Receiver volume probleem

Started by Melbury, February 2, 2019, 14:46:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Melbury

Na het aansluiten van mijn nieuwe Yamaha receiver (RX-V685) houd ik last van een probleem. Wanneer ik overschakel van bron, bijv van tv kijken via HDMI naar network-radio is er een enorm volume verschil. Niet best voor mij en mijn speakers, ik was vergeten hoe hoog ik kon springen. ;)
De optie 'volume trim' zou hiervoor een oplossing moeten zijn, maar dat heeft bij maximaal gebruik toch maar een heel beperkt effect.
Kent iemand dit probleem?
Tips zijn zeer welkom.

jossie

Lijkt mij dat op een van de bronnen een variabele uitgang zacht (of hard) staat?

Heel erg veel verschil mag er tussen de twee die je noemt niet zijn.
Omni !

vik

Heeft de Yamaha geen aparte gain instelling voor analoog en digitaal die je in kunt stellen? (per input)


Quote from: Melbury on February  2, 2019, 14:46:18
Na het aansluiten van mijn nieuwe Yamaha receiver (RX-V685) houd ik last van een probleem. Wanneer ik overschakel van bron, bijv van tv kijken via HDMI naar network-radio is er een enorm volume verschil. Niet best voor mij en mijn speakers, ik was vergeten hoe hoog ik kon springen. ;)
De optie 'volume trim' zou hiervoor een oplossing moeten zijn, maar dat heeft bij maximaal gebruik toch maar een heel beperkt effect.
Kent iemand dit probleem?
Tips zijn zeer welkom.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike