Twijfel tussen Philips OLED803 en Sony XF9005

Started by Umberto., February 23, 2019, 14:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Umberto.

Mijn Panasonic TX-P42GT30 is na 7 jaar klaar met zijn werk en mag met pensioen.

Mijn interesse gaat eigenlijk uit naar 2 modellen (55"), ik twijfel tussen Philips OLED803 en Sony XF9005.

Kan iemand me overhalen om één van de 2 te verkiezen boven de ander?
De Sony staat nu voor €975 en de Philips voor €1600
Ga ik het verschil zien?
Disturbing the peace sinds 1975

Richi

Wij hebben vorig jaar een Philips 55" OLED gekocht en we zijn daar heel erg tevreden mee. Maar we gebruiken een Apple TV voor Netflix e.d. dus heb ik geen ervaring met de apps in de Philips. Daar lees ik nog wel eens over dat ze niet geweldig werken. De ambilight is overigens geweldig. Je mist het echt als je het uit zet.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

darkrunner

#2
Voor de apps moet je bij Sony ook niet zijn, vind tv apps ook nutteloos doe het wel via de Htpc/shield.

Als de meerprijs het waard is voor de oled moet jezelf uitmaken de Sony XF9005 is een top tv ook al heeft die geen oled.

Raymond187

Ik heb de 55xf9005 een 2 maand nu. Ik ben zeer tevreden met de tv. Beeld vind ik mooi, kleuren, scherpte en Android tv vind ik zeer handig want ik gebruik kodi en de kids YouTube. Browse door de apps gaat op dit model goed.

Ik heb ook ene Philips led gehad de 9603, nou dat ambiligjt heb ik 2 x aangehad. Snap niet waarom mensen dat zo mooi vinden. Gelukkig heeft iedereen zo zijn voorkeuren  :thumbs-up:


Marco66

Als je puur voor beeld gaat 100% de philips maar is geen vergelijk kwa prijs en techniek.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

M:iNdO

Quote from: Umberto. on February 23, 2019, 14:21:21
Mijn Panasonic TX-P42GT30 is na 7 jaar klaar met zijn werk en mag met pensioen.

Mijn interesse gaat eigenlijk uit naar 2 modellen (55"), ik twijfel tussen Philips OLED803 en Sony XF9005.

Kan iemand me overhalen om één van de 2 te verkiezen boven de ander?
De Sony staat nu voor €975 en de Philips voor €1600
Ga ik het verschil zien?

Prijsverschil is echt groot en waarschijnlijk ga je het verschil niet zien denk ik.
Over de Sony kan ik niet oordelen maar ik heb verschillende (OLED) tv's thuis gehad waaronder de Philips OLED803 en qua beeldkwaliteit/instelmogelijkheden e.d. vond ik de Philips echt de beste in deze prijsklasse. Ik kon echter niet wennen aan het haperende Android (en de 2 losse afstandsbedieningen) dus uiteindelijk weer terug gegaan naar LG OLED (C8).
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Umberto.

Het is de Sony geworden, denk dat ik de goede keuze gemaakt heb :pompom:
Disturbing the peace sinds 1975

Raymond187

Quote from: Umberto. on March  7, 2019, 23:06:00
Het is de Sony geworden, denk dat ik de goede keuze gemaakt heb :pompom:
Weet ik wel zeker. Enjoy :thumbs-up:

M:iNdO

Quote from: Umberto. on March  7, 2019, 23:06:00
Het is de Sony geworden, denk dat ik de goede keuze gemaakt heb :pompom:

Ik ken deze Sony tv niet maar het zal ongetwijfeld geen verkeerde keuze zijn.
Alleen hoop ik voor je dat Android op je tv niet gaat haperen/vastlopen.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610