Het Mcintosh topic

Started by Graphtuner, February 18, 2019, 14:16:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minplus

Kan ik me bij aansluiten.
Kwam in de jaren 80 toen ik op de Sansui buizen speelde bij een vriend die overgestapt was op ik meen een JBl-versterker. Klonk uiterst koel en analytisch maar voor mij niet mooi, ik miste de slam, de punch of hoe je het noemen moet. Hij is later naar McIntosh overgestapt en nog later naar Burmester met een set van ver over een ton, maar toen hij hier weer langskwam en de McIntosh hier hoorde die hij ook zelf had gehad zei hij dat hij McIntosh toch wel extreem mooi vond met inderdaad het strakke, volle en krachtige geluid.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Thesqualer

Desondanks ik maar een kleine mcintosh heb kan ik ook de volle strakke en krachtige geluid bevestigen. Niet warm of koud. Eens een mcintosh dan wil je nooit meer anders.

Heb onlangs ook de mc2kw mogen aanhoren maar man dat is pas bizar  :music:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

KayaRahnee

#27
Quote from: Rence on October 17, 2019, 10:50:09
Even in mijn bewoordingen, absoluut niet koel en ook niet warm, ik vind ze rijk,vol en krachtig.

Maar sommigen onder de Mcintoshen zou me wel "warm" kunnen laten klinken denk ik dan ... waarom zou er anders een  toonregeling op zitten.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

DofN

#28
Quote from: minplus on March  6, 2019, 21:45:11
McIntosh spullen lelijke toestellen vinden valt onder de hersenafwijkingen. :D ;)
Maar goed, men vond Van Gogh, Monet, Cézanne, etc. ook puin.

Halverwege de jaren 60 aan buizenversterkers begonnen en zo'n 20 jaar mee gedraaid, inclusief misschien wel de mooiste buizenbak ooit, de Sansui AU-111.
Toen buizen voor vervanging te duur voor me werden (100 per stuk) overgestapt op transistor en wegens gebrek aan geld de Sansui ingeruild (had ik maar een paar duizend over gehad, dan had ik 'm kunnen houden). Vele beluisterd (Quad, Scott, Yamaha, noem maar op) maar de enige die voor mij echt een lekker geluid gaven op het niveau van de Sansui was een McIntosh.
Sindsdien ben ik aan de McIntosh. Momenteel een MA 6800 voor de hoofdset in de kamer met forse JBL's als speakers en een 502-504 combi voor de 2e set in de kamer op een set Leaks.
Qua uiterlijk de mooiste die ik heb gehad met hun groene glans en qua geluid heb ik nooit mooiere gehoord, ook al zat de 111 ook op dat niveau. En zo zijn er nog wel een paar erg mooie qua geluid, zoals een paar Burmesters die ik heb beluisterd die ook best mooi zijn qua uiterlijk ook al prefereer ik de Macs in dat opzicht.

Maar goed, volgens sommigen maakt het geen flikker uit welke versterker je gebruikt zolang hij niet kapot is want zij horen geen verschil....

Ik ken de macintosh van Minplus en dat ding komt nooit in ademnood met zijn enorme LS, hoe hard je hem ook zet. Ik hoor hem ook niets doen wat niet zou moeten. Een prima versterker.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rence

Quote from: KayaRahnee on October 18, 2019, 22:58:59
Maar sommigen onder de Mcintoshen zou me wel "warm" kunnen laten klinken denk ik dan ... waarom zou er anders een  toonregeling op zitten.

Die toonregeling heb ik nog nooit gebruikt,denk vooral dat het het er op zit vanuit het klassieke uiterlijk.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

minplus

#30
Quote from: Rence on October 19, 2019, 08:49:10
Die toonregeling heb ik nog nooit gebruikt,denk vooral dat het het er op zit vanuit het klassieke uiterlijk.

Nee hoor, die is er voor om akoestische problemen in je kamer te compenseren en rotte opnamen beter te laten klinken. Gebruik hem af en toe en zou hem absoluut niet willen missen.
Ik ben niet van de aan-uit- en volumeknop en meer niet. Sommigen willen niet meer dan dat, zelfs geen balans; voor mij is dat waanzin.
Maar als ze er gelukkig mee zijn, wie ben ik...
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

KayaRahnee

Zelf ben ik voorstander van toonregeling op versterkers (en gebruik ik die ook), je kan de klank wat naar eigen voorkeur gaan aanpassen.
Ik houd van een nogal warme klank, ik geniet ook eerder van een wat laid back geluid dan van een wat meer fellere in your face weergave.
Mijn oude Kenwood (die op termijn aan vervanging toe is) klinkt bij bas en treble op 0 eerder nogal flauwtjes, t.t.z. de ballans tussen het hoog (is nogal aanwezig) en bassen (blijven wat platjes) is erg slecht (vind ik persoonlijk).
Via de toonregeling knopjes de bassen wat bijdraaien en vooral de treble bijna helemaal dicht klinkt het voor mij allemaal wat aangenamer, rustiger, waardoor minder luistermoeheid optreed.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

DofN

Quote from: minplus on October 23, 2019, 19:19:54
Nee hoor, die is er voor om akoestische problemen in je kamer te compenseren en rotte opnamen beter te laten klinken. Gebruik hem af en toe en zou hem absoluut niet willen missen.
Ik ben niet van de aan-uit- en volumeknop en meer niet. Sommigen willen niet meer dan dat, zelfs geen balans; voor mij is dat waanzin.
Maar als ze er gelukkig mee zijn, wie ben ik...

Hier ook een groot voorstander van allerhande inregelmogelijkheden om het goed te laten klinken. Ik ben wel een beetje een purist als het gaat om het bewaken van de digitale keten, maar verder mogen mijn audiofiele afwijkingen weinig naam hebben.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

El Nino

Op 16 & 17 November ga ik naar de iEar Audio dagen in Tilburg, voor een eerste luistersessie van McIntosh. Zal m'n bevindingen hier later plaatsen.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Thesqualer

Quote from: El Nino on October 29, 2019, 22:45:15
Op 16 & 17 November ga ik naar de iEar Audio dagen in Tilburg, voor een eerste luistersessie van McIntosh. Zal m'n bevindingen hier later plaatsen.

Onlangs bij Iear geweest tijdens het McIntosh weekend.
Daar presenteerde zij de MA352 en de 70 jaar jublileum editie.
En met als kers op de taart de MC2KW  :music:

Top verzorgd en de combi met de sonus faber olympica nova 3 was top.
De MC2kW set was erg waanzig maar tsja wat wil je met 235k :O
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

AceBaran

Hij is binnen hoor :)

Samen met de nieuwe Sonus Faber Olympica Nova III..



FEEST!
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

bert de melker

Een prachtset heb je nu staan.[emoji106][emoji446]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AceBaran

Quote from: bert de melker on November 17, 2019, 13:43:45
Een prachtset heb je nu staan.[emoji106][emoji446]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt, ik zit heerlijk te genieten !
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

minplus

Gefeli, super! 8)
Zijn je (klein)kinderen al ruzie aan het maken wie hem later mag hebben?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

Minplus, als je dochters kibbelen over wie de versterker krijgt.. Daar heb ik een heel makkelijke oplossing voor.

Bestemmen aan een audiovriend van je :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AceBaran

Quote from: minplus on November 17, 2019, 17:48:07
Gefeli, super! 8)
Zijn je (klein)kinderen al ruzie aan het maken wie hem later mag hebben?

Oh nee, dat zijn barbaren. Luisteren enkel house (Techno)

Hopelijk krijg ik nog een kleinkind met smaak :p
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

DofN

Er is iets misgegaan in de opvoeding?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

Quote from: doorofnight on November 17, 2019, 19:45:39
Minplus, als je dochters kibbelen over wie de versterker krijgt.. Daar heb ik een heel makkelijke oplossing voor.

Bestemmen aan een audiovriend van je :)

;D
Heb 2 Mac-sets en 2 dochters die ook muziekfreaks zijn, maar ze kennen je en ik zal ze zeggen dat je op plaats 1 komt als ze zelf al goed genoeg en geen verdere interesse hebben.
Ze moeten toch al tig schilderijen verdelen waar ze nauwelijks plaats voor hebben als we de pijp uit gaan.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

Dat staat me wel aan, op het voorbehoud na dan  :D
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AceBaran

Quote from: doorofnight on November 17, 2019, 19:56:18
Er is iets misgegaan in de opvoeding?

Ze zijn nog jong, er is tijd :)
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

El Nino

Gefeliciteerd Acebran! Prachtige set, mooie luidsprekers en passen mooi in je interieur..... McIntosh finish is schitterend!  :clapping:

Veel luisterplezier ermee!  ::)
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

AceBaran

Quote from: El Nino on November 19, 2019, 07:40:50
Gefeliciteerd Acebran! Prachtige set, mooie luidsprekers en passen mooi in je interieur..... McIntosh finish is schitterend!  :clapping:

Veel luisterplezier ermee!  ::)

Dank je wel El Nino... Ik geniet met volle teugen.
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

mcintoshfan

Mcintosh tja...ik heb er verschillende gehad. Hier een lijstje:
Mx119
Mx150
C2500
Mc7205
Mc50
Mc500

Ik vind het een te commercieel merk geworden (helaas) De bouwkwaliteit is nou ook niet meer zo speciaal als het is geweest.
De mooiste kwaliteit die ik van de Mcintosh zelf heb gehad was de mc500, deze was echt een wereld van verschil met alle andere modellen. Je hoort ook veel over het oude en nieuwe Mcintosh verschil en geluid.

Daarnaast is Mcintosh voornamelijk bekend door veel vermogen...lage vervorming. Met deze hype heb ik zelf ook een tijdje meegedaan. De mc500 is 2*500watt RMS. 
Ik kan je vertellen dat ik nu met 2*8watt single ended buizen speel en die gaan net zo hard en spelen echt veel mooier (3D-geluid)
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

AceBaran

Quote from: mcintoshfan on December 23, 2019, 18:02:14
Mcintosh tja...ik heb er verschillende gehad. Hier een lijstje:
Mx119
Mx150
C2500
Mc7205
Mc50
Mc500

Ik vind het een te commercieel merk geworden (helaas) De bouwkwaliteit is nou ook niet meer zo speciaal als het is geweest.
De mooiste kwaliteit die ik van de Mcintosh zelf heb gehad was de mc500, deze was echt een wereld van verschil met alle andere modellen. Je hoort ook veel over het oude en nieuwe Mcintosh verschil en geluid.

Daarnaast is Mcintosh voornamelijk bekend door veel vermogen...lage vervorming. Met deze hype heb ik zelf ook een tijdje meegedaan. De mc500 is 2*500watt RMS. 
Ik kan je vertellen dat ik nu met 2*8watt single ended buizen speel en die gaan net zo hard en spelen echt veel mooier (3D-geluid)

Wel nog fan van Mcintosh? Anders ff andere naam verzinnen  :laugh:  geintje..
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect