HDMI outs Denon AVR-X4300H (deels) defect??

Started by Mausman, January 27, 2019, 15:40:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mausman

hoi,

Ik heb een probleem met de HDMI outs op mijn receiver Denon AVR-X4300H. Op beide poorten heb ik een HDMI kabel aangesloten. Een gaat naar m'n tv en de andere naar m'n projector. Echter sinds vandaag werkt het niet goed meer. Als ik beide hdmi kabels erin heb zitten, krijg ik geen beeld en geluid. Als ik maar 1 vd hdmi kabels aansluit op 1 vd poorten heb ik wel beeld en geluid. De kabels (beiden van RU Connected) zijn goed, dus daar ligt het niet aan. Dus met 1 kabel aangesloten heb ik wel beeld (met beide poorten getest), en met beide kabels aangesloten geen beeld en geluid.
In de receiver staat de setting uiteraard goed ingesteld dat beide poorten het signaal moeten doorgeven.

Kent iemand dit probleem en weet hier een oplossing voor? Of zijn de hdmi outs gewoon defect en moeten gerepareerd worden o.i.d.
Hoop dat het simpel is op te lossen, want heb m'n receiver pas 2 jaartjes en garantie is volgens mij maar 1 jaar toch?

Alvast bedankt voor de reacties.

Edliver

Recent een update ?
Heb zelf de X3400H,en de TV staat op HDMI 1 (ARC wat Ik zelf niet gebruik ) en de projector op HDMI 2.
In de instellingen kun Je verschillende manieren instellen,en na een update durven deze wel eens veranderd zijn, zelf al ondervonden en nu maak Ik regelmatig een back up van de instellingen op USB stick.
Eerst je handleiding eens nakijken,nu al stuk zou me verbazen, kan natuurlijk altijd .
Suc6
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

HarrieA

Consumenten hebben minimaal 2 jaar garantie. (In Nederland)

Mausman

Quote from: Edliver on January 27, 2019, 17:18:24
Recent een update ?
Heb zelf de X3400H,en de TV staat op HDMI 1 (ARC wat Ik zelf niet gebruik ) en de projector op HDMI 2.
In de instellingen kun Je verschillende manieren instellen,en na een update durven deze wel eens veranderd zijn, zelf al ondervonden en nu maak Ik regelmatig een back up van de instellingen op USB stick.
Eerst je handleiding eens nakijken,nu al stuk zou me verbazen, kan natuurlijk altijd .
Suc6
Edd

Hoi Edd,

Bedankt voor je reactie, maar ik heb geen update gedaan. Alle instellingen staan goed en het heeft gewoon goed gewerkt tot vandaag dus.
Moet wel zeggen dat ik afgelopen donderdag ook iets 'vreemds' had (toen het nog wel werkte). Ik zette een film op, en toen viel af en toe het geluid weg. Ik dacht dat het aan m'n blu ray speler lag, dus had deze ff uit en weer aangezet en toen was dat weer goed. Maar nu vermoed ik dat dat misschien een voorbode was en is er toch iets met de HDMI outs van m'n receiver.

Edliver

Eens een andere bron aanhangen ?
Zelf heb Ik een BD speler ;een digicorder en een mediaplayer ,de Denon schakelt deze vlot door / over,en alles komt met de juiste instellingen op de juiste weergever TV / projector.
Of de Blu ray speler op een andere HDMI ingang steken,Je gaf aan dat het fenomeen begon via de BD ?
Gisteren een film geprojecteerd en daarna nog even TV verder gekeken,beeld en geluid van de Telenet digicorder komt pas door als de projector volledig afstaat !
De Denon heeft in Belgie 2 jaar garantie,in Nederland weet Ik niet.
Via de support van Denon eens proberen,heb hier onlangs ook een vraag gesteld,maar verwacht daar niet teveel van !

LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

paulkokkie

Quote from: Edliver on January 28, 2019, 15:38:22
Eens een andere bron aanhangen ?
Zelf heb Ik een BD speler ;een digicorder en een mediaplayer ,de Denon schakelt deze vlot door / over,en alles komt met de juiste instellingen op de juiste weergever TV / projector.
Of de Blu ray speler op een andere HDMI ingang steken,Je gaf aan dat het fenomeen begon via de BD ?
Gisteren een film geprojecteerd en daarna nog even TV verder gekeken,beeld en geluid van de Telenet digicorder komt pas door als de projector volledig afstaat !
De Denon heeft in Belgie 2 jaar garantie,in Nederland weet Ik niet.
Via de support van Denon eens proberen,heb hier onlangs ook een vraag gesteld,maar verwacht daar niet teveel van !

