Probleem jvc rs400

Started by gunny, January 28, 2019, 01:05:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gunny

Kan er iemand helpen :confused:

Ik heb een nieuwe Panasonic ub9000 UHD gekocht om 4K te kunnen zien op mijn Rs400
Nu had ik soms wat problemen dat het beeld wegviel.
Naar aanleiding van de website met updates heb ik een firmware update willen doen naar versie 83.2.
Dit gebeurde met een USB naar Rs232c omvormer van de computer naar projector.
Bij het starten van het programma verliep alles goed , 3 lampjes gingen allen aan, maar na 1 min gaf de computer communicatie fout.
Daarna heb ik dit nog 2 maal geprobeerd om dit uit te voeren maar zonder resultaat!
Ik kreeg de projector niet meer aan en de 3 lampjes bleven aan, daarna heb ik de spanning eraf gehaald en nadat de lampjes uit waren de projector terug op spanning gezet.
Het resultaat is nu dat er geen lampje meer brand? Enkel langs de achterzijde branden de lichtjes van de lan poort nog.


Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

vik

Kun je exact omschrijven wat voor kabel je hebt gebruikt? Je hebt een  RS-232C null-modem (cross) kabel nodig.

Ik hoop voor je dat de JVC niet dood is. Dit soort upgrades kun je het beste overlaten aan een dealer.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

gunny

Hoi Vik.

Ik heb USB naar Rs232 kabel gebruikt, en daartussen een cross ( nul modem) tussen stuk.

Grtz
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

vik

Ok. Ik gebruik zelf op advies van JVC een USA-19HS Keyspan.

Maar goed daar heb jij nu niets aan. Je kan proberen of een dealer in omgeving je kan en wil helpen, lukt dat niet kun je wat mij betreft ook een keer mijn kant op komen in Brabant Nederland. Maar het ziet er voor zo ver niet rooskleurig uit.

Quote from: gunny on January 28, 2019, 08:35:15
Hoi Vik.

Ik heb USB naar Rs232 kabel gebruikt, en daartussen een cross ( nul modem) tussen stuk.

Grtz
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

#4
Klinkt niet best inderdaad. Erg vervelend.

Ik heb zelf ook mijn X5000 en die van een forumgenoot opgedateerd. Dat ging goed. Ik had een hele rits aan koppel stukken en adapters waaronder ook een usb naar serial adapter. Met die dingen heb ik wel slechtere ervaringen, ik heb er 3 gehad waarvan er 2 telkens de verbinding verbraken of windows blue screens veroorzaakten.

Ik neem aan dat als de kabel eenmaal werkt dat ie ook blijft werken, dus er moet iets anders fout zijn gegaan. Evt koppelstuk losgegaan? Of die usb-serial software gestopt?
Was het wel de juiste file? Ik weet niet of de firmware van een RS400 uitwisselbaar is met die van de X5000. Met een foute file heb je dit resultaat.

vik

@ de TS: nog nieuws betreft je JVC?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

gunny

Hoi Vik,

Ben naar mijn dealer geweest met JVC, maar ook hij kreeg het niet in orde. :confused:
Is nu onderweg naar JVC belgië om terug in orde te maken.

Grtz.
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3