Vervelende klik uit NAD Masters M32 versterker

Started by Hoeksel, February 11, 2019, 12:35:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nexterday

Heb je netwerk standby aan of uit staan? Wellicht dat dat nog uitmaakt..?
Music is the answer.

Hoeksel

Intussen na 3 maanden, door tussenkomst van de dealer, opgelost....door de unit te vervangen. Ben bepaald niet te spreken ocer CS van NAD, laten we hopen dat deze unit goed blijft werken!

DofN

Het klonk als het uitzetten van metaal door warmte. Misschien was er iets te vast vastgeschroefd of geklemd en is deze nieuwe unit beter. Ik heb een paar jaar de NAD M2 gehad, nul problemen mee gehad.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Hoeksel

Fijn, de nieuwe refurbished NAD M32 heeft ook een probleem. De optische ingang is er al 3 maal mee opgehouden. Dus TV staat aan, niets aan de hand en zo ineens stopt het geluid. Uiteraard ga ik nog even testen (moet even optische kabel regelen) of wellicht mijn optische kabel gaar is, maar denk het niet aangezien hij tijdens TV kijken uitvalt. Optische ingang 2 werkt dan ook niet meer, coaxiaal kan ik niet testen omdat ik daar niets op aangesloten heb.

Heb ook de MDC even eruit gehaald in de hoop dat ie niet lekker zat. Deze ziet er oud uit en is een "NAD M12 MDC DIO VM1.0". Kan iemand bevestigen of dit de juiste is voor de NAD M32?

Na testen van de kabel uiteraard weer de dealer contacteren.

Tabcam

Balen man, dat is het met refurbished apparatuur, ze zijn niet voor niets refurbished. Wat meer druk op de dealer alhoewel hij aan zoiets niet direct wat kan doen, kan het wel veel sneller opgepakt en opgelost worden!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

B-art

Mooi spul hoor dat NAD maar heb er in het verleden net zoveel mee gehad helaas.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Nexterday

NAD M12 MDC DIO VM1.0 staat ook op de MDC van mijn exememplaar met serie H69 en op de MDC van het exemplaar van een maat van me. Deze is uit serie H7Y. In jou exemplaar zit dus wel het goede type MDC.
Music is the answer.

Hoeksel

 Dank voor de bevestiging Nexterday! Intussen kunnen bevestigen dat het niet de kabel is. De MDC lijkt mij defect, dus terug naar de dealer.

Nexterday

Graag gedaan hoor! Je hebt er niet veel mazzel mee...maar als het nu blijft bij het uitwisselen van een MDC kaartje dan is het nog wel te overzien (toch?) Qua klank en mogelijkheden is zo'n M32 echt een geniaal ding vind ik. Succes ermee & groeten!
Music is the answer.

Hoeksel

Zo naar de dealer, die is bereid de MDC tijdelijk uit te wisselen zodat ik het kan testen (was mijn voorstel).

Ja, los van de kwaliteits issues ben ik erg blij met de NAD M32! Sinds gisteren nog meer, met Qubuz HR (en wat LS verplaatsingen) klinkt het nog stukken beter en het was al zo goed. Ik heb de M32 toch wel gemist ;-).

Dura

Qua geluid zijn die Direct Digital amps toppie, ik begrijp niet dat er niet veel meer op de markt zijn, zo duur zijn ze niet om te maken, die NAD7050 is iets van 800,- Mooi concept dat ook echt werkt.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Hoeksel

Nieuw MDC DIO er in, en alles werkt weer! Gaat dus goed komen, nog even afspraken met de dealer maken hoe we de MDC permanent gaan wisselen.