Projectie Wireless HDMI...of andere mogelijkheid?

Started by DrDoo, January 31, 2019, 14:55:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DrDoo

Ha allen,

Ik ben mij aan het orienteren voor een nieuwe beamer. Momenteel heb ik nog een Epson TW700 720p projector.

De eis van de vrouw des huizes is geen draden over het plafond (dit probeer ik nog verder te onderhandelen, maar heb er weinig hoop op).
Mijn eis voor een nieuwe beamer is 4k (of fake 4k).
Er zijn helaas geen andere mogelijkheden om een hdmi kabel naar de andere kant van de kamer te krijgen dan over het plafond wat dus geen optie is.

Dan kom ik dus uit bij beamers met Wireless HDMI ingebouwd of via een los kastje OF een short throw Beamer.
Budget speelt ook een rol. 2de hands is geen probleem. Budget +/ 1500-1800 Euro. Liefst minder.

Beamers met Wireless HDMI;
- Epson TW9300W
- Andere...?

Short Throw beamer;
- Xiaomi Ultra Short Throw projector (Via Amazon wel in Europa te vinden, wel aan de top van mijn budget)
- Nieuwe modellen die aangekondigd zijn, echter vind de (advies) prijs eigenlijk veel te duur

Wireless HDMI kastje;
- jtech-wex-4k60 (kan deze in europa niet vinden...) Het kastje is behoorlijk groot, lomp en duur.
- Andere opties voor 4k?

Voordeel van een los kastje is natuurlijk dat ik voor de rest vrij ben in de keuze van de beamer. Tegenwoordig zijn er best leuke (fake) 4k beamers voor een schappelijke prijs te krijgen.
Van de TW9300W las ik een review dat er een duidelijk verschil te zien was wanneer deze bedraad of draadloos gebruikt werd, dit zou natuurlijk wel zonde zijn als dit echt het geval is.

Ik vermoed dat mijn eisen/wensen niet realistisch zijn. Maar hoop erop dat 1 van jullie iets weet wat ik niet via google kon vinden :)

/Michiel

activ

Je hebt sowieso ook nog een stopcontact nodig, of zit die in je plafond?

DrDoo

Die zit er toevallig wel :)
Electrisch beamer scherm hing voorheen aan die muur. Geluk mee :)

Mausman

Kun je ook niet een hdmi kabel langs de randen vh plafond in een kabelgootje leggen? Zo heb ik het ook gedaan en ziet er gewoon netjes uit. Valt niet echt op zeg maar.

jossie

Bij mij gaat hij onder de vloer door. Beamer staat aan de overkant op de piano.
Omni !

DrDoo

Quote from: Mausman on February  3, 2019, 18:23:35
Kun je ook niet een hdmi kabel langs de randen vh plafond in een kabelgootje leggen? Zo heb ik het ook gedaan en ziet er gewoon netjes uit. Valt niet echt op zeg maar.

Wat mij betreft geen probleem. Maar vrouwlief ziet het niet zo zitten.

Quote from: jossie on February  4, 2019, 08:00:14
Bij mij gaat hij onder de vloer door. Beamer staat aan de overkant op de piano.

Alle andere kabels gaan bij mij ook onder de vloer door. TV, 4 tal Speaker kabels, netwerk. Alleen past hier geen extra HDMI kabel meer bij.
Gat extra boren zie ik niet zo zitten. Aan 1 kant niet een heel groot probleem. Aan de andere kant zit er een plint op de muur die er niet zomaar vanaf kan.

Had gehoopt dat ik wellicht een wireless optie over het hoofd had gezien.

Ondertussen vrouwlief rustig laten wennen aan een kabel :)

/Michiel

MechanicalAnimal

Quote from: DrDoo on February  4, 2019, 10:38:14
Alleen past hier geen extra HDMI kabel meer bij.

UTP wel?

Die kun je zonder stekker er doorheen wurmen, daarna stekkers erop zetten.

Je hebt namelijk van die setjes HDMI <UTP> HDMI, maar ik zou in jouw geval toch eens naar wireless kijken.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Miesepies

Wireless met Epson werkt goed, alleen de synchronisatie van de wireless link bij resolutie wisselingen (van mediaspeler menu naar film bijvoorbeeld) kan even duren. Zorg wel dat de zender een vrije lijn met de projector heeft.

Een alternatief zijn misschien de HDMI kabels over fiber. Dat is een heel dun draadje... misschien dat dat onopvallend genoeg is voor vrouwlief?
En dan heb je ook modellen waarbij je de hdmi connector kan afkoppelen zodat je de kabel door buizen kan trekken.

DrDoo

Quote from: MechanicalAnimal on February  4, 2019, 10:50:51
UTP wel?

Helaas, met gevaar voor de speaker kabel heb ik hier de laatste doorheen getrokken.

Quote from: Miesepies on February  4, 2019, 11:21:42
Wireless met Epson werkt goed, alleen de synchronisatie van de wireless link bij resolutie wisselingen (van mediaspeler menu naar film bijvoorbeeld) kan even duren. Zorg wel dat de zender een vrije lijn met de projector heeft.

Een alternatief zijn misschien de HDMI kabels over fiber.

