Nieuwe muziekbeleving, nieuwe vloer, nieuwe luidsprekers?

Started by peeweenl, February 6, 2019, 19:57:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raindog

Quote from: peeweenl on February 12, 2019, 11:39:51
Iedereen bedankt voor alle suggesties tot nu toe. Stel het erg op prijs maar weet nog steeds niet wat de beste aanpak is. Veel luisteren en niet te ongeduldig zijn, denk ik. Ben dit weekend gaan luisteren naar een setje Harbeth Super HL5, klonk goed. Misschien dat dat wat is.

Wanneer je een luidspreker zoekt met een vergelijkbare energie in het hoog als de Contour dan zou ik de HL5 in zijn huidige 'plus' variant afraden. Die heb ik gehad en vond ik (tot mijn eigen verassing) echt te pittig in mijn ruimte. Mijn Harbeth C7ES3's kwamen hier veel beter tot zijn recht. Die zijn tonaal heel vergelijkbaar met de Contour S1.4's die ik ook heb staan. Die Dynaudio's klinken even warm maar ze zijn iets minder open dan de C7's. De Contours verstaan de kunst om zonder vermoeiend te worden toch dynamisch te zijn en veel details weer te geven. Als je dat eenmaal gewend bent dan kan ik me voorstellen dat veel speakers, waaronder jouw KEFs, wat schel overkomen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

peeweenl

Na alle tips over akoestiek toch maar een oude stoel boven water gehaald. Lekker groot, dikke kussens enzo. Wat een verschil! Alles klinkt nu ruimtelijker, rustiger, kortom prettiger. Nog niet 100% wat ik zoek maar een stuk beter. Maandag komt de stoffeerder om er weer iets knaps van te maken. Nogmaals dank allemaal!

peeweenl

Ik zal dit voor de volledigheid even 'afmaken'. De akoestiek werd dus verbeterd door die stoel, waar intussen een nieuwe voor is besteld (het oog wil ook wat). Ik kon voor een goede prijs een set nieuwe Sonus Faber Olympica 2 luidsprekers kopen. Is een gigantisch verschil met de KEF's. Geen last meer van een randje hoog en veel meer ruimtelijkheid in het geluid. Op naar de volgende stap.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT