfde ruimte te plaatsen, dat gaat mis.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

xlr8

Dat was in de vroege jaren tachtig al een issue... nix nieuws.

Mustaines moet je stand-alone inzetten  :headbanging:  (helaas gaan de Brodericks als side effect dan ook weer lopen maar dit terzijde)

Tjeb

Quote from: xlr8 on February 28, 2019, 20:13:15
*zucht*

Lees eens terug, die gordijnen zijn niet zozeer de variabelen maar het gaat om de Hammetts en Newsted's die het afmaken   :plain:
Helaas is Newsted niet meer en Trujillo volgt op. Helder ?

De Suicidal lijn van Trujillo klinkt iets wolliger dan zijn huidige lijn.
Ik kan beide gordijnen wel waarderen maar het kan nog steeds niet tippen aan de Vi-tra-ge lijn qua transparantie en luchtigheid...

StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

chansig

Even over die gordijnen. Zijn dit nu dezelfde gordijnen die weggehaald worden wanneer je een SSD gebruikt ipv een HDD ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8


Verkeerde topic Hans, geen verglijk met planken tussen speakers en kaasdoeken rondom... dit gaat verder.

Quote from: Tjeb on February 28, 2019, 20:45:55
De Suicidal lijn van Trujillo klinkt iets wolliger dan zijn huidige lijn.
Ik kan beide gordijnen wel waarderen maar het kan nog steeds niet tippen aan de Vi-tra-ge lijn qua transparantie en luchtigheid...

Kom op, dat is Tendencies wel eigen hé !  Gevalletje Ian's S.O.D. 

chansig

Die hebben ook alleen in mijn gedachten invloed. Dus inderdaad geen vergelijk.

Maar ik lees een rookgordijn door het ontwijken van de vraag door het stellen van een gegeven wat er niet is. Jammer...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8


Geen rookgordijn maar wel een gegeven, zie de link welke Sirius666 heeft geplaatst:

Quote from: Sirius666 on February 28, 2019, 16:31:45

https://www.hifi-advice.com/blog/audiophile-insights/digital-info/computer-audio-ssd-versus-hdd/

Mijn god :D

...en echt, Mijn god  ^^

Preliminary Conclusion:

Because I have personally moved on to dedicated hardware for music replay I have not had the desire to experiment with this myself, but I do have an Aurender N10 that utilises an SSD to cache music on for playback. Compared to for example the AudioAanZee Reference Flow music server, the Aurender does indeed sound tighter and more articulate. But how much of this can be subscribed to the SSD inside remains anyone's guess.

Based on my experiments with local HDD's, USB drives and Network drives however I don't have a doubt that music played from SSD sounds different from music played from a regular spinning hard drive. Whether you regard it as better or worse may be a matter of taste. Just be aware that there is indeed a difference in sound to be expected.

I have now received several more reports of people hearing differences. Some prefer HDD and some prefer SSD. Amusingly, one person preferred SSD at first, but was converted lateron. So I guess this is totally a matter of how the sound fits in with the rest of your system as well as a matter of taste. I have no doubt that SSD potentially makes for a subjectively more "accurate" sound, but that doesn't mean that it is also perceived as more musical.


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Ik mis de ABX testen met statistisch significante resultaten.
Anders heeft wat mij betreft hans een keer gelijk met zijn grote G.

Hanky Panky

Quote from: Tjeb on February 28, 2019, 20:45:55
De Suicidal lijn van Trujillo klinkt iets wolliger dan zijn huidige lijn.
Ik kan beide gordijnen wel waarderen maar het kan nog steeds niet tippen aan de Vi-tra-ge lijn qua transparantie en luchtigheid...

Dan moet je voor de gein eens de voile lijn proberen.

Een mooi compromis tussen transparantie enerzijds en luchtigheid anderzijds.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

pieper

Quote from: Erik1977 on February 27, 2019, 19:48:38
Ik heb het vage doch sterke vermoeden dat je het nut van een dergelijk systeem ridiculiseert.
Een onafhankelijke ABX test heeft echter meermaals laten zien dat het verschil tussen HDD en SSD significante verschillen aan het licht brengt.
Hoe ziet jouw testopstelling er uit?

Ik heb ze niet getest de fabrikant zegt het en er stond een heel wollig verhaal bij en ze zijn duur dus dan moet het dus wel waar zijn.
En ik heb "mijn vrouw/vriendin hoorde gelijk het verschil" argument gebruikt. Dan kan er toch geen twijfel meer mogelijk zijn.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Kjelt

Quote from: pieper on March  1, 2019, 04:35:33
En ik heb "mijn vrouw/vriendin hoorde gelijk het verschil" argument gebruikt. Dan kan er toch geen twijfel meer mogelijk zijn.
Precies of het "een echte kenner weet wat hij hier hoort"  ;D

Staaled

Ik heb ooit een Kemp noise detector te leen gehad.
Her en der in huis kwamen wat apparaten slecht uit de bus.
Magnetron bijvoorbeeld.

Maar ook HDD's.
Idle niet zo.
Echter zodra ik ging klikken en openen.....retteketet.

Ik speel muziek via netwerk vanaf mijn laptop.
Vervangen van de HDD voor een SSD had prestaties en betrouwbaarheid als redenen.
Mijn verbazing was echter niet groot, gezien het eerste punt, toen de weergave ook wat opknapte.
Wat schoner en directer.
Iets dat ik relateer aan lagere ruisvloer.


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

xlr8

Hmmzz... plausibel, was het een interne of externe drive ?

Kheb ook nog ergens zo'n noise detect ergens liggen en wil die test wel eens doen, hoewel ik de uitkomst al kan raden: zelf hoor ik het niet maar trek de bevindingen van anderen niet in twijfel.

Laatst ook een test gedaan met LAN kabels en USB (drive)kabels... van het Action touwtje naar gevlinderde tuinslangen ingelegd met zirkonium en bepist ingestraald door Haïtiaanse maagden bij maanlicht ten spijt;  0,0 zero nada noppes verschil want het -vermeende- probleem moet imo bij de bron worden aangepakt.
Een ruk set of oren, aldaniet in combinatie kan ook een factor zijn van het niet horen van verschil  ;D

Staaled

Beide geprobeerd en geconstateerd.

0 en 1 zit het hem m.i. ook niet in en daar is idd ook niets plausibels van te maken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: xlr8 on March  1, 2019, 11:08:30
Hmmzz... plausibel, was het een interne of externe drive ?

Kheb ook nog ergens zo'n noise detect ergens liggen en wil die test wel eens doen, hoewel ik de uitkomst al kan raden: zelf hoor ik het niet maar trek de bevindingen van anderen niet in twijfel.

Laatst ook een test gedaan met LAN kabels en USB (drive)kabels... van het Action touwtje naar gevlinderde tuinslangen ingelegd met zirkonium en bepist ingestraald door Haïtiaanse maagden bij maanlicht ten spijt;  0,0 zero nada noppes verschil want het -vermeende- probleem moet imo bij de bron worden aangepakt.
Een ruk set of oren, aldaniet in combinatie kan ook een factor zijn van het niet horen van verschil  ;D
Mbt het laatste, dat valt (iha  ;) ;D) wel mee.

Wat ik wel een factor van belang vind is de akoestiek, verreweg de belangrijkste verstoring/verandering.
Mijn ruimte is behoorlijk droog en ik meen dat daarmee andere zaken wat eerder opvallen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Rolandr

Het zal er ook wel mee te maken hebben waarin je gelooft. Ik zit ook weleens naar die exotische netkabels te kijken en denk dan ook vanaf meterkast gaat er bv 20 meter 1,5 kwadraat naar je wandcontactdoos en hierna een netkabel van bv 500,- naar je versterker en ineens gebeurt er wat wonderlijks.

Kjelt

Simpel toch, abx testen en als een meerderheid geen verschil hoort is het in ieder geval geen feit of waarheid.

xlr8

Quote from: Staaled on March  1, 2019, 11:22:26
Mbt het laatste, dat valt (iha  ;) ;D) wel mee.

LOL!  nee, doelde op mijn ruk set en/of oren. Jouw set ken ik niet  ;D

Staaled

Quote from: xlr8 on March  1, 2019, 14:39:34
LOL!  nee, doelde op mijn ruk set en/of oren. Jouw set ken ik niet  ;D
En ik doelde op jouw oren en set. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)