"Limited video levels" in Kodi

Started by Douma, January 27, 2019, 18:29:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Waarschijnlijk is het een eenvoudige instelling ergens, maar ik kom hier niet uit:

Als ik een video afspeel in Kodi v17 op mijn Windows 10 PC, dan zijn de kleuren erg flets en is de brightness te hoog. Het lijkt alsof er niet op RGB levels wordt afgespeeld. Mijn videokaart staat ingesteld op full (RGB) en in Kodi is de setting 16-235 RGB uitgevinkt. Windows desktop ziet er goed uit en ook de interface van Kodi is in orde. Pas wanneer ik een video afspeel lijkt er geschakeld te worden naar een andere modus. In Plex Media Player heb ik dit probleem niet.

Wie weet waar ik dit moet zoeken?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

X-Blade

Pff.. vaag issue. Misschien toch ergens een instelling van je videokaart software? (Catalyst suite etc)
Die hebben volgens mij nog wel eens applicatie instellingen. Misschien een brakke kodi default instelling daarin?

Douma

Ik gebruik een onboard intel hd graphics 630. Omdat ik het probleem niet heb als ik Plex Media Player gebruik lijkt het op een instelling in Kodi. maar als dat zo is dan kan ik deze instelling niet vinden.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

X-Blade

Ah... nee dan kan dat het ook niet zijn nee.

Draai kodi niet onder windows dus kan niet zelf proberen helaas. Maar volgende wiki pagina lijkt wat mogelijke dingen te bevatten: https://kodi.wiki/view/Video_levels_and_color_space

Las ergens anders ook om hardware acceleratie in kodi uit te zetten omdat die ook nog wel eens gezeur levert.. misschien dat dat helpt? En anders hoop ik dat iemand anders een goede suggestie heeft voor je  ;)

Douma

Daar had ik ook al even naar gekeken. De settings die ze aanraden (limited - full - limited) hebben bij mij fletse kleuren en hoge brightness tot gevolg. Als ik limited - limited - limited gebruik lijkt het acceptabel, maar heb ik last van black crush.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

williams

Gebruik je ook lav filters in kodi ?
Hier kan je ook nog video en pc levels instellen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Douma

Quote from: williams on January 28, 2019, 08:36:51
Gebruik je ook lav filters in kodi ?
Hier kan je ook nog video en pc levels instellen .

Niet bewust. :) Zitten die standaard in Kodi of is dat een add-on?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

williams

Zelf gebruik ik kodi met ds player en hier waren ze gelijk bij .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Douma

Ik heb gevonden waarom limited-full-limited niet werkte bij mij. Ik moest toch de hardware acceleratie uitzetten. Dit is een bekende bug, maar zou in Kodi v17 opgelost moeten zijn.  Dit blijkt niet zo te zijn.
"Nothing lasts, but nothing is lost."