Author Topic: Pioneer Sc-LX83 1 kanaal geeft ruis  (Read 139 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline remanus

• New member
  • *
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 1
  • Place Personal Text Here
Pioneer Sc-LX83 1 kanaal geeft ruis
« on: February 7, 2019, 15:57:27 »
Mijn Pioneer receiver geeft een constante ruis uit mijn achter midden surround links kanaal. Als ik de test tonen gebruik dan is het geluid ook zachter als de andere kanalen en dit scheelt flink wat.

Als ik de pre out uitgang gebruik dan is de ruis er niet. Of het dan ook zachter speelt is voor mij niet te testen. Maar zou dit betekenen dat het niet de dsp is?

Ik kwam hier achter omdat dit kanaal ook mijn bi-amp aansluiting is voor mijn links voor speaker en ik daar een lichte ruis uit hoorde komen. Nu heb ik bi-amp uit geschakeld en met andere speakers het kanaal getest ingesteld als midden achter. Ook dan is er dus die ruis en viel het me op dat de test toon zachter is als het rechts midden achter kanaal met een dezelfde speaker aan gesloten.

Ik zou toch graag de bi-amp functie gebruiken, want ik vond het geluid zeker fijner toen.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb de vraag gesteld aan een reparatie bedrijf in de buurt en die reageerden zonder de receiver gezien te hebben dat het de DSP chip is en het niet te repareren is.

Of een tip voor een persoon/bedrijf in de buurt van Tilburg die hem na zou kunnen kijken.
Pioneer sc-lx83, B&W 805D2, CM1, CMC2, 2x Klipsch R-115SW , Minidsp 2x4