Zin of onzin van een Power Conditoner en stekkerblok upgraden?

Started by PascalP, January 28, 2019, 10:00:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

De zin of onzin van dure stekkerblokken en kabels is al helemaal dood gediscussieerd op het forum denk ik, maar waar ik weinig over vind zijn power conditioners.
Nu heb ik bij mijn thuis best vaak dat ik een relatief hoge spanning meet van bijvoorbeeld 238V terwijl deze soms ook netjes 230V is...

Wat zijn de ervaringen/meningen van power conditioners om de spanning netjes op 230V te houden?
Nu ben ik zelf via Google apparaten zoals de Monster HTS2600 tegengekomen (en vond zelfs een 13 jaar oude groupbuy hiervan op het forum), maar blijkbaar wordt dit apparaat niet meer gemaakt en op de site van Monster vind ik geen vergelijkbare apparaten meer? Compleet uit het assortiment?

Momenteel gebruik ik dit stekkerblok, zeer solide en ziet/voelt vele malen beter dan het spul van de bouwmarkt (Brennenstuhl);
https://www.apc.com/shop/nl/en/products/APC-Essential-SurgeArrest-8-outlets-230V-Germany/P-PM8-GR

Heeft het nog nut om een power conditioner toe te voegen tussen de WCD en het stekkerblok? Zoiets?
https://www.apc.com/shop/nl/en/products/Line-R-1200VA-Automatic-Voltage-Regulator/P-LE1200I

Of gewoon de APC slof laten voor wat het is? Deze is ook voorzien van surge protection en EMI en RFI filter.
Of zo'n DIY stekkerblok van forumsponsor jouwhifi aanschaffen? Met of zonder power conditioner dan weer?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

holco

Een en ander zal afhangen van hoe goed de voeding in je apparaat omgaat met stroom vervuiling, het doet dus wonderen of helemaal niks.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kjelt

De goedkope UPS geven een blokspanning, als er iets storing veroorzaakt is het een blokspanning (Fourier).
Daarnaast kunnen niet alle voedingen daar even goed mee omgaan. SMPS zullen er minder last van hebben ook al krijgt de afvlakelco nu iedere keer de volle klap na de gelijkrichter ipv gelijdelijke spanningsstijging. Maar transformatoren vinden dit echt niet lekker.

Als je zoiets wilt zou ik een echte sinusvorm generator nemen, bv de PSaudio die worden aardig goed bevonden door de gebruikers.

PascalP

Quote from: holco on January 28, 2019, 11:14:31
Een en ander zal afhangen van hoe goed de voeding in je apparaat omgaat met stroom vervuiling, het doet dus wonderen of helemaal niks.

Dit is natuurlijk niet echt uit te vinden zonder gewoon te testen?
Of mag je verwachten dat een redelijk moderne AVR uit 2017/2018 (Marantz SR7012) een degelijke voeding heeft?


Quote from: Kjelt on January 28, 2019, 11:29:49
De goedkope UPS geven een blokspanning, als er iets storing veroorzaakt is het een blokspanning (Fourier).
Daarnaast kunnen niet alle voedingen daar even goed mee omgaan. SMPS zullen er minder last van hebben ook al krijgt de afvlakelco nu iedere keer de volle klap na de gelijkrichter ipv gelijdelijke spanningsstijging. Maar transformatoren vinden dit echt niet lekker.

Als je zoiets wilt zou ik een echte sinusvorm generator nemen, bv de PSaudio die worden aardig goed bevonden door de gebruikers.

Dus die 'goedkopere' dingen gewoon links laten liggen dus, als ik het zo hoor doet dit meer kwaad dan de 'vervuilde' sinus die gewoon uit de WCD komt, echter is zo'n PSaudio generator wel ver boven hetgeen wat ik uit wil geven.
Zo'n audiofiele installatie heb ik nu ook weer niet dus dan maar lekker zo laten met de APC slof die ik reeds heb :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

holco

De meeste AVR's zijn veel voor weinig, dus ga er maar van uit niet al te best.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.