Huizen onderverhuurd

Started by reza, January 31, 2019, 17:06:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Beste mannen/vrouwen van het forum, ik zit met het volgende:

Ik woon in een 1 gezinswoning in een rijtjeshuis in Zuid-Holland. Hier woon ik al 14 jaar best wel naar mijn zin.
School is echt vlakbij voor mijn kleine meid en de winkels zijn ook niet ver. Veel speel gelegenheid, leuke buren, veel jonge kinderen, kortom prima buurt/straat.

Mijn maatje van twee huizen verder heeft zijn huis verkocht aan een bedrijf. Hier waren we met de rest van de straat natuurlijk niet zo heel blij mee want je weet nooit wat je krijgt. Dat werd al snel duidelijk : 4 Roemenen. Nou dat is flink balen want je ziet het huis al na een aantal maanden achteruit gaan, want zeg nou eens eerlijk, die gasten gaan natuurlijk helemaal niks doen aan de woonplek waar ze verblijven. Maar goed balen dus.

Mijn directe buren daar ging het niet zo goed mee en die zijn vorig jaar zomer uit elkaar gegaan. 14 jaar naast ze gewoond, ze hebben samen drie kinderen die we hebben zien opgroeien, zwaar klote dat ze er samen niet uitkwamen. Kinderen waren het huis al, dat was dan al weer een beetje geluk.
De buurman wilde niet meer in het huis wonen en heeft het dus in overleg met zijn ex te koop gezet. Ze hebben het huis nooit echt heel goed onderhouden maar verpauperd was het nu ook weer niet. Toen Ronald mij vertelde dat hij het huis te koop ging zetten hield ik mijn hart al vast, het zal toch niet zijn dat dit huis ook aan een bedrijf wordt verkocht...

Na een drie tal maanden vertelde hij me dat hij het huis had verkocht aan een jonge vent en zijn vriendin. We waren dolblij! Voor mijn buren maar ook voor ons, een jong gezin, die willen vast en zeker kinderen wat weer leuk zou zijn voor onze kleine meid.

Een maand later zagen we de nieuwe koper, toen ik hem vroeg of hij mijn nieuwe buurman zou worden zei hij : NEE..
Ooh zei ik, wat dan?
Nou: wij zijn een bedrijf en er komen 4 Portugezen in..

De grond werd letterlijk onder onze grond weg geslagen, want waar we al zo bang voor waren werd nu werkelijkheid.
Mijn vrouw heeft gelijk met de gemeente gebeld om te vragen of dit wel mocht en die vertelden ons dat er nog geen beleid op is geschreven want ze hebben dit nog nooit mee gemaakt.
Nu een aantal weken later zijn ze dus vorig weekend ingetrokken. Het leek in eerste instantie nog wel mee te vallen, behalve dan dat de voorkant en de achtertuin de uitstraling heeft van een huis in Ellepo. Maar wat maken die gasten een herrie zeg.
Volgens mij hebben ze op schiphol allemaal ''wooden shoes'' gehad en een spoed cursus hard traplopen gevolgd want ze maken echt herrie.
Er mag volgens mij niet gerookt worden in dat huis dus nu staan er 4 Portugezen tegelijk in de keuken/tuin te smoken. De keuken grenst aan mijn woonkamer, ik kan jullie mededelen dat het een flink kabaal is. Ook het 40 tot 50 x per uur de trap oplopen met de klompen die ze op Schiphol hebben gehad, draagt niet bij aan mijn heerlijk ontspannend op de bank hangen. Mijn/onze woon pret is afgezakt naar een diepte punt.

Ik heb gisteravond de politie al gebeld om te zeggen dat ik geluidsoverlast heb, die verwees mij ook naar mijn gemeente. Daar heb ik inmiddels ook al een klacht ingediend, ik begreep van mijn overbuurman dat de handhaving vandaag al voor de deur stond..

Lang verhaal kort:

Hoe krijg ik die gasten weg ( op een zo veel mogelijk legale manier )
Hoe krijg ik dat bedrijf failliet, of zo ver dat ze de stekker er uit halen.

Ik zat zelf ook al aan een artikel in de krant te denken, dit is natuurlijk heel vervelend voor een bedrijf of gemeente.

HELP!!

gr Reza.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

i2Paq

Quote from: reza on January 31, 2019, 17:06:26

Hoe krijg ik die gasten weg ( op een zo veel mogelijk legale manier )
Hoe krijg ik dat bedrijf failliet, of zo ver dat ze de stekker er uit halen.


Hoe rijmt dat met dit:

Quote
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

op eigen verzoek verwijderd.

Heb(ben) jij/jullie al met die 'gasten' gepraat?

Roksan

Wat staat er in het bestemmingsplan? Daar kan eea vastgelegd zijn over de bestemming van een woning. Bijvoorbeeld alleen voor gezinssituaties.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

i2Paq

Quote from: reza on January 31, 2019, 18:15:14
Dit voegt wat bij?

Ja, want beide stroken niet met elkaar.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dirk

Quote from: reza on January 31, 2019, 17:06:26
Mijn maatje van twee huizen verder heeft zijn huis verkocht aan een bedrijf. Hier waren we met de rest van de straat natuurlijk niet zo heel blij mee want je weet nooit wat je krijgt. Dat werd al snel duidelijk : 4 Roemenen. Nou dat is flink balen want je ziet het huis al na een aantal maanden achteruit gaan, want zeg nou eens eerlijk, die gasten gaan natuurlijk helemaal niks doen aan de woonplek waar ze verblijven. Maar goed balen dus.
...

ik zou ook niet blij zijn met een buur als jij
van racistische bekrompenheid gesproken...

