Advies mini projector

Started by millon, February 9, 2019, 16:29:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

millon

Ik ben op zoek naar een mini-projector tot 120euro.
Hij zal gebruikt worden voor workshops tot 10personen en max 80inch beeld.
Hoeft geen HD te zijn maar moet wel fullhd kunnen doorgeven.

Iemand hier ervaring mee of tips?

Deze?
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_salora-40bhd1200-1478330.html

donaldk

Geen ervaring met deze. Maar even gekeken, het is overduidelijk een gewone LEDlamp met daarvoor een klein (W)VGA LCD schermpje en daarvoor een plastic lens. Bekend van ebay/marktplaats, maar nu gewoon bij MM, met teruggave recht bij koop op afstand.

millon

Quote from: donaldk on February 10, 2019, 10:58:44
Geen ervaring met deze. Maar even gekeken, het is overduidelijk een gewone LEDlamp met daarvoor een klein (W)VGA LCD schermpje en daarvoor een plastic lens. Bekend van ebay/marktplaats, maar nu gewoon bij MM, met teruggave recht bij koop op afstand.

Volgens de reviews alleen iets teveel geluid van de koeling.

millon

Wat word er veel aangeboden zeg.

Tot nu toe onder de indruk van de Vankyo 410  420 en 510.

PascalP

#4
Als het kan zou ik kijken voor een goede lichtopbrengst, die link uit je startpost heeft 1200lm, vrees dat dit iets te weinig is als je hem gebruikt in een verlichte ruimte.

Merk dat bij ons op werk de trainers liever een 55" TV gebruiken voor bijvoorbeeld technische tekeningen ipv het 80" scherm wat ernaast hangt.
Door de lichtopbrengst en scherpte van de TV is het ook op afstand beter leesbaar dan het grotere scherm met een zeer matige projector.
Ben momenteel wel bezig met offertes voor smart screens om alle projectoren te vervangen, maarja dan ga je wel ver over je budget van €120 heen.

Hebben ze bij je lokale Mediamarkt die projector niet staan zodat je dan zien hoe hij bij daglicht presteert?

Als je je budget met €16 verhoogd heb je bijvoorbeeld al deze met 1500lm;
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_salora-43bhd1500-1533188.html
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

millon

Ze staan helaas niet in de winkel.

Mijn voorlopige keuze is de Vankyo 420.

PascalP

Ken ze niet, maar wat ik zo 1-2-3 op Google vind heeft ie voldoende lichtopbrengst en is ie lekker compact.

1 ding wat ik wel zie staan in een review van nerdtechy.com;
The Leisure 420 is not built to support PowerPoint. It's not well suited for professional presentations. Though you could try using it for that kind of activity, the results would be subpar. While the 480p resolution is suitable for watching films, it can have a negative impact on the clarity of text. Anyone who hopes to use text-based presentations, especially with smaller fonts, would quickly run into significant issues.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

millon

Quote from: PascalP on February 11, 2019, 15:04:19
Ken ze niet, maar wat ik zo 1-2-3 op Google vind heeft ie voldoende lichtopbrengst en is ie lekker compact.

1 ding wat ik wel zie staan in een review van nerdtechy.com;
The Leisure 420 is not built to support PowerPoint. It's not well suited for professional presentations. Though you could try using it for that kind of activity, the results would be subpar. While the 480p resolution is suitable for watching films, it can have a negative impact on the clarity of text. Anyone who hopes to use text-based presentations, especially with smaller fonts, would quickly run into significant issues.

Dan word het voor dit budget een lastige opgave, aangezien de Vankyo de meeste lumen heeft voor het geld.
Ik kan de ruimte circa 30% verduisteren.

PascalP

Dan wellicht toch die Salora met 1500lm bij de MM nog een optie, maar heb dus geen idee hoe die presteert...

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MechanicalAnimal

Misschien kun je een idee krijgen van wat youtube-filmpjes ofzo?, als die er al zijn.

Je zit natuurlijk in de lowbudgethoek qua electronica, daar zullen weinig tot geen (profi)-reviews van zijn.

Zijn er nog amazon/ebay/kieskeurig-reviews te vinden?, wat ze dan ook waard zijn.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

millon

Ik had de Vankyo 420 op het oog.
Ze geven bij alle budget 800x480 projectors aan dat ze niet geschikt zijn voor powerpoint.
Blijkbaar omdat het beeld niet scherp genoeg is.

VANKYO Leisure 420 Projector adopts advanced LCD technology providing 3000 Lux brightness; brighter and sharper than ordinary projector. Support 1920x1080 resolution, 2000:1 contrast ration which is ideal for home entertainment.

https://www.youtube.com/watch?v=2Y1VAUI3a78




Hieronder zie je de grote broer (Vankyo 510 720P) van de Vankyo 420 die word vergeleken met een vergelijkbare budget projector en een 2ehands Sony 720p van 10jaar oud.
De Sony is flink beter.

De 420 en 510 hebben aan de buitenzijde geen scherp beeld!

https://www.youtube.com/watch?v=2z-y1KUw59s


Misschien dus maar op zoek naar een compacte A-merk 720p projector met HDMI :blush:







MechanicalAnimal

Quote from: millon on February 15, 2019, 11:03:17

Misschien dus maar op zoek naar een compacte A-merk 720p projector met HDMI :blush:

ff zonder gekheid, toen ik voor het eerst bij een maatje zijn thuisbios zag, viel ik steil achterover door het biosformaat, dat was pas een paar jaar geleden.
Ik had de BluRay van The Crazies mee en de projector was een oudere 720P, en dat was gewoon echt heel prima om te kijken. Pas toen we het over de techniek hadden kwam de resolutie ter sprake en kwam ik erachter.

Dus ik denk dat je beeldkwaliteit een stuk beter zal zijn met een knappe 720P dan een ali-babe-hongkong-express 4K-budgetlichtbak.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

millon

Het is een projector van Epson geworden.
Epson EB-W12
WXGA
250uur
Afstandsbediening.
130euro.

Ik ben wel onder de indruk van de lichtopbrengst en mogelijkheden.
En zelfs een film in HD weergeven gaat ook prima.

MechanicalAnimal

Hey top, en hoe is het geluid?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

millon

Quote from: MechanicalAnimal on February 21, 2019, 13:54:38
Hey top, en hoe is het geluid?

Het geluid is cica 50% luider en beter dan mijn Motorola G6 Play.
Dus prima als je ff geluid wil bij een presentatie waarbij de mensen binnen 6m zitten.

Voor een film natuurlijk ver onder de maat.
Maar jonge kinderen nemen wel genoegen met het geluid.

millon

Wil je een goede mini (mediacenter) projector, dan beveel ik de Philips PicoPix PPX4935 350lumen aan. (600euro)

Wil je goedkoop, kijk dan naar de Vankyo (Motorola) 410 of 420.
Zeer goed geluid.

MechanicalAnimal

Quote from: millon on February 21, 2019, 14:09:49
Het geluid is cica 50% luider en beter dan mijn Motorola G6 Play.
Dus prima als je ff geluid wil bij een presentatie waarbij de mensen binnen 6m zitten.

Voor een film natuurlijk ver onder de maat.
Maar jonge kinderen nemen wel genoegen met het geluid.

Sorrie, ik bedoelde het ventilatorgeluid tijdens het afspelen van een film
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

millon

Quote from: MechanicalAnimal on February 21, 2019, 18:33:56
Sorrie, ik bedoelde het ventilatorgeluid tijdens het afspelen van een film

In Eco is hij redelijk stil.
En in de normale stand te luid voor een film.