Kali Audio topic

Started by Timvg, February 20, 2019, 15:59:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

Kali Audio is een jong Amerikaans bedrijf uit Californië die zich op de luidsprekermarkt hebben gestort. Het bedrijf is opgericht door JBL Professional werknemers die hun eigen creatieve weg zijn ingeslaan. De meest bekende naam uit het team is Charles Sprinkle, verantwoordelijk voor o.a. de bekende JBL 3-serie, maar ook de 7-serie en het  M2 topmodel zijn van (o.a.) zijn hand.

Hun eerste 2 modellen zijn de LP-6 en LP-8 studiomonitor. LP staande voor Lone Pine (stadje in Californië) en zijn overduidelijk in zowel prijs als prestatie als directe concurrent van de JBL 3-serie ingezet. Het cijfer staat voor de grootte van de woofer (6" en 8"). Het betreffen twee stevige monitors die qua looks tussen de JBL 3-serie en de Revel Performa3 reeks zit.



De eerste reviews uit de USA zijn alvast zeer positief. De meetdata op hun website (welke te downloaden valt en met een CLF viewer volledig te bekijken is) voorspelt alvast een zeer degelijke luidspreker. Ondertussen heb ik een setje LP-6 besteld, welke ik binnen een paar dagen hoop in huis te hebben. Ik zal dan wat impressies posten van bouwkwaliteit, afwerking, en natuurlijk ook wat metingen en luisterindrukken. Ik ben alvast zeer benieuwd.

De mensen van Kali zitten niet stil, aangezien er reeds een nieuw (IN-8) model is aangekondigd. Het betreft een 3-weg monitor met een coaxiale mid/tweeter.

Wordt vervolgd

activ

Leuk ding, ben benieuwd hoe het klinkt.

naish123

Mooie speaker. Ben ook benieuwd hoe het geluid.
Sinds vandaag een setje binnen gekregen voor op zolder. Moet nog wennen aan hebt geluid. Niet erg zijdezacht, meer scherp. Maar na een half uurtje kun je eigenlijk niet oordelen is mijn ervaring.

Tabcam

Soft dome tweeter, wave guide, $500, dsp voor SBIR. Erg goedkope versie van D&D 8c en Kii3 die beiden veel lager gaan. Ben geen fan van soft dome tweeters maar zeker leuk voor op zolder.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Timvg

Zoals ik al zei, ik zal wat eerlijke indrukken posten, met metingen, wanneer ze er zijn - al de rest is -excuseer- bullshit. Goedkoop - ja. Daarom niet noodzakelijk slecht of louter voor op zolder.

Tabcam

Waar lees je dat ik louter of slecht zeg? Of de speaker afkraak? Alle waar is naar zijn prijs met uitschieters naar boven en beneden. Die naar boven zijn zeker interessant. Ik wacht je review en metingen met interesse af.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Timvg

Het was bij wijze van spreken  ;)

Enkel heeft deze speaker weinig gemeen met de Kii of de D&D met betrekking tot SBIR. De DSP wordt louter gebruikt als wisselfilter en begrenzer in de Kali. Er is geen actief of passief systeem aanwezig om boundary interference tegen te gaan.

Timvg

Bij Thomann reeds uitverkocht, bij Bax nog beschikbaar.. Ze gaan blijkbaar vlot.

Timvg

Helaas pindakaas - tweeters van beide speakers vervormen zwaar. Terug naar Thomann dus.

DofN

Defect? Bij hoge volumes?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Timvg

Eender welk volume. Net alsof er geen high-pass filter op de tweeters staat. Kinderziektes (hopelijk)?

DofN

Ik mag het hopen. Moet een foutje zijn geweest.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Flinke tegenvaller! Wel raar dat beide speakers hetzelfde euvel vertonen, moet je niet eerst zelf een crossover functie erin laden ofzo?

Gr. Walter

Timvg

Nee. Heb het ook aan Kali zelf laten weten, en ze hadden reeds één gelijkaardige klacht. Heb de serienummers doorgegeven.
Hoop in de toekomst zeker een vervangpaar te proberen. Helaas dus uit stock bij Thomann momenteel.

Timvg

En morgen hebben we een nieuw paar in huis .. Wordt dus zeker vervolgd.

Dirc

Effe volgen dit verhaal.

Timvg

Zelfde probleem. Lijkt me een volledig foutieve batch. Na +€700 uitgegeven te hebben is het voor mij even genoeg geweest, ik heb het wedermaal aan Kali gemeld. Stiekem hoop ik op een geste van hun kant  :sigh:

Contour

Raar, weet je zeker dat het aan de speakers ligt?

Timvg

Geen van m'n andere speakers vertonen dit euvel, op de gebruikte amp.

Contour

Amp? Ze zijn aktief toch?

Timvg