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

#7
Quote from: Baardmannetje on January 31, 2019, 18:30:53
Heb(ben) jij/jullie al met die 'gasten' gepraat?

Nou mijn Portugees is niet zo goed als het vroeger was. :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: Roksan on January 31, 2019, 18:42:28
Wat staat er in het bestemmingsplan? Daar kan eea vastgelegd zijn over de bestemming van een woning. Bijvoorbeeld alleen voor gezinssituaties.

Ik heb gisteravond indd gekeken. Er staat alleen in dat als er een bedrijf in een huis wordt gevestigd dat er max 4pers mogen wonen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

reza

Klopt.

Als iedereen het over Jezus wil hebben, zal ik daar voor de liefhebbers een apart topic over maken.


Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Zou ik een procedure ofzo kunnen starten?
Ik weet dat mijn buur gemeente wel een beleid heeft gemaakt, want daar is veel overlast geweest..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Davey

Sterkte Reza. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit heel erg vervelend is en je rust en woonplezier tot 0 doet dalen. Alle regeltjes en wetjes gaan toepassen die mogelijk zijn maar lastig verhaal man.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

VlisChris

Ik weet wel dat geluidsoverlast start met het bijhouden van een dagboek met daarin iedere klacht qua omschrijvingen, tijden en wat nog meer belangrijk is.

Hoe dan: het is een ruksituatie. Succes met de afhandeling 😒
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

reza

Hoi Chris,

Zoiets ben ik indd ook van plan.
Ik heb vanmiddag foto's gemaakt van de voorkant en de achterkant. Want dat ziet er echt al gewoon niet meer uit met scheef hangende gordijnen/lakens.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

_ MarcelloW _

Die huizen zijn toch niet onderverhuurd?

Of een bedrijf of een woningstichting nu eigenaar is maakt niets uit. Eigenaar is eigenaar, huurder is huurder.

Hoe lullig ook, maar dit mag gewoon.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

reza

Het huis is gekocht door een bedrijf.
De mensen die er nu inzitten huren een kamer voor een x bedrag per week/maand.
Dat noem ik onderverhuurd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

_ MarcelloW _

#18
Onderhuur is het wanneer een huurder het huis aan een ander verhuurt (al dan niet met toestemming van de eigenaar)

De constructie die hier van toepassing is is veel eenvoudiger:
Eigenaar => huurder.

Tenzij er een bank (of andere financierende partij) nadrukkelijk als voorwaarde heeft dat het pand alleen door de eigemaar bewoont mag worden, is hier niets waar je tegen op kunt treden.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

reza

#19


Bedankt voor je feedback. Hier kan ik wel verder mee. Ik kan volgens mij in het kadaster zien waar de hypotheek is afgenomen en zo de voorwaarden te weten komen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

_ MarcelloW _

#20
Hoe vervelend ik het ook voor je vind... ik geef je weinig kans.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

alexander2

Ik lees veel angst en onbegrip maar heb je er last van?

reza

Ja we hebben er veel last van.
Ze maken veel herrie in de eerste plaats.
Daarnaast is het nu al aan het verwaarlozen.
Dit is nu het derde huis in onze straat waar dit soort praktijken gebeuren, dit heeft ook zijn naslag op de waarde van mijn eigen huis. Zo wordt het verkopen van mijn huis minder gemakkelijk.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Nahpets

#23
Quote from: reza on January 31, 2019, 21:09:12
Ik kan volgens mij in het kadaster zien waar de hypotheek is afgenomen en zo de voorwaarden te weten komen.

Als er al een hypotheek van toepassing, zijn de voorwaarden die daarbij  horen een zaak van de geldgever en de huiseigenaar. Jij kunt naleving daarvan niet afdwingen. En ik betwijfel ten zeerste of jij de voorwaarden te weten kunt komen.

Ik denk dat je op 2 vlakken mogelijkheden zou kunnen hebben.
1) bestemmingsplan. Navraag bij gemeente doen.
2) overlast. Melding maken bij politie. Wijkagent inschakelen. Dagboek bijhouden van de overlast en meldingen. Foto's/video's maken. Klagen bij de eigenaar van het pand.

PS I je geeft de indruk een hypocriet, bevooroordeeld en vervelend persoon te zijn
PS II scheve gordijnen als overlast zien?? Echt?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

alexander2

Quote from: reza on January 31, 2019, 21:38:38
Ja we hebben er veel last van.
Ze maken veel herrie in de eerste plaats.
Daarnaast is het nu al aan het verwaarlozen.
Dit is nu het derde huis in onze straat waar dit soort praktijken gebeuren, dit heeft ook zijn naslag op de waarde van mijn eigen huis. Zo wordt het verkopen van mijn huis minder gemakkelijk.

Herrie maken en verwaarlozen dat is jammer maar daar doe bijna niets tegen. De sterke arm komt voor de vorm kijken maar zal zich gaan verschuilen ( wat ze altijd doen ) civiele zaak meneer nog een prettige dag.

Je kan de verhuurder aanschrijven en melden dat jullie overlast ervaren. Dan is het te hopen dat hij iets onderneemt maar ik ben bang van niet.
Je kan nog proberen om te achterhalen of de vergunningen kloppen en/of de eisen van de brandweer maar ik verwacht dat die wel goed zitten.
Het stelselmatig opkopen en verhuren van paden komt steeds meer voor en is volkomen legaal. Banken gaan massaal mee in de  rendementsberekeningen van de eventuele huisjesmelkers.

Ik merk dat het aan je vreet maar procederen tegen de eigenaar wordt een slopende langdurige procedure en de uitkomst zal nooit zijn wat jij wil. Geen enkele rechter zal zeggen dat het huis opnieuw moet worden verkocht maar dan aan een particulier.
Maar misschien is de verhuurder een redelijk mens?