dual layer branders en schijven te bestellen

Started by jeroen_B, May 9, 2004, 22:23:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_B

bij een heel bekende online dvdr leverancier zijn de eerste dual layer branders in pre order te bestellen. De eerste schijfjes kun je ook pre orderen. Die komen eind juni uit en de branders deze maand nog/
Prijs van de schijfjes ligt ook erg mooi: 87 euro voor 5 stuks  ;D

hahahahahaha. Dan spoor je echt niet als je ze voor dat geld probeert te verkopen ;D
Dat ik nog mag meemaken dat een recordable duurder is als een originele dvd in deze tijd. een dual layer brander die even duur is als 10 schijfjes. :D

jeroen

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jeroen_B

:D
Ik denk ook niet dat ze er veel zullen verkopen. Als de dual layer branders daadwerkelijk worden verkocht zouden er ook schijven op de markt komen. Ik neem toch aan dat die tussen de 2 en 3 euro per stuk verkocht gaan worden.

jeroen

Erik

Mooi ik moet nog steeds een dvd schrijver uitzoeken dan ga ik meteen voor DL brander, misschien ga ook ik overstappen naar de "Darkside"
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Quote from: Erik on May 10, 2004, 00:25:43
Mooi ik moet nog steeds een dvd schrijver uitzoeken dan ga ik meteen voor DL brander, misschien ga ook ik overstappen naar de "Darkside"

Tja, voor de prijs van de brander hoef je het niet te laten !! 149 euro ging het exemplaar van Philips volgens mij kosten en die schreef ook nog 0p 8 speed SL dvd's !!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

J.A.F._Doorhof

HEb hier de BENQ staan die is een HEEL stuk goedkoper en kan ook DL branden :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankB

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 10, 2004, 11:05:43
HEb hier de BENQ staan die is een HEEL stuk goedkoper en kan ook DL branden :D.

BENQ ?? nooit van gehoord, is dat wat ?? Welk loopwerk gebruiken die, weet je dat?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

zuidwester

QuoteHEb hier de BENQ staan die is een HEEL stuk goedkoper en kan ook DL branden .

yep goed ding icm de juiste media en lekker stil 8x +r speed en ook nog double layer...
Heb er laatst ook een ingebouwd.. (had eerder een 4x -+R Sony)
btw the Benq en de Philips zijn technologisch hetzelfde
Peter
ontferm U over ons

J.A.F._Doorhof

Nooit van gehoord ? :D
Dat moet dan maar veranderen, BenQ is één van de meest snel reizende namen op accessoire gebied.
Ik weet zo niet wat voor loopwerk ze gebruiken maar de units bevallen ons op zich zeer goed.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankB

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 10, 2004, 14:28:27
Nooit van gehoord ? :D

Now you make me feel stupid  ;)

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 10, 2004, 14:28:27
Dat moet dan maar veranderen, BenQ is één van de meest snel reizende namen op accessoire gebied.
Ik weet zo niet wat voor loopwerk ze gebruiken maar de units bevallen ons op zich zeer goed.

Bij deze! Zal de naam eens in de gaten houden, m'n NEC 1100a is toch ooit aan vervanging toe ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Erik

Een andere 8 speeds brander (enkel laags) van BenQ gebruikt een philips loopwerk ;)
Dus wie weet deze ook.

Verkijk je trouwens niet zoveel op het 8 speed verhaal, 8 speed branden is ook 8 x zoveel fouten, lijkt het soms wel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

ps wat kosten schijfjes bij jou Frank, even nieuwsgierig hoe duur DL schijfjes gemiddeld zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JG_Smit

Zou je altijd zien heb net de nieuwe van asus gekocht.En ik had nog zo lang gewacht >:(

GR Jan..

zuidwester

QuoteZou je altijd zien heb net de nieuwe van asus gekocht.En ik had nog zo lang gewacht
troost je,
duurt nog maaanden voordat de dual schijfjes betaalbaar zijn en goed genoeg van kwaliteit! (heb al een review gelezen van de dual media en die was niet zo best) enook duurt het iets van 50 minuten om een dual schijfje te branden (dvd-9).
neemt niet weg dat het natuurlijk een leuke extra is
Peter
ontferm U over ons

Erik

#15
ik zag een philips DL brander 120 euro, dus maar 20 euro meer dan een EL.



Philips DVDRW824K/20 Dual8x
Philips presenteert de DVDRW824, deze brander is bedoelt om ingebouwd te worden in een PC. De DVDRW824 biedt een 8x schrijfsnelheid op DVD+R media en schrijft 4x op DVD+RW media. DVD-schijfjes worden gelezen op 12x. Uiteraard is het apparaat ook geschikt om op CD’s te schrijven, de snelheden zijn: 24x CD-R schrijven, 10x CD-RW schrijven. CD’s worden gelezen op 40x.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

zuidwester

Die Philips heeft dus volgens de C't dus dezelfde bouw als de Benq die Frank voor 99euro  verkoopt.. alleen Philips heeft nog wat tegen (logisch het is hun standaard niet) op DVD-R en ondersteund het niet..


Peter
ontferm U over ons

Erik

Pipoplus: die in de C't ondersteund toch geen DL? En die Ben Q van €99 vast ook niet, of loop ik nog achter?
Gaat zo snel.

Overigens wel leuk hoor, kunnen we wel een dl brander kopen maar geen schijfjes. Dat is net als een auto zonder benzine ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

zuidwester

Hallo Erik je loopt hopeloos achter!  ;D ;D
De C't waaraan ik refereer is de Duitse. daar staat ondermeer de Benq DW822A in en deze ondersteund  in de toekomst DL dmv een firmware word het dan aangezet (September). Ik heb ook een preview gelezen van de Benq DW830 (komt in juni uit) met dual layer schijfjes werkt goed maar wel veel fouten.
Ook de Nec 2500 kan DL aan via inofficiele firmware (de Nec 2510 komtook binnenkort uit en is ook DL)


Peter
ontferm U over ons

Erik

#19
De duitse C't daar had ik idd niet aan gedacht, zal eens even in de kiosk koekeloeren. Aber meine deutsch is nicht so gut :D

O jee veel fouten dat begint al goed ;D  Dat wordt natuurlijk weer eerst een jaar pioneren tot de fabrikanten weten hoe het moet.
Ik denk dat ik maar gewoon de goedkopste dvd brander koop die DL aankan en dan hoop ik er het beste van.
Ik heb er toch iets nodig voorlopig.
Denk dat ik maar op Philips gok.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jeroen_B

blijkbaar gaat het langer duren allemaal want ik lees vandaag dat de schijfjes nog wel een maand of 3 op zich laten wachten
Op tweakers staat een berichtje over een test die met een met de hand gemaakte schijf moest worden uitgevoerd. Dat klinkt niet goed want dat betekent dat er gewoon nog nergens van die schijven in produktie zijn terwijl gezegd werd dat ze deze maand er al zouden zijn.

jeroen

B.J.

Op tweakers hadden ze het over schijfjes van 50-100 euro voor dl.   :o

Erik

Quote from: pipoplus on May 14, 2004, 03:57:23
Hallo Erik je loopt hopeloos achter!  ;D ;D
De C't waaraan ik refereer is de Duitse. daar staat ondermeer de Benq DW822A in en deze ondersteund  in de toekomst DL dmv een firmware word het dan aangezet (September). Ik heb ook een preview gelezen van de Benq DW830 (komt in juni uit) met dual layer schijfjes werkt goed maar wel veel fouten.
Ook de Nec 2500 kan DL aan via inofficiele firmware (de Nec 2510 komtook binnenkort uit en is ook DL)

Peter

Hoi, vandaag maar de BenQ DW822A Duallayer gekocht (€129) . Ook al zou hij nog niet zo goed zijn. Ik heb toch nu een brander nodig en er was maar één model, de BenQ dus ;D .
Als hij inderdaad zo slecht is ga ik er vanuit dat er wel een firmware komt die die problemen oplost. BenQ heeft een naam hoog te houden.

Dit is mijn eerste dvd brander en nu heb ik gehoord dat branders alleen lekker met bepaalde merken media werken. Is er een plek waar ik die goede combi kan opzoeken. Heb nu maar even snel 10 samsung 4 speed besteld als tussendoortje.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

zuidwester

#23
Misschien heb ik de verkeerde boodschap gegeven
Ik heb zelf ook dezelfde BenQ (ter vervanging van mijn Sony dru-500A brander) en hij doet het prima!
Heb inmiddels veschillende media geprobeerd. en heb weinig problemen zelfs de goedkoopste media (60 eurocent) brand hij prima en doet het ook goed op verschillende apparaten. Met het freeware prog.
DVDInfo kan je de mediacode van de fabrikant uitlezen (een merk kan nog wel eens wisselen van fabrikant) De prijs is zowiezo geen garantie voor goede of slechte DVD-+R's
hoewel pronco en bulqpack in het verleden niet zo best waren. Voor (8x) media raad ik Taiyo Yuden aan ;Deze fabrikant heeft het meest stabiele produkt .
Ikzelf draai nu met Datatrack 2.4 x DVD+R (nog geen 0,60 euro) of Platinum 8x DVD+R  (1 euro p/s)
Als je meer info wilt het forum van cdfreaks heeft veel info over brander /media combinaties
http://club.cdfreaks.com/

Enjoy,
Peter
ontferm U over ons

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill