Esmart, ELITE en Hivilux schermen

Started by diamant, March 4, 2019, 22:52:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

diamant

Wie heeft er een tension ESMART scherm hangen en wat zijn jullie ervaringen (strak? Kwaliteit op 4k? Enz enz) En het witte en het grijze doek soort, is er veel verschil? En ga ik het verschil zien tussen dit scherm en een HIVILUX of bijvoorbeeld een ELITE scherm met een jvc N5 4k beamer?

Bedankt alvast!

Gr. Robin

darkrunner

#1
Esmart verkoopt jammer genoeg geen Tension pro met soft pvc scherm meer, ze verkopen nu wel nog een gewone tesnsion dit is geen tab tension en spant enkel de zijkanten tegen het krullen hoe de kwaliteit is van dat glasvezel doek geen idee
hun soft pvc doek was top.


Met Hivilux ga je geen miskoop doen doen qua Tab-tension ook zeer goede na service is er iets stuk wat niet meer te maken is of je hebt bobbels mag je blijven ruilen tot je een goede hebt (+ €99voor 5jaar garantie ipv de gebruikelijke 2),  Ivisions heeft ook nog betaalbare Tab-tension.
Er is ook nog Xy-screen rechtstreeks vanuit China ga daar binnenkort een Alr span of tab tension scherm bestellen

Forum lid met een xyscreen Tab-tension
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169062.msg3219292#new

diamant

Dank je voor je uitgebreide antwoord, ik ga even kijken voor het Hivilux scherm...... Maar had al gezien dat dit toch wel flink in de papieren kan gaan lopen.... Maar ik moet er toch aan geloven met mijn nieuwe jvc denk ik..... ::)

reza

Tabtension schermen zijn vaak de duurste schermen indd ook bij Hivilux :confused:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

diamant

#4
Is bij Hivilux de tab tensioned met het HiViGrey Cinema 5D doek of met de HiViWhite Cinema 4K momenteel een van de betere schermen?

Ik moet de 130/135 inch versie hebben en mijn kamer kan ik geheel verduisteren tot ongeveer 98% maar we kijken ook vaak zonder de rolgordijnen dicht, is het grijze HiViGrey Cinema 5D doek dan een verstandige keuze of is HiViWhite Cinema 4K toch een betere keuze en kan iemand de verschillen uitleggen?



bedankt alvast voor de hulp!


nielvm

Je moet zien of je met je projector voldoende lichtopbrengst haalt met een grijs doek. Volgens mijn metingen had dit doek een gain rond 0.8, terwijl de cinema 4K rond 1.2 zat.

De cinegrey 5d heeft daarentegen wel de capaciteit om omgevingslicht te counteren.

Ik zou je de hiviwhite cinema 4K aanraden en telkens verduisteren  ;D
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

diamant

Quote from: nielvm on March  6, 2019, 17:36:22
Je moet zien of je met je projector voldoende lichtopbrengst haalt met een grijs doek. Volgens mijn metingen had dit doek een gain rond 0.8, terwijl de cinema 4K rond 1.2 zat.

De cinegrey 5d heeft daarentegen wel de capaciteit om omgevingslicht te counteren.

Ik zou je de hiviwhite cinema 4K aanraden en telkens verduisteren  ;D

Het hiviwhite cinema 4K (gain 1.0) op 135 inch is nog wel te doen voor 929 euro...... het 5d grey doek heeft een heel ander prijsje.... (gain 1.35)
Ik vraag me toch echt af of het zo een groot verschil is met bijvoorbeeld sfeerverlichting aan ?? (wat we vaak hebben in huis als we gewoon tv kijken op het scherm ipv een film)


nielvm

Dat zijn opgegeven gain waarden die je vaak met een hoopje zout mag rekenen.

Geloof me vrij dat het grijze doek een stuk lagere gain heeft.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

diamant

Quote from: nielvm on March  6, 2019, 19:45:31
Dat zijn opgegeven gain waarden die je vaak met een hoopje zout mag rekenen.

Geloof me vrij dat het grijze doek een stuk lagere gain heeft.

