Samsung UE82nu8000

Started by Peerless Monster, February 20, 2019, 22:38:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: darkrunner on February 25, 2019, 09:01:28
Heb daar al vaal op gevloekt op tweakers hun prijsvergelijk, regelmatig dat de kenmeken niet kloppen en dan zie je een lage prijs klik je door en dan is de laagste prijs van Amazon.de precies dat we daar een tv gaaan kopen...
Dat kun je een vergelijkings site niet kwalijk nemen vind ik. Prijzen zijn prijzen of het nou via bol, amazon, mediamarkt of wat dan ook is.
Je zou net zo goed kunnen redeneren dat je alleen winkels binnen een straal van 25km van je woonplaats wilt zien ofzo, gaat misschien in de toekomst nog wel eens komen dat je dat allemaal kunt instellen.

RonG

Idd, wanneer ze deze er niet bij zouden zetten was daar weer gezeur over.

darkrunner

#27
Gaat niet enkel over prijzen ook tv's waar ze bijzetten Ips paneel terwijl het een Va paneel is.
Ik zou nooit een ips paneel tv kopen als je je dan niet verder verdiept en afgaat op hun kenmerken tja

Nu verder niks dan lof over hun site.

MechanicalAnimal

Quote from: darkrunner on February 25, 2019, 09:01:28
Heb daar al vaal op gevloekt op tweakers hun prijsvergelijk, regelmatig dat de kenmeken niet kloppen en dan zie je een lage prijs klik je door en dan is de laagste prijs van Amazon.de precies dat we daar een tv gaaan kopen...

Ik gebruik het filter dan ook als leidraad, geen enkele prijsvergelijker is heilig wat diepgaande specs betreft natuurlijk.

Prijs, schermformaat, wel/niet OLED, etcetera, je kent het wel.

Daarna ga ik middels reviews de technische diepte in om mijn vergelijk te maken.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

pameijer

Waar is toch de tijd dat je gewoon naar de Radio Modern ging, rondje liep om de TV's en je je door de verkoper liet wijsmaken. 20 minuten later liep je met een TV naar buiten waar je vervolgens minimaal 10 jaar naar keek. Naar volle tevredenheid uiteraard  ;)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kjelt

#30
Quote from: pameijer on February 25, 2019, 11:16:22
Waar is toch de tijd dat je gewoon naar de Radio Modern ging, rondje liep om de TV's en je je door de verkoper liet wijsmaken. 20 minuten later liep je met een TV naar buiten waar je vervolgens minimaal 10 jaar naar keek. Naar volle tevredenheid uiteraard  ;)
Tja maar je bent waarschijnlijk vergeten dat je begin jaren 80 dik 2000 gulden moest neertellen voor een 63cm (24") kleuren tv en nu koop je voor 400 euro een 42" kleuren tv.
Oftewel de marges op tv's zijn door massaproductie in lagelonen landen, materiaal kosten reductie maar ook kwaliteitsverlaging geminimaliseerd. Terwijl de winkelpandhuren en salarissen gewoon met de inflatie zijn gestegen waardoor momenteel alleen winkels met zeer hoge marges (denk aan 50% en meer tussen inkoop en verkoop) of zeer hoge omzetten nog kunnen bestaan.
Kortom allemaal kleding en schoenen winkels. Gevolg: geen elektronica/computer winkels meer in het stadscentrum muv computerzaken met zeer hoge marges zoals Apple.

pameijer

 ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^

Kraakheldere analyse waarmee je - helaas - de spijker op z'n kop slaat.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

xlr8

Kraakheldere analyse, serieus?

Ik haal er ff 3 uit;
- Er zijn geen winkels de 2.0 marge maken op TV's vanuit het reguliere assortiment want die prijzen zichzelf uit de markt.
- Salarissen zijn met de inflatie gestegen... dat is in de retail al járen bevroren.
- Apple hoge marges? die worden juist zeer laag gehouden zodat er geen cowboys met de prijs gaan stunten en het product kapot wordt geknuppeld.

reza

Quote from: xlr8 on February 25, 2019, 13:07:18

- Apple hoge marges? die worden juist zeer laag gehouden zodat er geen cowboys met de prijs gaan stunten en het product kapot wordt geknuppeld.



Het maken van bv een iPhone kost geloof ik 150 dollar...  :blink:
Dus er zit wel wat marge op volgens mij.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

xlr8

En jij denkt dat de winkelier die dan daarvoor  inkoopt ? We hebben het over marges vd winkelier hé  ;)

De productie van een knappe commerciële 55" televisie zal mischien ook nog geen 200 hongkong dollar zijn maar daar krijgt de importeur 'm echt niet voor en zéker niet van importeur naar retailer dat die prijs dan gehandhaafd blijft. Er komt veel meer bij kijken dan fabriek uit, winkel in.

Kleding en schoenen kunnen mss wel 2 tot 3 keer over de kop gaan maar in de consumenten electronica is dit toch echt wel naar de geschiedenisboeken verhuist.

reza

#35
Quote from: xlr8 on February 25, 2019, 13:59:17
En jij denkt dat de winkelier die dan daarvoor  inkoopt ? We hebben het over marges vd winkelier hé  ;)

De productie van een knappe commerciële 55" televisie zal mischien ook nog geen 200 hongkong dollar zijn maar daar krijgt de importeur 'm echt niet voor en zéker niet van importeur naar retailer dat die prijs dan gehandhaafd blijft. Er komt veel meer bij kijken dan fabriek uit, winkel in.

Kleding en schoenen kunnen mss wel 2 tot 3 keer over de kop gaan maar in de consumenten electronica is dit toch echt wel naar de geschiedenisboeken verhuist.

Nou ik kan je vertellen dat ik heel vaak over de vloer kwam bij de groothandel voor bv projectors.
Er wordt behoorlijk wat verdient op een apparaatje kan ik je mededelen.
En ja ook door de winkeliers..
Niet op alles uiteraard maar op sommige merken/producten zeker wel!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quote from: xlr8 on February 25, 2019, 13:07:18
Kraakheldere analyse, serieus?
Misschien wat te zwart/wit inderdaad maar over het algemeen zie je toch veel zo niet alle winkels met lage marge producten uit het te dure centrum verdwijnen.
Of zie jij een andere trend ?

De audio  computer zaken als ze nog bestaan zijn kleine pandjes met webwinkels (coolblue bv) of zijn naar het goedkopere industrieterrein verhuisd.
Misschien uitzondering de highend zaken met hogere marges die weinig korting geven.
Dat is toch een trend die ik wel heb zien gebeuren de laatste 10 jaar.

En inderdaad winkelpersoneel zal best lage salarissen krijgen wellicht dat dit de reden is dat ze steeds minder verstand van zaken lijken te hebben (ik geef toe ook weer gegeneraliseerd) .
De uitschieters zijn studenten die om bij te verdienen een baantje bij zo'n winkel nemen en zich wel verdiepen in features en up to date zaken.

Maar als jij een andere trend ziet ben ik benieuwd naar jouw bevindingen.

Kjelt

Quote from: xlr8 on February 25, 2019, 13:07:18
- Apple hoge marges? die worden juist zeer laag gehouden zodat er geen cowboys met de prijs gaan stunten en het product kapot wordt geknuppeld.
Daar heb je (na wat gegoogle) gelijk in, post aangepast. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd maar verklaard de hoge winsten.

xlr8

Initieel gaat er niet om hoe ik de trends zie maar haakte o.a. vooral in op die marges van 2.0 ofzoals je het noemt 50% tussen inkoop en verkoop want dat kan naar het rijk der fabelen.
Hoge winstmarges binnen de AV branche... het meest onderschatte statement bij de consument   :)

Die uitzondering bij sommige studenten die in een winkel werken om bij te verdienen is idd treffend, doorgaans bij uitstek hobbyisten/idealisten mbt electronica waarbij het kundige gros het als springplankje of tussentijdse job gebruikt naar een 'betere' baan (lees doorgroeien aanhangend de salariëring).


Kjelt

Die 50% was voor de mode en schoenenwinkels  ;)
Kennis van me heeft een modezaak gehad en die had het bij bepaalde merken over nog veel hogere marges echter alles wat je niet binnen het seizoen verkoopt is binnen een half jaar waardeloos geworden, dus je wilt goed en voldoende maar zeker niet teveel inkopen.

xlr8

Quote from: Kjelt on February 25, 2019, 17:53:45
Die 50% was voor de mode en schoenenwinkels  ;)

Zo leest men het iig niet  ;D


Peerless Monster

#41
Quote from: darkrunner on February 24, 2019, 14:30:18
De QE82Q6FN heeft geen one connect.

Waarom lees ik dan dat de Qled serie van 2018 dit heeft?

QuoteBron: https://nl.letsgodigital.org/televisies-tvs/samsung-2018-tv-qled-4k-uhd/
Consumenten die een Samsung QLED TV kopen krijgen standaard de 'One Connect Box' meegeleverd. Dit is een soort verzamelstation voor alle aansluitkabels die noodzakelijk zijn voor het aansturen van de televisie en eventuele randapparatuur, zoals een Blu-ray speler, soundbar of game consoles.
Met één dunne transparante optische kabel verbind je de televisie met de Connect Box. Het aansluitstation is onder andere voorzien van HDMI poorten, een antenne aansluiting, een USB aansluiting en een netwerkkabel.
Zowel de data- als stroomtoevoer loopt via deze -nagenoeg- onzichtbare bedrading. De optische kabel is gemaakt van Teflon. Dit duurzame materiaal is bestand tegen extreme temperaturen. Dit kabeltje in combinatie met de 'One Remote Control' zorgt voor optimaal gebruikersgemak van de televisie en alle randapparatuur.
Er is overigens een optionele verlengkabel te koop zodat de afstand tussen de TV en de One Connect Box vergroot kan worden.

Te bizar voor woorden eigenlijk. Want Samsung zelf heeft het over een invisible cable oplossing, waar dus de kabels door je pootje in gaan.
Ik werd er heel erg van door de war gebracht, maar je hebt wel gelijk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marcel.B

Bij mijn 75NU8000 kan je maximaal 3 kabels via de voet verbergen, in mijn geval stroom en twee keer HDMI kabel.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

darkrunner

#43
https://www.samsung.com/nl/i/televisie/one-connect/

De One Connect Box wordt alleen bij de 2018 QLED toestellen vanaf de 7-serie en The Frame geleverd

Peerless Monster

Quote from: darkrunner on February 26, 2019, 07:45:48
https://www.samsung.com/nl/i/televisie/one-connect/

De One Connect Box wordt alleen bij de 2018 QLED toestellen vanaf de 7-serie en The Frame geleverd

Ja precies.
He jammer. Maar een jaartje wachten dan maar ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Je zou dit eigenlijk bij alle duurdere tv's willen hebben.
De intelligentie in een los doosje dat je evt. jaarlijks tegen een schappelijke prijs kunt upgraden naar de laatste stand der techniek.

Peerless Monster

Quote from: Kjelt on February 26, 2019, 08:41:49
Je zou dit eigenlijk bij alle duurdere tv's willen hebben.
De intelligentie in een los doosje dat je evt. jaarlijks tegen een schappelijke prijs kunt upgraden naar de laatste stand der techniek.


precies.
Maar ik weet al wel dat al veel mensen issues hebben met dat kabeltje. Heel erg fragiel voor breukjes. 1 keer verkeerd buigen en hij werkt niet meer...
En een nieuwe is tussen de 200/300 euro...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt


darkrunner

Voor mij hoeft die one connect niet, nu de 2019 advies prijzen zijn er, verkoop prijzen liggen een €400/500 euro lager zonder acties
Ik wacht eerst af wat voor prijzen Sony gaat geven.

Peerless Monster

Quote from: darkrunner on February 26, 2019, 10:30:39
Voor mij hoeft die one connect niet, nu de 2019 advies prijzen zijn er, verkoop prijzen liggen een €400/500 euro lager zonder acties
Ik wacht eerst af wat voor prijzen Sony gaat geven.

Welke prijzen? Welke machines?
Waar kan je dat lezen? :)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler