Siemens zekering en 10 meter Siemens kabel - waarde?

Started by audiolover, February 10, 2019, 13:52:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiolover

In mijn vorige huis had ik een aparte audiogroep aangelegd vanaf de meterkast. Hiervoor gebruikte ik de welbekende verzilverde Siemens 3NC1092 zekering
en een Siemens Protoflex EMV 4x 2.5mm² kabel van 10 meter.

Lastig om de waarde te bepalen!
Wat kan ik redelijkerwijs hiervoor vragen?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Fransosowitz

Voor de Siemens zekering zou ik waarschijnlijk €60 vragen. De kabel ken ik niet.

Rowdy


audiolover

Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Rowdy

Normaal is de smeltveiligheid van een groep 16 ampère bij woningen.

Raphie

Veel te zwaar, maag maximaal 16 op een groep in een woonhuis, verder kost de zekering bij de online instalateur 38,00 mooi verhaal en verkeerd amperage is natuurlijk geen €60,00 waard.
JBL PRX Power!

HAL


Raphie

Niks, behalve dat hem 32A is aangesmeerd door een prutser  :D
JBL PRX Power!

audiolover

Quote from: Raphie on February 10, 2019, 17:18:40
Niks, behalve dat hem 32A is aangesmeerd door een prutser  :D

Zal misschien deze behuizing zijn die max. 32A aan kan?
Ik zal straks de zekering die erin zit bekijken.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

audiolover

Ik kan niet goed lezen wat er op de zekering staat, 16A of 26A. In ieder geval geen 32A. Dit is overigens de verzilverde Siemens Cilindric Fuse die on-line verkocht wordt voor €100.= en dus niet de genoemde €38.=. Ook op de foto van gerenommeerde on-line aanbieders/installateurs staat die 32A op de behuizing dus er is niet 1 of andere prutser geweest die mij iets verkeerds verkocht heeft! De eventuele koper kan natuurlijk de in de houder geplaatste zekering vernieuwen.

Over de zin of onzin van verzilverde (of vergulde) contacten kunnen we andere topics nalezen, de 1 zweert erbij en de ander niet.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Raphie

#10
Als je nou gewoon een scherpe close up maakt, kan iedereen het prima lezen. Wat er op de zekering staat is het ook gewoon, het is een AUTOMAAT, er zit geen zilveren zekering of stop in. Hij heeft i.i.g. tinnen connectors
JBL PRX Power!

audiolover

Quote from: Raphie on February 10, 2019, 18:58:15
Als je nou gewoon een scherpe close up maakt, kan iedereen het prima lezen. Wat er op de zekering staat is het ook gewoon, het is een AUTOMAAT, er zit geen zilveren zekering of stop in. Hij heeft i.i.g. tinnen connectors

Het is geen automaat, er zit een zekering in waarvan de
tekst vager is geworden.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Rowdy

Er zit dan volgens mij een 20 ampère glaszekering (afm. 6*32 mm) op de fase en een verzilverde staaf op de nul.

audiolover

Quote from: Rowdy on February 10, 2019, 20:21:56
Er zit dan volgens mij een 20 ampère glaszekering (afm. 6*32 mm) op de fase en een verzilverde staaf op de nul.

Op de nul zit inderdaad een zilveren staafje.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Tjeb

Quote from: Raphie on February 10, 2019, 18:58:15
Als je nou gewoon een scherpe close up maakt, kan iedereen het prima lezen. Wat er op de zekering staat is het ook gewoon, het is een AUTOMAAT, er zit geen zilveren zekering of stop in. Hij heeft i.i.g. tinnen connectors

Het is geen AUTOMAAT! Het is een zekeringhouder waarin maximaal een 32A zekering gestopt kan worden. Normaal gesproken gebruikt in schakelkasten.....

abbcdcg

#15
.
Quote from: Raphie on February 10, 2019, 18:58:15
Als je nou gewoon een scherpe close up maakt, kan iedereen het prima lezen. Wat er op de zekering staat is het ook gewoon, het is een AUTOMAAT, er zit geen zilveren zekering of stop in. Hij heeft i.i.g. tinnen connectors

Yep, als je er bij blijft staan wel.







Quote from: Rowdy on February 10, 2019, 20:21:56
Er zit dan volgens mij een 20 ampère glaszekering (afm. 6*32 mm) op de fase en een verzilverde staaf op de nul.
-  zekering 10 X 38 mm


Fransosowitz

#16
Er zou een 16A zekering in moeten zitten. Bij mij staat dat er op. En een zilveren staafje


De installateur die hem bij geplaatst heeft zij in eerste instantie ook dat deze Siemens niet geschikt was voor een standaard groep ivm het 32A label (ik heb de zekering bij Kemp gekocht). Maar nadat de installateur hem nauwkeuriger bekeken en open gemaakt had, kwam hij daar op terug en was hij wel geschikt.


Ik blijf bij mijn mening dat je er €60 voor kunt vragen. Gezien de nieuwprijs van €100 lijkt me dat een goede vraagprijs. Succes met de verkoop!  :)


Edit: als je de zekering destijds nieuw gekocht hebt, dan heb je er als het goed is ook een reserve 16A zekering bij gekregen.


Edit2: ik loop achter zie ik, de boel is al verkocht.  ;D