dual layer branders en schijven te bestellen

Started by jeroen_B, May 9, 2004, 22:23:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KHunt-er

Hoi,

Komt er nu ook andere (aangepaste) software om DL te branden?
Ik neem aan dat je in de huidige brandproggies nog geen mogelijkheid hebt om DL te branden.
Ik gebruik nu Nero 6.0 waar ik niks in kan vinden.
(Heb eerlijk gezegd ook nog niet echt gekeken of er al een upgrade is voor DL  ::))

Gr.

KHunt-er
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

Erik

#26
Ik vermoed dat je ander sw nodig hebt. Kan niet kijken want ik wacht nog op mijn swiftech cpu koeler (hopelijk deze week) om de set te completeren en dan pas komt die naar mijn huis en kan ik pas kijken.

ps het gerucht doet de ronde dat deze BenQ brander nog geen DL brander is, ook al wordt het hij zo verkocht. Maar komt er in september een update die het mogelijk maakt. Klopt dit Frank of Pipoplus?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

hm het ziet er uit dat de schijfjes eraan komen. Echter ze zijn maar 8.5gb en geen 9.4gb dus een 1 op 1 kopie kun je nog steeds vergeten ;D
En ze kosten 15 euro ps  !!!!   ;D

-----------------------------------------------------

Naar verluidt kunnen we vanaf juli van dit jaar dual layer dvd-schijfjes verwachten, zij het in een beperkte oplage. Het gaat om DVD+R-schijfjes met een maximale snelheid van 2,4x, die onder Verbatims vlag verkocht worden en geproduceerd zijn door de optische afdeling van Mitsubishi. Door het gebruik van een tweede laag is de capaciteit nagenoeg verdubbeld, van 4,7GB naar 8,5GB per zijde. De schijfjes kunnen gelezen worden door dvd-spelers van de huidige generatie; voor het branden is er echter een dual-layerbrander nodig. Een aantal fabrikanten heeft reeds een dergelijke drive op de markt, anderen hebben ze aangekondigd, zie ook ons CeBIT-verslag. De dual-layerschijfjes zijn overigens niet te verwarren met reeds op de markt zijnde 'gewone' dubbelzijde dvd-discs: deze hebben een capaciteit van 9,4GB en dienen met de hand te worden omgedraaid. Een richtprijs voor de dual-layerschijfjes is niet gegeven, maar er wordt verwacht dat ze aanvankelijk een stevige 15 euro zullen kosten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Albert N

#28
Quote
ps het gerucht doet de ronde dat deze BenQ brander nog geen DL brander is, ook al wordt het hij zo verkocht. Maar komt er in september een update die het mogelijk maakt. Klopt dit Frank of Pipoplus?

Klopt zie hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=16582.0 en het antwoord bovenaan van pipoplus

15 euro  :o Hopelijk gaat de prijs snel omlaag !

Albert


jeroen_B

#30
@eric,

de gemiddelde dvd heeft geen 9gb aan data op de schijf staan Met 8,5 gb schijfjes kun je denk ik het grootste gedeelte van de dvd,s al 1 op 1 copieren. Met een rip proggie als dvd dycryptor kun je vanaf nu dus in ieder geval de hoofdfilm en alle soundtracks copieren zonder recompressie.

15 euro is belachelijk veel geld. Die prijs gaat straks heel hard naar beneden want DL schijfjes is de toekomst. Ik wacht even met aanschaf van een dual layer brander die ook werkelijk kan branden zonder eerst op een beloofde zogenaamde flash upgrade te hoeven wachten waarvan niemand weet op hij werkt en met welke eventuele nadelen.
Verbatim is overigens ook met gewone enkellaags schijfje veels te duur. Die schijfjes zijn al een keer zo duur als de andere vaak gebuikte schijfen als datawrite,princo, datatrack.


jeroen


The Foundation

de nec 2500 brander kan naar verluid via een firmwarehack omgezet worden naar DL brander.

B.J.

Firmwarehacks zijn echt cool. Zal niet de eerste keer zijn dat je brander in eens twee keer zo snel kan of tig meer mogelijkheden.

Albert N

Quote from: Anthrax on May 23, 2004, 13:18:06
de nec 2500 brander kan naar verluid via een firmwarehack omgezet worden naar DL brander.

Heb hier ook een 2500 dus zat er ook naar te kijken.
Alleen Nec waarschuwt om dit niet te doen.
http://www.cdfreaks.com/news/9714

Albert

jeroen_B

De fabrikanten hebben nog niet eens DL brander uitgebracht omdat ze nog niet zover zijn en niet kunnen testen omdat er geen schijfjes bestaan. Hoe kunnen ze nu dan al weten dat ze oudere modellen om kunnen flashen !
En waarom zetten ze nu dan alvast niet even zelf die ROM's in de spelers dan zodat je gelijk DL kan branden als je een DL schijfje in je handen krijgt ????

Verkooptechniek die niet zo netjes is maar wel garandeert dat je over een paar maand nog een keer een brander kan kopen ??????


jeroen

Harry HT

#35
Quote from: jeroen_B on May 23, 2004, 13:09:29
15 euro is belachelijk veel geld. Die prijs gaat straks heel hard naar beneden want DL schijfjes is de toekomst.
Duur? Een aantal jaren geleden heb ik nog 140 gulden (63,5 euro) voor 10 floppies (1,44 mb) betaald :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Robbo

Quote from: Harry HT on May 24, 2004, 22:00:15

Duur? Een aantal jaren geleden heb ik nog 140 gulden (63,5 euro) voor 10 floppies (1,44 mb) betaald :)

Gegroet,

Harry

;D

hier 17 gulden voor een single sided 3,5 "  720kb

jeroen_B

Dat was vroeger :D

Tegenwoordig weten we toch hoe de computermarkt werkt toch ?

jeroen

zuidwester

QuoteDe fabrikanten hebben nog niet eens DL brander uitgebracht omdat ze nog niet zover zijn en niet kunnen testen omdat er geen schijfjes bestaan. Hoe kunnen ze nu dan al weten dat ze oudere modellen om kunnen flashen !
De schijfjes bestaan al in kleine hoeveelheden. Er zijn dus ook al testen mee gedaan (zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de dvd+-r's)

Peter
ontferm U over ons

FrankB

Een geperste DL dvd is ook "maar" 8,5 gig. Dus je kunt met je DVD-DLR prima een 1-on-1 copy maken van geperste dvd's
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

zuidwester

In de nieuwe duitse C't staat een arikel waarin ze dual layer hebben gefikt met de nieuwste Philips dvdbrander (zelfde als de  Benq 830a). resultaat was best goed. De media word in ongeveer 70% van alle (Pc / stand alone) dvd drives gelezen (wanneer gebrandt in rom mode) Ze schatte de introductie prijs rond de 5 euro per schijfje
Peter
ontferm U over ons

B.J.

Quote from: Robbo on May 24, 2004, 22:10:17


;D

hier 17 gulden voor een single sided 3,5 "  720kb

offtopic alert:
LOL, maar toen bestond ik waarschijnlijk nog niet!  ;D