Steen Materiaal onder luidspreker. Goede keuze?

Started by Htdre, February 13, 2019, 13:28:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Htdre

Voor onder mijn majik 140 wil ik graag een steen.
1. Omdat ie op een zwevende houten vloer staat. En mijn verdiepingsvkoer is ook van hout.
2. Bij voorkeur zet ik de speaker op de ideale afstand van de muur en neervallen in. Luister ik echt 'goed' op die plek. Anders strakker tegen muur voor kleine kinderen en zicht.

Ik heb nu een offerte van een 4.5cm gepolijste zwarte granietsteen die rondom 2xm breder/zwieper is dan de eigen speaker.  130 euro. Goede keuze?

Tjeb

Lekker massa toevoegen kan nooit kwaad, ik heb 10 cm dikke Belgisch hardstenen blokken als voeten in mijn stands verwerkt en er liggen twee 4cm dikke plakken graniet met daartussen spikes onder mijn sub. Mijn houten vloer doet iig minder mee dan voorheen.

bmateijsen

De set goed in regelen met space optimization, dan kan je hem laten staan waar het voor iedereen gewenst is. ;).
En bij een 140 zou ik gaan voor de zware voet met skeets en geen steen.

Quote from: Htdre on February 13, 2019, 13:28:27
Voor onder mijn majik 140 wil ik graag een steen.
1. Omdat ie op een zwevende houten vloer staat. En mijn verdiepingsvkoer is ook van hout.
2. Bij voorkeur zet ik de speaker op de ideale afstand van de muur en neervallen in. Luister ik echt 'goed' op die plek. Anders strakker tegen muur voor kleine kinderen en zicht.

Ik heb nu een offerte van een 4.5cm gepolijste zwarte granietsteen die rondom 2xm breder/zwieper is dan de eigen speaker.  130 euro. Goede keuze?

Htdre


Sirius666

Quote from: bmateijsen on February 13, 2019, 19:04:05
De set goed in regelen met space optimization, dan kan je hem laten staan waar het voor iedereen gewenst is. ;).
En bij een 140 zou ik gaan voor de zware voet met skeets en geen steen.

Wat voor voordeel bieden de skeets t.o.v. de oplossing die de ts in gedachten heeft?

Tjeb

Nou, als je hem bij bmateijssen aanschaft dan verdient hij er nog wat muntjes aan..... :angel:

mika-nl


In hoevere is een steen van graniet onder je speaker een meer waarde voor het geluid ?

Ik heb 2 elac vloerstaanders op de orginale spikes op een laminaat vloer staan.
Ik luister eigenlijk altijd op normaal geluids niveau en achtergrond muziek.

Ga ik het dan ook horen ? of is het enkel bij hardere volumes ?


mvg M1K4

Xander32

Ik vind het er vooral mooier uit zien en het is praktisch met het verschuiven van de speakers (onder de tegels heb ik teflon meubelglijders zitten), het is een soort van bescherming van de speakers bij het stofzuigen en de tweeters verkrijg ik er mee op oorhoogte. Of het soort steen geluidstechnisch een verschil geeft, geen idee  :nowink:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT