LG Oled 55C8PLA i.c.m. extra platte Vogels beugel, en de netwerkkabel dan?

Started by Tjerk1121, January 29, 2019, 14:38:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tjerk1121

Allereerst maar even een korte introductie, ik volg dit forum al langer maar dit is mijn eerste bericht. Ik ben 46 jaar en woon net boven Amsterdam. Nu de aanbouw aan het huis af is kan ik eindelijk alle apparatuur weer neerzetten en kan het grote genieten gaan beginnen  :bigsmile:

Ik heb onlangs de nieuwe LG Oled tv opgehangen met de Vogels extra thin beugel waardoor hij inderdaad zo goed als plat tegen de muur hangt. Tot zover alles goed  ;D

Nu ik alles wil installeren loop ik alleen tegen het volgende aan: er zit een netwerkaansluiting achterop maar deze steekt naar achteren dus ik krijg met geen mogelijkheid de kabel zo gemonteerd dat ik de tv weer net zo plat tegen de muur kan hangen als eerst. Nu heb ik een haakse verloopstekker besteld maar die is zo groot en lomp dat ook die uitsteekt en de tv niet plat tegen de muur aan kan. Wie heeft dit probleem ook ondervonden en hoe hebben jullie dat opgelost?

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik me wel afvraag of ik wel een netwerkkabel nodig heb, nu is de tv via wifi verbonden en dat werkt perfect, Netflix is superscherp en alle apps werken. Dus vraag 2: is het echt nodig om de tv bedraad te verbinden met het netwerk?

mijkie

Ik heb dezelfde tv en ook erg tevreden [emoji1]

Bij mij, vanwege de onhandige netwerk-aansluiting achterop de tv, gewoon via WiFi, gaat prima
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Raymond187

Waarom bekabeld...stream maar eens een full HD bestand (25GB)van je bron naar je TV via wifi of een 4K bestand. Dan weet je waarom bekabeld nodig is.

mijkie

4k netflix gaat zonder stotteren, mijn voorkeur wil ik het niet noemen maar, tot nu toe geen klagen maar, ik heb een goed wifi-netwerk .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

pameijer

De LG heeft voor zover ik weet slechts een 100 Mbit LAN-poort. Als je een 5Ghz wifi hebt is dat gewoon sneller. Ik heb hem ook via wifi en dat werkt perfect. Je moet wel het kanaal op 36 GHz zetten helaas, hoger gaat hem niet worden.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

blue-eyes

Quote from: Raymond187 on January 29, 2019, 20:16:16
Waarom bekabeld...stream maar eens een full HD bestand (25GB)van je bron naar je TV via wifi of een 4K bestand. Dan weet je waarom bekabeld nodig is.

Zoals al gezegd Wifi is niet per def. langzamer, ligt aan de hardware, protocol, bekabeling.

Gisteravond nog een film zitten kijken, 4K, animatie. Gemiddeld doorvoer 96 Mbit, pieken van 134 Mbit. Dat trekt een 100 Mbit aansluiting al niet meer. Ik snap dan ook niet dat er heel soms nog 100Mbit aansluitingen worden geleverd op TV's, mediaplayers.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mijkie

Quote from: pameijer on January 29, 2019, 20:39:22
De LG heeft voor zover ik weet slechts een 100 Mbit LAN-poort. Als je een 5Ghz wifi hebt is dat gewoon sneller. Ik heb hem ook via wifi en dat werkt perfect. Je moet wel het kanaal op 36 GHz zetten helaas, hoger gaat hem niet worden.

volgens tweakers, gewoon 1Gb-lan ......

https://tweakers.net/productreview/195699/lg-oled55c8pla-zwart.html

gelijk mooie link met alle specs en review
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RPO

Een netwerkkabel met een haakse stekker (google) oogt een stuk veelbelovender dan die adapter, die is nogal lomp.
Echter.....WiFi zal uiteindelijk toch meer data aankunnen dan de kabel.
Misschien eens testen als je een 4K bestand via iets als een Shield afspeelt, om te zien wat jouw WiFi aankan?
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

raindog

Ik had hier hetzelfde probleem met een 65C8 icm Vogels ulta thin. Daardoor geen netwerkkabel kunnen aansluiten terwijl die, mooi weggewerkt in de muur, al klaar lag. Tot op de dag van vandaag echter nog nooit enig probleem gehad met wifi op de TV.

Netflix gaat niet via de TV maar via een Apple TV 4k en door omstandigheden heb ik daar en half jaar geleden de netwerkkabel even uit moeten halen voor een andere bestemming. Van de week kwam ik er achter dat ik die kabel vergeten ben terug te plaatsen en dus al een half jaar alles met wifi doe. Nooit enige verbindingsprobleem gehad, ook niet met 4k HDR streams. Daarmee durf ik wel te stellen dat WiFi tegenwoordig uitermate snel en stabiel kan zijn, als je netwerk maar goed in elkaar zit.

Wat niet weg neemt dat ik toch ethernet prefereer als het kan. Een goede hoekstekker voor ethernet heb ik niet gevonden. Wel heb ik er inmiddels eentje voor de optische uitgang, want die had hetzelfde probleem. Eigenlijk idioot dat netwerk en optical out niet aan de zijkant zitten, dan had je nergens last van... :hmmm:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

konijntje

Ik heb een 55c8 met vogels thin en daar kan een normale stekker precies in. Kabel maakt wel haakse bocht maar werkt prima! Gewoon een soepele netwerkkabel gebruiken.

Leeuwarden

Aangezien hier eigenaren zijn die ook deze tv hebben neem ik de vrijheid om even een aanvullende vraag te stellen in dit topic...

Kan je vanaf de Ziggo app op de iPad het beeld streamen naar de 55C8 zonder tussenkomst van extra apparatuur?

Raymen

Hoi leeuwaarden

Heb dit gebr

Probeerd en werkt uitstekend,
Je tv en ziggo box moeten dan beide met hetzelfde netwerk verbonden zijn

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Leeuwarden

Nou kijk, ik bedoel specifiek via de Ziggo app. De Ziggo box is hier niet aanwezig...

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld