Center speaker beschadigd tijdens reparatie.

Started by maximus79, January 28, 2019, 16:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

Graag jullie advies aub.

Ik heb mijn center speaker beschadigd terug gekregen van de reparatie service van de winkel waar ik deze had gekocht, de tweeter was defect.
Het volgende ontdekte ik toen hij terug kwam,

* De rand van 1 woofer zit los.
* Waar de woofer los gehaald is, is het kunstleer beschadigd/ingedrukt. Met een te dun small voorwerp gebeurd.
* Aan de onder kan is de pianolak gekrast, als of er mee geschoven is. Ik heb hem altijd op spikes staan, en was zo goed als kras vrij.
* en nu het ergste, rechts bovenop is de center speaker flink beschadigt! Het lak ligt eraf en er zitten barsten is.
Zie ook foto's


Hij was goed verpakt toen ik hem verstuurde en hij was goed verpakt toen hij terug kwam. Dus lijkt gebeurd te zijn tijdens zijn verblijf bij de reparatie service.

Na dit gemeld te hebben bieden zij aan om hem weer terug te sturen naar de reparatie service en hem te laten repareren. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb geen vertrouwen in de reparatie service omdat zij mijn center speaker hebben verpest. Wat zijn mijn rechten hier in? Mag ik dit weigeren en verwachten dat ze een andere oplossing bieden?

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

ferdi.kluytmans

#1
Gevalletje rechtsbijstand inschakelen, de geschiedenis mailen en vragen om advies.

Heb je al aangegeven dat je geen vertrouwen meer in het reparatiebedtijf hebt?

Normaal gesproken moet je ze een kans geven om het op te lossen.
Als het dan nog niet naar tevredenheid is, kan je pas echt met rechtsbijstand aan de slag denk ik.
Maar laat ze maar adviseren hierin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

maximus79

Ja ik heb aangegeven dat ik geen vertrouwen heb in de reparatie service. Maar ze zeggen geen andere oplossing te kunnen bieden. Ik bel morgen denk ik de rechtsbijstand maar.....
Probleem is denk ik dat ze wel een oplossing aanbieden en denk dat ik daar dan niet omheen kan??
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

blue-eyes

Is het niet zo dat je altijd de andere partij de mogelijkheid moet geven het door hun veroorzaakte te herstellen of laten herstellen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RalphH

#4
Ja helaas wel, eens aan de hand gehad met een nieuw dat wat vreselijk slecht was gelegd. Wilde die man niet meer op mn dak hebben om grotere ellende te voorkomen, maar dat is dan jouw keuze en dan kun je fluiten naar je centen.

Succes met de speaker
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

maximus79

Update

Had een mail vorige week gestuurd, dat ik begrijp dat er geen andere keus is en hem terug te sturen. Maar wel gevraagd wat de procedure word, omdat ik van van mening ben dat hun hem niet meer in orginele staat kunnen krijgen tenzij de behuizing vervangen word en of het dan niet verstandig is om die dan van te voren besteld kan worden zodat ik niet onnodig lang zonder center zit. Zou het jammer vinden als ik hem op stuur en dat ze er dan achter komen dat ze een nieuwe moeten bestellen en de center daar voor niets staat.

Heb niets meer van ze vernomen na meerdere mails........
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

chansig

Een beller is sneller...of reageren ze daar ook niet op ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jinsu

Vergeet die rechtsbijstand maar, eigen risico van 250 euro en als je pech hebt heel lang wachten. Ik vind het al opmerkelijk dat de winkel de de kosten voor de reparatie wil overnemen, dit kan ook tijdens het transport zijn gebeurd. Hiermee heeft de winkel zichzelf al in de vinger gesneden, geef hun wel de kans op de schade te herstellen. En ga er telefonisch achteraan welke kosten zij vergoeden, alles of enkel een gedeelte?
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

maximus79

#8
Op het reparatie rapport stond toen ik hem terug kreeg dat ze het probleem niet hebben kunnen constateren en de bedraading gecontroleerd was. Ik dacht omdat hij het weer deed en dat er misschien iets los zat wat blijkbaar nu wel weer goed vast zit. Maar helaas deed de tweeter het weer niet goed gisterenavond......vandaag de tweeter zelf los gehaald. Had gekeken op internet hoe dat moest, was erg simpel......wat blijkbaar de reparatie service niet was gelukt want zij hadden alleen de woofer los gehaald wat helemaal niet nodig is......
Wat schetst mijn verbazing, 1 stekkertje zat niet goed vast......zie foto. Stekker weer vast geknepen en probleem opgelost......wat een prutsers daar..........
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

xlr8

Je noemt in de startpost de reparatie sevice van de winkel, is deze gerepareerd door hun eigen technische dienst of hebben ze je cc900 doorgestuurd naar een externe TD (bv Audio Service of Hanex etc...) ?

maximus79

Quote from: xlr8 on February 11, 2019, 19:53:10
Je noemt in de startpost de reparatie sevice van de winkel, is deze gerepareerd door hun eigen technische dienst of hebben ze je cc900 doorgestuurd naar een externe TD (bv Audio Service of Hanex etc...) ?
Hun eigen reparatie afdeling.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

xlr8

Ok, ik begreep dat je er nog garantie op had alsmede indezelfde winkel gekocht.

Ze hebben je ook niet geïnformeerd inzake de beschading aan de center bij binnenkomst.  Zulke hevige cosmetische beschadigingen moeten ten alle tijde direct vermeld worden. Beroepen op verzekering transporteur (Post.nl?) kan dus niet meer vanwege de termijn.
Lijkt er dus op dat het middels de retourzending is gekomen óf een of andere handige harrie heeft de center van de werktafel laten donderen...

Lijkt me nog niet eens onwaarschijnlijk voor een  'technische dienst' die niet bij machte is een los Faston klemmetje te ontdekken  :unhappy:


maximus79

#12
Quote from: xlr8 on February 11, 2019, 20:17:08
Ok, ik begreep dat je er nog garantie op had alsmede indezelfde winkel gekocht.

Ze hebben je ook niet geïnformeerd inzake de beschading aan de center bij binnenkomst.  Zulke hevige cosmetische beschadigingen moeten ten alle tijde direct vermeld worden. Beroepen op verzekering transporteur (Post.nl?) kan dus niet meer vanwege de termijn.
Lijkt er dus op dat het middels de retourzending is gekomen óf een of andere handige harrie heeft de center van de werktafel laten donderen...

Lijkt me nog niet eens onwaarschijnlijk voor een  'technische dienst' die niet bij machte is een los Faston klemmetje te ontdekken  :unhappy:

Ja binnen garantie en verstuurd naar reparatie afdeling.

Heb een melding gehad toen hij bij hun binnen was gekomen. Geen melding over een beschadiging.

Toen ik hem terug kreeg zat hij een goed verpakte onbeschadigde doos.

Dus vermoed dat het bij de reparatie service gebeurd is.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

xlr8