Paradigm PW LINK

Started by muzikant, February 8, 2019, 11:59:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

muzikant

Heeft iemand ervaring met Paradigm PW LINK
Voor mij zou het louter om de arc gaan
Heb de handleiding gelezen maar begrijp het niet goed,
Is het voldoende om de line output van de Paradigm op eender welke line ingang van mijn Rega elicit versterker aan te sluiten,
Internet aansluiten,
Om nadien de arc te kunnen uitvoeren met pc windows of ipad,
Ik ben een leek voor deze zaken daardoor vraag ik hulp voor overga tot het aankopen,
Dank bij voorbaat


chansig

Alles goed. Kind kan de was doen.

Zelf een enthousiast gebruiker van de Paradigm.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Hier ook een tevreden gebruiker.

Het ding is redelijk plug & play, ik bedoel als Hans het begrijpt... Je kan het apparatski zowel analoog als digitaal tussen je bron en versterker plaatsen. Ik gebruik 'em als bron (Spotify Connect) maar kek audiofiel zou zijn als 'hub' tussen CD-loopwerk en hoogwaardige DAC...

O0

Maar je kan ook kijken bij MiniDSP, die hebben tegenwoordig leuke Dirac oplossingen. Al is die Paradigm wel behoorlijk makkelijker in gebruik ben vrees ik...

mijkie

#3
Op MP staat er 1 van Martin Logan, met ifi voeding, is het zelfde apparaat


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

edwin99

Quote from: muzikant on February  8, 2019, 11:59:59
Heeft iemand ervaring met Paradigm PW LINK
Voor mij zou het louter om de arc gaan
Heb de handleiding gelezen maar begrijp het niet goed,
Is het voldoende om de line output van de Paradigm op eender welke line ingang van mijn Rega elicit versterker aan te sluiten,
Internet aansluiten,
Om nadien de arc te kunnen uitvoeren met pc windows of ipad,
Ik ben een leek voor deze zaken daardoor vraag ik hulp voor overga tot het aankopen,
Dank bij voorbaat

Hier ook een gebruiker.
Instellen / ARC allemaal heel eenvoudig.
Bediening met de APP werkt meer dan prima
Geluidskwaliteit is in mijn optiek goed.
Aansluiten kan op elke RCA ingang ( behalve platenspeler )

Wat mij betreft een aanrader. Zeker de ARC is een goede hulp
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

mijkie

Ik heb m zelf ook gehad, toen was de app gewoon RUK maar, DTS zal ook niet stil gezeten hebben !

ARC werkt gewoon prima !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jeepee

Kan deze ook files afspelen van een usb hdd? Zodat je zonder Nas ook je eigen muziekcollectie kan spelen?

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marino

Quote from: mijkie on February  8, 2019, 15:31:40
Op [emoji20]MP staat er 1 van Martin Logan, met ifi voeding, is het zelfde apparaat


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Klopt, dat is mijn exemplaar.
Ik ben overgestapt op de PW Amp omdat ik zeer tevreden ben over het gebruik (zeker icm Spotify Connect en de volumeregelaar in de Spotify app).

Het apparaat gaat na 20 min in standby dus de vrouw des huizes kan er ook mee overweg!

De Arc werkt het leukst via de laptop maar als het echt moet kan het natuurlijk ook via de smartphone.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

muzikant

Quote from: edwin99 on February  8, 2019, 16:08:49
Hier ook een gebruiker.
Instellen / ARC allemaal heel eenvoudig.
Bediening met de APP werkt meer dan prima
Geluidskwaliteit is in mijn optiek goed.
Aansluiten kan op elke RCA ingang ( behalve platenspeler )

Wat mij betreft een aanrader. Zeker de ARC is een goede hulp
wanneer ik het goed begrijp moet men de bron  aansluiten op de ingang van de paradigm,
In mijn geval is dit een esoteric sa-60 sacd/dvd-audio/cd speler,
Zal ik niet gaan inboeten op de muzikale kwaliteiten van de speler,
Ik heb ook nog een yamaha T-D500 dab+ toestel

op eigen verzoek verwijderd.

Als je muzikale kwaliteiten toedicht aan een CD speler zal je daar met een PW Link in de keten waarschijnlijk op inboeten.

muzikant

Quote from: Baardmannetje on February  8, 2019, 20:50:43
Als je muzikale kwaliteiten toedicht aan een CD speler zal je daar met een PW Link in de keten waarschijnlijk op inboeten.
mijn esoteric sa-60 heeft geen digitale uitgang maar is het niet zo dat wanneer je de sacd/cd speler analoog aansluit op pw link de dac van de speler de klankkwaliteit bepaald

chansig

Ik zou me daar niet heel druk overmaken. Met gebruik van de ARC zal er zeker een groot verschil hoorbaar zijn. Dat verschil kan je dan bv geheel aan de ARC toeschrijven. Geen idee hoe je namelijk zou kunnen duiden dat de DAC voor dit verschil verantwoordelijk is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marino

Quote from: chansig on February  9, 2019, 10:02:38
Ik zou me daar niet heel druk overmaken. Met gebruik van de ARC zal er zeker een groot verschil hoorbaar zijn. Dat verschil kan je dan bv geheel aan de ARC toeschrijven. Geen idee hoe je namelijk zou kunnen duiden dat de DAC voor dit verschil verantwoordelijk is.

Gr. Hans

Daarvoor heb ik uiteindelijk gekozen voor de amp, de uiteindelijke 'klankkleur' zal minimaal zijn door het gebruik van arc lijkt mij?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: muzikant on February  9, 2019, 09:35:14
mijn esoteric sa-60 heeft geen digitale uitgang maar is het niet zo dat wanneer je de sacd/cd speler analoog aansluit op pw link de dac van de speler de klankkwaliteit bepaald

Als ik Google op desbetreffende speler zie ik gewoon digitale uitgangen zitten, één coaxiaal en één toslink?

Ik geloof dat ADC's en DAC's zo vergaande transparant zijn heden ten dagen dat je het signaal wel heel vaak moet omzetten wil dit tot hoorbaar kwaliteitsverlies leiden.

Er zijn echter erg veel audiofielen die enorme verschillen horen, die dichten ook vaak termen als muzikaliteit aan apparaten toe.

chansig

Quote from: Marino on February  9, 2019, 10:09:11
Daarvoor heb ik uiteindelijk gekozen voor de amp, de uiteindelijke 'klankkleur' zal minimaal zijn door het gebruik van arc lijkt mij?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geen idee. Ben niet meer zo van die termen als klankkleur, muzikaliteit, natuurgetrouw etc icm apparaten.

Goede speaker, goede ruimte, dsp.....de rest is belangrijk om het geheel te laten werken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

muzikant

#16
Quote from: Baardmannetje on February  9, 2019, 10:15:25
Als ik Google op desbetreffende speler zie ik gewoon digitale uitgangen zitten, één coaxiaal en één toslink?

Ik geloof dat ADC's en DAC's zo vergaande transparant zijn heden ten dagen dat je het signaal wel heel vaak moet omzetten wil dit tot hoorbaar kwaliteitsverlies leiden.

Er zijn echter erg veel audiofielen die enorme verschillen horen, die dichten ook vaak termen als muzikaliteit aan apparaten toe.
juist er is een optische en coaxiale uitgang maar wanneer ik de handleiding van esoteric nalees staat er gaat deze sacd en dvd-audio niet digitaal gaat doorgeven wel cd,
ik heb ook nog de dab+ radio die ik zou kunnen aansluiten met de toslink aansluitingen alsook een pioneer cd speler,


op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Oostende en nee ik ga niet mee.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

muzikant

Quote from: chansig on February  9, 2019, 17:11:25
Oostende en nee ik ga niet mee.  :D

Gr. Hans
inderdaad Oostende,


op eigen verzoek verwijderd.

Hmmm, dat is mij te ver om even langs te komen met dat ding.

Gewoon één bestellen dus en uitproberen, is het niks dan stuur je het per omgaande weer terug.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on February  9, 2019, 17:11:25
Oostende en nee ik ga niet mee.  :D

Dat is inderdaad veel te ver om met jou in een wagen is te zitten.

En dan nog terug ook zeker!

:P

muzikant

#23
Quote from: Baardmannetje on February  9, 2019, 18:51:45
Hmmm, dat is mij te ver om even langs te komen met dat ding.

Gewoon één bestellen dus en uitproberen, is het niks dan stuur je het per omgaande weer terug.
het is zeker fijn te lezen dat je deze moeite hebt overwogen,
Ik ga de pw link aankopen zal op deze manier kunnen ondervinden wat ARC kan betekenen in mijn stereo opstelling,
Bedankt allen om het meedenken,


op eigen verzoek verwijderd.

Houd je ons op de hoogte?