Buttkicker set (BKA-1000N en LFE) - ervaren mogelijk

Started by MellyVille, February 10, 2019, 12:09:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MellyVille

Laat ik beginnen met dat het mogelijk is de set te ervaren. Ik heb dit ook in mijn bank/woonkamer-HT ingebouwd en het is fenomenaal. Ik kan je scenes laten zien waardoor ik zeker weet dat je niet zonder wilt.

Set:
Mooie combinatie set Buttkicker LFE met Buttkicker BKA-1000N versterker. Tevens incl 'vloerplatform' om de LFE makkelijk onder je bank te kunnen steken.

Beide zijn gebruikt, maar zoals de staat laat zien ERG weinig en het is dan ook helemaal als nieuw zonder beschadigingen of krassen.

Nieuwsgierig?
Ik heb zelf deze set ook in mijn bank gebouwd en ik kan je er alles over vertellen. Ook op lager volume een volledige beleving en op hoog volume zit je gewoon helemaal in de film en is het een beleving die je ook in de bioscoop niet krijgt (je kunt er ook goed van schrikken als er vanuit het niets geschoten wordt - heerlijk). Wat wil je met alle trillingen vanaf 5hz en 1000w versterking :)

Ik heb de LFE zonder platform vast in de bank gemonteerd (iedere bank heeft hier ruimte voor en maakt een onzichtbare installatie). Tevens de bank op rubbers geplaatst om te ontkoppelen van het huis. Hierdoor beweegt de bank makkelijker en als je opstaat van de bank voel je niks meer van het effect. De rest van het huis krijgt dus niet de ervaring die jij hebt (mijn vrouw kan de krant lezen in dezelfde ruimte terwijl ik een film ervaar).

De LFE gaat tot 5hz en als je YouTube reviews kijkt zie je dat hij zelfs daaronder al actief is.


Eventueel heb ik ook nog een LFE nieuw in doos te koop (die is wat duurder natuurlijk) en een Mini LFE met kleinere versterker (nieuw in doos) heb ik ook te koop. Ideaal voor luisterstoel of loveseat/enkele bioscoopstoel?

Vaste prijs BKA-1000-N en LFE = 450€
Ophalen omgeving Oss.


Tip: voor mij was dit onverwacht, maar ook met muziek is het een fijne aanvulling omdat het zo'n natuurlijk gevoel is (het is geen aan/uit effect, de gradaties en verfijning zijn echt heel aangenaam!)


Foto's:









Malignant

Oeehhh.....

Vanmiddag eens op de vrouw inpraten hiervoor. Staat al lang op mijn verlanglijstje, maar zoals zovelen die onder de plak zitten moet er om toestemming gevraagd worden :)

Worden de rubberen pootjes voor de bank ook meegeleverd ?

En v.w.b. de aansluiting, is dit te doen op een LFE out met audyssey EQ er overheen ?
Of is dat een niet wenselijke situatie ?

Heb wel 2 sub outs op mijn X6300H zitten, maar heb wel de EQ over de sub laten draaien.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

MellyVille

#2
Ik kan er wel aan toevoegen dat mijn vrouw ook echt niet meer zonder wil? Neem je vrouw ook vooral mee om te luisteren, het is niet dat je bank een game-stoel wordt waarin de koffie uit je handen wordt geschud, maar wel met fors gevoel indien gewenst en een immense beleving van de serie/film :)

Rubber pootjes voor de bank is een beetje afhankelijk van wat voor bank je hebt, ik kan je wel de goede richting in wijzen als je komt kijken. Zitten er dus niet bij. Het kan ook zonder trouwens, dat heb ik ook een weekje gedaan wachtende op de rubbers.

LFE uit is perfect, ik zelf splits het signaal pas bij de ingang van de subwoofer.


toevoeging: ik kocht een fors grote subwoofer om dingen te ervaren en die heb ik nu behoorlijk geknepen draaien. Die zorgt anders enkel ervoor dat mijn deuren en ramen trillen en dat is hinderlijk, juist ik zelf wil bass voelen.

Kortom: je bent welkom :)

HJ

Quote from: Malignant on February 11, 2019, 09:07:04
Oeehhh.....

Vanmiddag eens op de vrouw inpraten hiervoor. Staat al lang op mijn verlanglijstje, maar zoals zovelen die onder de plak zitten moet er om toestemming gevraagd worden :)

Worden de rubberen pootjes voor de bank ook meegeleverd ?

En v.w.b. de aansluiting, is dit te doen op een LFE out met audyssey EQ er overheen ?
Of is dat een niet wenselijke situatie ?

Heb wel 2 sub outs op mijn X6300H zitten, maar heb wel de EQ over de sub laten draaien.
Super gave combi dit! Ik gebruik soortgelijk al meer dan 15jr en blijft tof. Moet imo wel goed afgeregeld zijn anders gaat het vervelen.
Vwb filtering, beste is om ongefilterd lfe te gebruiken. Roomeq etc pas je toe omdat het niet lekker klinkt op de luister positie, dat is voor geluid. Trillingen in je bank werken net ff anders.
Persoonlijk gebruik ik het echt alleen bij films en dan alleen onder de 30 a 40 hz ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


MellyVille

Thanks Hans.

Mijn ervaring leert dat het afstellen eigenlijk heel eenvoudig/natuurlijk is. Niet te veel hoge frequenties door laten komen inderdaad, dat kun je op de BKA-1000N makkelijk wegfilteren, en verder wat spelen met het volume naar wens.

Als ik op laag volume kijk omdat er meer activiteiten in de woonkamer zijn (krantlezende vrouw) dan neig ik het volume nog wel eens hoger te zetten zodat je toch meer beleving hebt. Maar verder wil je het subtiel, en als de film je echt iets wil laten weten dan merk je het echt wel  :popcorn: :)

Malignant

Ik heb het geprobeerd maar kon de wederhelft helaas niet overtuigd krijgen.
Zit er niet in, maar bedankt voor de geleverde feedback en succes met de verkoop.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

MellyVille

Ik snap het helemaal. Eigenlijk kijkt iedereen in mijn omgeving me er ook maar raar op aan tot er eens een film is gekeken :) Je kunt je vrouw het beste overtuigen van een proefzit/film, de overtuiging gaat dan vanzelf.

Dus bij deze weer omhoog: een hele fijne combinatie voor op/aan/onder je bank/stoel en wordt ook wel toegepast bij een rijtje bioscoopstoelen!

MellyVille

#7
Iemand zin om films niet meer te kijken, maar te ervaren? Geloof me, je wilt daarna nooit meer zonder in je leven. Voor mijzelf de belangrijkste factor van mijn HT

ATI850

Zou je de BKA-1000N versterker misschien ook los willen verkopen?

MellyVille


MellyVille

#10
Versterker is zojuist opgehaald door ATI850 (veel plezier ermee!)

De ButtKicker LFE is nog te koop, met Montageset voor bankstel (zoals op de fotos boven) = 150 euro

Ik heb ook nog een nieuwe ButtKicker LFE nieuw in doos, zonder montageset, 225 euro vast (winkel/internetprijs 329).

ATI850

Quote from: MellyVille on February 23, 2019, 10:01:03
Versterker is zojuist opgehaald door ATI850 (veel plezier ermee)

Dank je wel. Zodra de boel aangesloten is laat ik je onze ervaringen wel weten.😁

Timvg

Quote from: MellyVille on February 23, 2019, 10:01:03
Versterker is zojuist opgehaald door ATI850 (veel plezier ermee!)

De ButtKicker LFE is nog te koop, met Montageset voor bankstel (zoals op de fotos boven) = 150 euro

Ik heb ook nog een nieuwe ButtKicker LFE nieuw in doos, zonder montageset, 225 euro vast (winkel/internetprijs 329).

PM

MellyVille

De gebruikte LFE is opgehaald.


Enkel 1 nieuwe ButtKicker LFE te koop, nieuw in doos ongeopend. Vaste prijs 225€

MellyVille

Iemand interesse in een ButtKicker LFE nieuw in doos? Winkelprijs/internetprijs 339. Ongeopende, nog dichte doos. Mag voor 225 euro van eigenaar wisselen.

MellyVille

Up voor de LFE nieuw in doos.

Je weet niet wat je mist  O0

Kwabbernoot

Het is mij nu niet helemaal duidelijk wat je aanbiedt. Als ik op het internet kijk, wordt ik ook niet echt wijzer.

Groeten...

MellyVille

1x Buttkicker LFE (nieuw in doos)
zie ook https://www.bax-shop.nl/passieve-subwoofer/fischer-amps-buttkicker-lfe

(apparaat om in je bank /podium / bioscoopstoelen te monteren om trillingen te voelen, dus echt bas te ervaren (vanaf 3hz) )

Kwabbernoot

Ah, ik zat bij de Mini te kijken. Geen idee waarom.

Hoeveel vermogen moet de versterker minimaal hebben om een beetje gehobbel eruit te krijgen?

Groeten...

MellyVille


MellyVille

#20
Verkocht