Fiber of HDMI maakt denk niet veel uit. Heb al een mooie witte platte HDMI kabel gevonden. Ik zie het probleem niet maarja :D

Zoals ik al aangaf, volgens mij in fake 4k en wireless HDMI is er alleen de TW9300W, welke toch wel ruim boven het budget ligt.
Zover ik weet zijn er geen andere wireless HDMI beamers.
Het 4k losse kastje is zover ik heb kunnen vinden alleen in de US te koop, en ook best prijzig met zijn 500dollar. Dus daar komt nog import/invoer rechten bij ook.

Ben bang dat ik of mijn budget moet verhogen, of de kabel over het plafond moet accepteren.

Heeft iemand hier op het forum toevallig ervaring met de Ultra Short throw van Xiaomi?


Mausman

Quote from: DrDoo on February  4, 2019, 10:38:14
Wat mij betreft geen probleem. Maar vrouwlief ziet het niet zo zitten.

Jullie mogen best een keer langs komen om te kijken hoe het er bij mij uitziet hoor 👍🏻 😀.

DrDoo

Bedankt voor het aanbod, maar denk niet dat dat nodig is.

Uiteindelijk realiseer ik dat ik gewoon keuzes moet maken en dat is soms lastig.

1) Kastje is geen optie. Ik zie het niet zitten om een duur, (500 dollar), groot kastje uit de US te halen. Zonder heffingen is hij al duur, als dat er nog bij komt koop ik bijna een hele beamer...
Deze optie valt dus af.
2) Xiaomi ultra short throw vind ik een reeele optie. Rond de 1550 bij Banggood en invoer bescherming. Echter maak ik me hier zorgen mocht ik ook garantie nodig hebben.
Hij is ook via Amazon te koop voor ongeveer 1900.
Aleen bij UST lees ik dat je scherm perfect recht moet zijn. Nu is mijn electrisch scherm inmiddels 1 jaar oud en zijn de zijkanten toch wel redelijk naar binnen gekrult. Ik kan hem niet even testen om te kijken of dit het beeld erg vervormd.
Anders zou hier nog een nieuw scherm bij komen ook wat de prijs nog verder opdrijft.
3) Bijv een Optoma beamer uhd40 of uhd300x bijv. En dan dus een kabel over het plafond. Zeker de laatste is erg aantrekkelijk geprijst. Maar een HDMI kabel erbij blijf ik ruim onder de 1000 euro.

Ik ga nog wel eens met de vrouw overleggen. Kabel over het plafond is wellicht niet de meest nette oplossing maar ik denk dat het erg mee valt, en dan te bedenken dat dit ons pakweg 500 euro gaat schelen...ik zeg, dan maar een kabeltje. Een mooie platte witte HDMI, zie je denk ik bijna niks van.

MechanicalAnimal

Quote from: DrDoo on January 31, 2019, 14:55:56
Short Throw beamer;
- Xiaomi Ultra Short Throw projector (Via Amazon wel in Europa te vinden, wel aan de top van mijn budget)
- Nieuwe modellen die aangekondigd zijn, echter vind de (advies) prijs eigenlijk veel te duur


allicht toch overwegen om 4k te laten voor wat het is?

2dehands 9000W:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170969.0

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

DrDoo

#12
Ondanks dat ik denk dat een goeie FullHD beamer mij al versteld doet staan vergeleken met mijn 720p beamer wil ik echt voor 4k gaan.
Afgelopen half jaar druk bezig geweest om alles naar een hoger niveau te krijgen.

- Nieuwe versterker Surround
- Nieuwe Stereo versterker
- 4 nieuwe Atmos speakers
- 4k TV
- nVidia Shield TV

Nu dus de tijd om de beamer een upgrade te gaan geven en dan wil ik op dit moment toch niet meer voor FullHD gaan.

Net even nagemeten, de short throw projector gaat niet op het kastje passen. Ik heb er bij het ophangen van het scherm geen rekening mee gehouden dat er wellicht een UST zou komen.
Dus eigenlijk is optie 3 de enige optie.

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

DrDoo

Nee, het is niet dat ik het niet kan betalen, dit heeft er meer mee te maken wat wil je er aan uitgeven.
Dus dat kan best iets meer zijn dan wat ik in mijn hoofd had zitten, maar de prijs van bijvoorbeeld een nieuwe tw9300w
ga ik never nooit niet aan een beamer uitgeven :)

De sweetspot zit voor mij tussen de 1000-1500. Dit kan dus best iets meer zijn.
Ik vind een beamer fantastisch en deze gaat er ook komen, maar ik denk dat ik wellicht 700-800uur op mijn epson Tw700 heb zitten in 12(?) jaar tijd. De investering moet wel een beetje in verhouding blijven.

Dus het kan best dat wat ik wil gewoon niet in het budget past :)

Ik ben er wel over uit, dat het gewoon een bekabelde beamer moet gaan worden (tenzij er binnenkort een redelijk geprijsde wireless 4k hdmi transmitter in europa komt of een leuk geprijsde 2de hands tw9300w).

De vraag is dan even, moet ik de kabel elke keer gaan aansluiten als ik wil gaan kijken (irritant), of kan ik vrouwlief overhalen om deze netjes over het plafond te laten lopen.

In ieder geval wel bedankt voor het meedenken, soms weet je de oplossing al, maar moet je jezelf overtuigen van de oplossing :)