Oh? Dan is het beter voor mij inderdaad om het witte doek te nemen en het is ook nog een stuk goedkoper..... Ik heb nu ook mat wit met een gain van 1.0.....wel raar dat iedereen op het forum het altijd over het grijze 5d doek heeft.....

nielvm

Nuja als je echt omgevingslicht wilt laten branden kan het grijze doek beter zijn. Maar dan heb ke voor zo'n groot scherm toch al een behoorlijk lichtkanon hebben imo...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

diamant

Quote from: nielvm on March  6, 2019, 19:56:39
Nuja als je echt omgevingslicht wilt laten branden kan het grijze doek beter zijn. Maar dan heb ke voor zo'n groot scherm toch al een behoorlijk lichtkanon hebben imo...

Hmmmm......het witte doek wordt het denk ik dan......ik krijg de jvc N5 van de week binnen.... ongeveer 1800 lumen (max)

vik

Pak gewoon het Elite CineGrey5D die ik je achter de schermen heb geadviseerd dan heb je een hele mooie oplossing voor jullie kijk situatie. Met dat scherm red je het prima wat betreft gain. Ook op dit formaat en dan blijft er ook wat over van je zwart waarden waar deze JVC in uit blinkt.  ;)


Quote from: diamant on March  6, 2019, 19:52:58
Oh? Dan is het beter voor mij inderdaad om het witte doek te nemen en het is ook nog een stuk goedkoper..... Ik heb nu ook mat wit met een gain van 1.0.....wel raar dat iedereen op het forum het altijd over het grijze 5d doek heeft.....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Quote from: vik on March  7, 2019, 07:23:02
Pak gewoon het Elite CineGrey5D die ik je achter de schermen heb geadviseerd dan heb je een hele mooie oplossing voor jullie kijk situatie. Met dat scherm red je het prima wat betreft gain. Ook op dit formaat en dan blijft er ook wat over van je zwart waarden waar deze JVC in uit blinkt.  ;)



Is de portemonnee genoeg gevuld hiervoor?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

diamant

Quote from: vik on March  7, 2019, 07:23:02
Pak gewoon het Elite CineGrey5D die ik je achter de schermen heb geadviseerd dan heb je een hele mooie oplossing voor jullie kijk situatie. Met dat scherm red je het prima wat betreft gain. Ook op dit formaat en dan blijft er ook wat over van je zwart waarden waar deze JVC in uit blinkt.  ;)

Gaan we weer even sparen......... ;D :clapping:

Thamaesta

Ook hierzo, bekijk deze optie eens
https://www.heimkinoraum.de/leinwaende/nach-hersteller/vnx-professionals/motorleinwand-vnx-black-horizon-edgefree-tension-kontrastleinwand-1189

En nee ik heb geen aandelen oid, alhoewel het geen slecht idee is om de heimkinoraum. Nl
Op te zetten :xmas:
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

vik

De pest is dat Tab Tension een luxe is en daar betaal je een aanzienlijk hoger bedrag voor in vergelijking met een fixed span scherm met het zelfde doek.

Ik ben al een tijd op zoek naar een goedkoper alternatief voor de Elite Cinegrey5D in Tab Tension maar tot op heden niet kunnen vinden.

Het verschil met bijvoorbeeld een Stewart Firehawk is te verwaarlozen en naar mijn mening de meer prijs niet waard. Ze zijn zeker niet perfect en een ALR scherm is en blijft een compromis. Maar in mijn ervaring nog altijd beter als een wit scherm in een huiskamer setting. Wel is het advies om de projector te laten calibreren op locatie want wijkt te veel af.

Mocht je interesse hebben kan ik vragen of een van mijn klanten de moeite wil doen om jou een demo te verzorgen in een huiskamer setting.

Quote from: diamant on March  7, 2019, 13:13:27
Gaan we weer even sparen......... ;D :clapping:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dat ligt eraan waar hij de N5 heeft gekocht  :P

Quote from: reza on March  7, 2019, 07:58:50
Is de portemonnee genoeg gevuld hiervoor?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

diamant

Quote from: vik on March  8, 2019, 09:07:17
Dat ligt eraan waar hij de N5 heeft gekocht  :P

Werner heeft een mooie prijs gemaakt met nog wat extra's erbij.....😁

Het scherm ga ik even over nadenken........🤔

reza

Quote from: vik on March  8, 2019, 09:07:17
Dat ligt eraan waar hij de N5 heeft gekocht  :P


Haha dat is waar. :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"