JVC n7 doorlopende review

Started by J.A.F._Doorhof, February 6, 2019, 08:52:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Quote from: reza on March  9, 2019, 07:57:10
Vraag blijft staan...



Niet meer :D
Ik ben zelf maar op onderzoek uit gegaan..
Black crunch is ??? Het moet black crush zijn.
^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DVDmartinDVD

Wat voor projectie scherm zou men aanraden voor de N7?

Ik heb nu de Lumene movie palace 106 inch met Gain 1.0
Scherm is nu een kleine 8 jaar oud.

Zit namelijk te overdenken om mijn JVC RS540 (7900) te gaan vervangen voor de N7

Door verhuizing en een nieuwe in te richten zolderkamer en een kijkafstand van 3.15M zou ik kunnen kiezen voor een 100inch of 106inch

Beetje in de zelfde prijsklasse liefst onder de 1000,-
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Teejoo

Wat is er mis met je huidige scherm?

DVDmartinDVD

Quote from: Teejoo on November  2, 2019, 12:02:04
Wat is er mis met je huidige scherm?

Eigenlijk niks, maar kan mij zo voorstellen dat met 4K meer licht moet genereren met een ander type doek. Maar kan het mis hebben en zo geld overhouden  ;D ;D
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Teejoo

Quote from: DVDmartinDVD on November  2, 2019, 17:01:15
Eigenlijk niks, maar kan mij zo voorstellen dat met 4K meer licht moet genereren met een ander type doek. Maar kan het mis hebben en zo geld overhouden  ;D ;D
Ik ken het scherm niet, maar als het een normaal structuurloos wit scherm is met gain 1.0 vooral blijven gebruiken.

papaleo

Quote from: Teejoo on November  2, 2019, 17:12:26
Ik ken het scherm niet, maar als het een normaal structuurloos wit scherm is met gain 1.0 vooral blijven gebruiken.

Precies...
Of je HT zou niet optimaal te verduisteren zijn, zou je nog voor een high-contrast grijs scherm kunnen kijken...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

1.0-1.4 is ideaal voor de meeste situaties .

4k kan wel profijt hebben van een 4k scherm.
Maar dat hoeft niet altijd enorm te schelen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Logix

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  2, 2019, 23:55:47
1.0-1.4 is ideaal voor de meeste situaties .

4k kan wel profijt hebben van een 4k scherm.
Maar dat hoeft niet altijd enorm te schelen.

Aangezien ik binnenkort overstap naar een N5/N7; vraag ik me af of mijn oude - in prima staat verkeerde - 'Thommy-doek' nog voldoet voor deze nieuwe spec projectoren? Voor nu projecteer ik nog met een JCV HD1. Of moet ik echt denken aan een nieuw doek?

riwi

#109
Frank heeft dat doek ook nog ooit verkocht. Daar was veel over te doen toen :)
Thommy doek was toch ook gain 1.2 of 1.3? Dat is gewoon prima voor je N5/N7. De N serie geeft wel ruim meer licht dan de oude HD1 hoor :) Dus misschien schrik je van de hoeveelheid licht dan. Maar je hebt dan nog altijd het iris in de projector dat je verder dicht kan zetten indien gewenst.

J.A.F._Doorhof

De 4k schermen zijn wel anders qua opbouw maar als je nu een glad doek hebt zonder structuur dan denk ik dat je wel door kan draaien
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Logix

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 13, 2019, 23:22:59
De 4k schermen zijn wel anders qua opbouw maar als je nu een glad doek hebt zonder structuur dan denk ik dat je wel door kan draaien

Jij kent de Thommy doeken toch Frank? Zijn toch zonder structuur bij mijn weten?

@riwi thx voor je antwoord

J.A.F._Doorhof

Dat is al heel wat jaren geleden.
Ik heb dat niet meer zo 123 voor de geest.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

#113
Quote from: logix on November 13, 2019, 23:25:22
Jij kent de Thommy doeken toch Frank? Zijn toch zonder structuur bij mijn weten?


Yep, die zijn spiegelglad :wub:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Logix

Oke thx, dan hoef ik niet 123 een nieuw scherm te kopen  :D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Even als aanvulling.
We draaien nu een tijdje met de nieuwe firmware op de N7 en dat is vooral met HDR toch wel een verschil, het is goed te zien dat JVC hier aandacht aanbesteedt en de projectoren ook flink upgrade.
Let wel op, sommige scenes kunnen heldere vlakken wat gaan knipperen, dit is met wat finetuning wel "weg" te halen, de winst is echter aanzienlijk, dus zeer zeker de moeite waard, maar wel even wat fine tunen achteraf.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"