Schoteltjes/muntjes etc. Welke?

Started by Htdre, January 28, 2019, 09:21:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Htdre

Vraag: Voor de Linn Majik 140 speakers worden op een (in mijn geval zwevende) houten vloer Linn Skeets aangeraden.
1. Nu vind ik het niet erg om te betalen voor iets dat goed is. Maar zijn deze 'skeets' echt anders dan goedkope spikeschoenen/onderzetschaaltjes etc. die je gewoon voor 10 euro koopt?
2. De speakers komen dicht tegen de muur te staan voor het optische. Alleen voor goed geluid wil je ze minimaal ik meen 25 cm vanaf de muur te hebben. Ik zit daarom te denken aan: Zware mooie steen op meubelvilt. Speaker met spikes OP deze steen(zonder schaaltjes) Klein potloodlijntje op de houten vloer. Daar zet ik ze neer om 'goed' te luisteren. Indien klaar, en moet weer netjes staan, schijf ik ze een cm of 10 naar achteren. Goed idee? Of gewoon altijd op 15cm afstand houden en dat met SO instellen? Wat zouden jullie doen en waar,



B-art

#1
Wel een beetje veel geld 85 euro inderdaad voor onderzetters. VLS onderlegschijven 17 euro
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Htdre

Ja veel geld. Maar als ze 'beter' zijn niet. Of is het meer de kabeldiscussie? Sommigen geloven erin anderen niet?
Indien op tegel/steen dan geen schotels. En steen schuiven. Ervaringen mee?

lukas

Padoek. Kijk even bij audiomaat, werkt veel beter.
Ik zou mn speakers nooit tegen de muur aanzetten tenzij ze daar voir bedoeld zijn, muziek wil ademen. Niet teveel hier lezen gewoon akoestische muziek luisteren en dat thuis proberen te evenaren

Jumping Jack

Als je gaat schuiven zou ik de speakers niet op spikes op de steen zetten, het risico dat ze eraf glijden lijkt me behoorlijk. Je kan eventueel de schoteltjes verlijmen op de steen, of met een dremel een kleine holletje maken in de steen waar de spike in past.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

s.t.

#5
Ik gebruik al jaren een euro muntje onder de spikes. Werkt perfect. Was vroeger een gulden dus eigenlijk wel inflatie gehad.
Verschil tussen schotel en muntje hoor ik niet.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

fasteddie

Quote from: s.t. on February 15, 2019, 18:12:49
Ik gebruik al jaren niet en euro muntje onder de spikes. Werkt perfect. Was vroeger een gulden dus eigenlijk wel inflatie gehad.
Verschil tussen schotel en muntje hoor ik niet.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

^^

Kerre

#7
Tijdje geleden deze schoteltjes besteld. Bevallen heel goed.
Via Aliexpress voor toch een hele €6,60 voor 8 stuks.  :thumbs-up:
Wel meestal een lange levertijd... :confused:
https://s.click.aliexpress.com/e/c8turSg0
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Tjeb

Hier  3 spikes welke omgedraait zijn met de punt naar boven, hierop dikke natuursteen blokken die in mijn stands geintegreerd zijn... Staat als een huis en is binnen een tel opgesteld, luister je niet dan gewoon zonder neerzetten.
Je kunt onder de stands meubelvilt plakken, dan shuift het goed en hebben de puntjes van de spikes ook goed grip..

fasteddie

Quote from: Kerre on February 17, 2019, 22:20:11
Tijdje geledden deze schoteltjes besteld. Bevallen heel goed.
Via Aliexpress voor toch een hele €6,60 voor 8 stuks.  :thumbs-up:
Wel meestal een lange levertijd... :confused:
https://s.click.aliexpress.com/e/c8turSg0

Hoe lang deden de Chinesen er over?

Kerre

17 dec vorig jaar besteld en 27 dec ontvangen. 11 dagen dus. Ongeveer net zo lang als voordat ik reageerde op je vraag.  O0
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

fasteddie

Ben je eigenlijk een Chinees dan?

Maar lekker snel toch? Ga ze ook bestellen

Dank!