Je kunt Denon ook bellen.Die web support is inderdaad een beeeeetje langzaam...
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Mausman

Heb ook andere hdmi poorten getest, maar blijft hetzelfde probleem. Lijkt me dat het wel echt de hdmi outs moeten zijn. Het heeft gewoon ook goed gewerkt met exact dezelfde instellingen waarop het staat ingesteld.
Heb vanmiddag ff met Smits gebeld waar ik 'm gekocht heb. Ga er as zaterdag even heen. Daar testen ze 'm dan ook nog even, en anders gaat ie gewoon ter reparatie. Heb 2 jaar garantie, dus nog precies binnen de garantietermijn, pfffff.
Nu maar hopen dat het snel gefixt kan worden.

Edliver

Hopelijk een snelle reparatie,dit is geen toestel noodzakelijk om Je dag mee door te komen,maar dit een tijd moeten missen= liever niet !
Suc6
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Mausman

Quote from: Edliver on January 29, 2019, 17:10:55
Hopelijk een snelle reparatie,dit is geen toestel noodzakelijk om Je dag mee door te komen,maar dit een tijd moeten missen= liever niet !
Suc6
Edd

Ja bedankt. Idd hopen op een snelle reparatie, maar ben bang dat ik 'm minimaal wel een weekje of 2 kwijt ben. Maar goed, het zij zo.
Wordt vervolgd....

Mausman

Nou snap er niks van... Ging ik het vanavond nog ff testen... Werkt het gewoon weer  :eh:
Now I am confused. Wat nu te doen.
Ga het morgen ook weer testen, maar dit is toch vreemd.

Mausman

Het wordt nog gekker. Vanavond weer ff getest, en het werkte nu weer niet. Dus weer zelfde probleem.
De projector (JVC x5900) heeft 2 hdmi ingangen en ik had m'n hdmi kabel op poort 1 zitten. Als laatste test dacht ik laat ik 'm es op poort 2 zetten..... En wat denk je..... Nu werkt het (voor nu) zonder problemen. Zou het dan toch een soort van hdmi handshake probleem zijn? Dus de beide hdmi out poorten op m'n receiver zijn aangesloten op resp. m'n tv en projector waarbij ik dus de hdmi kabel op poort 2 vd projector heb aangesloten. Hoop dat dit het inderdaad is, want dan bespaart me dat een ritje naar Arnhem  :D
M'n hdmi kabels zijn overigens beiden van RU Connected. Die naar m'n tv is zo'n platte kabel zeg maar, van 2 meter volgens mij en die naar de projector is zo'n optische kabel van 15 meter.
Morgen en vrijdag nog maar ff testen of het zo goed blijft gaan. Fingers crossed en wordt vervolgd.

Edliver

LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Mausman


Mausman

Het werkt nog steeds  :colgate:
Gisteravond en zojuist nog getest.

Mausman

Nou helaas blijkt het nu achteraf maar deels te werken. Wilde via mn Chromecast die ook op de receiver zit kijken of ik via m'n telefoon tv uitzending vanuit de ziggo go app kon streamen. Had ik dus weer geen beeld. Haal ik 1 hdmi kabel uit de receiver heb ik wel beeld. Dit heb ik voor de zekerheid ook ff met andere hdmi kabels getest maar zelfde resultaat helaas. Er is dus echt iets met de outputs lijkt me. En nu heb ik dus geen garantie meer ☹️.
Weet iemand wat ongeveer de kosten zijn om de 2 hdmi outputs te laten repareren?
Echt balen dit weer zeg.

fluissie

#15
Ik wil je niet terleurstellen maar ik heb is een kapotte HDMI poort gehad op een Marantz sr7 serie en na kontakt met de
officiële reparateur ( audio service Elst) bleek dat het HDMI
board moest worden vervangen daar een hdmi poort niet afzonderlijk te repareren is .....

Kosten waren 450 euro ongeveer


Mausman

Quote from: fluissie on March  2, 2019, 08:54:04
Ik wil je niet terleurstellen maar ik heb is een kapotte HDMI poort gehad op een Marantz sr7 serie en na kontakt met de
officiële reparateur ( audio service Elst) bleek dat het HDMI
board moest worden vervangen daar een hdmi poort niet afzonderlijk te repareren is .....

Kosten waren 450 euro ongeveer

Zo dat is gewoon bijna de helft van een nieuwe receiver. Aardig kostenplaatje.
In ieder geval bedankt voor je berichtje.

Mausman

Toch nog ff iets getest wat ik stom genoeg nog niet gedaan had. Ik heb de optische hdmi kabel eruit gelaten en 2 gewone hdmi kabels op de outs aangesloten, en werkt het wel echt zonder problemen. Zal er dan iets zijn met de optische hdmi kabel wat het probleem veroorzaakt??
Zodra ik de optische kabel er weer in doe, is het probleem weer terug nl.
Ik weet nu ff niet meer wat to do.

Edliver

#18
Je bedoelt de glasvezel HDMI kabel ?
Welk type,krijgt deze "stroom" van de HDMI kant of heeft deze een aparte (meestal) USB voeding ?
Als deze intern een sluiting heeft zou dit misschien wel eens een overbelasting kunnen creëren in het HDMI circuit,dit zijn dus zeer lage "vermogens" en bij een spannings-drop heb Je problemen.
Is dit een lange kabel ?
Zelf heb Ik dit jaar een "gewone" high speed" HDMI van 15 m vervangen door een optische en geen probleem,het gaf op deze lengte wel
een kwaliteit verschil in beeld en geluid,maar dat is wel 15 meter!
Bij korte lengtes zou Ik deze terug voor een gewone vervangen,bespaar Je op €€€ en ergernis !
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Mausman

De optische kabel die ik heb is die van RU Connected en is 15 meter lang. En heeft geen aparte voeding. Ook heb ik 'm goed aangesloten wat source en monitor zijde betreft.

Hoop dat RU Connected dit topic ook leest, wellicht is dit een probleem die eerder is voorgekomen en weten ze een oplossing.

pieper

Quote from: Mausman on January 30, 2019, 22:40:25
Het wordt nog gekker. Vanavond weer ff getest, en het werkte nu weer niet. Dus weer zelfde probleem.
De projector (JVC x5900) heeft 2 hdmi ingangen en ik had m'n hdmi kabel op poort 1 zitten. Als laatste test dacht ik laat ik 'm es op poort 2 zetten..... En wat denk je..... Nu werkt het (voor nu) zonder problemen. Zou het dan toch een soort van hdmi handshake probleem zijn? Dus de beide hdmi out poorten op m'n receiver zijn aangesloten op resp. m'n tv en projector waarbij ik dus de hdmi kabel op poort 2 vd projector heb aangesloten. Hoop dat dit het inderdaad is, want dan bespaart me dat een ritje naar Arnhem  :D
M'n hdmi kabels zijn overigens beiden van RU Connected. Die naar m'n tv is zo'n platte kabel zeg maar, van 2 meter volgens mij en die naar de projector is zo'n optische kabel van 15 meter.
Morgen en vrijdag nog maar ff testen of het zo goed blijft gaan. Fingers crossed en wordt vervolgd.

Dit probleem heb ik op 2 apparaten gehad zowel op een marantz AV7703 en op een arcam AVR550 dit zit hem in de optische kabel als je het probeert met 2 normale hdmi's zal het elke keer werken, ik heb de kabel terug gestuurd het was een optische van RU-connected.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Mausman

Quote from: pieper on March  2, 2019, 15:32:06
Dit probleem heb ik op 2 apparaten gehad zowel op een marantz AV7703 en op een arcam AVR550 dit zit hem in de optische kabel als je het probeert met 2 normale hdmi's zal het elke keer werken, ik heb de kabel terug gestuurd het was een optische van RU-connected.

Ah ok, dus ik ben niet de enige met dit probleem. Wat voor kabel heb je nu dan?
Ik ben bang dat ik de kabel niet meer kan terugsturen.

pieper

#22
Ik gebruik nu een 10 meter supra hdmi kabel.

Bij arcam wist men mij te vertellen dat de optische kabel altijd actief is de receiver denkt dat er altijd een ingeschakeld display aanhangt in dat veroorzaakte handshake problemen op de receiver. als ik de optische kabel eruit haalde had ik meteen weer beeld op de andere hdmi out. Ik had wel 2 UHD apparaten eraan hangen JVC beamer en een LG oled tv volgens mij gebeurde het vooral bij 4k materiaal. Maar het is al even geleden.

Ik heb meer mensen gezien hier op het forum met het zelfde probleem. Lees onderstaand topic maar eens door.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170399.0
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Mausman

Ik heb ook een LG oled en jvc beamer aan de receiver hangen.
Zal een andere optische kabel van ander merk dan hetzelfde probleem hebben?
Het grappige is dat als ik de beamer en tv aan heb, het gewoon vlekkeloos werkt. Maar dat wil je natuurlijk niet.
Die optische kabel werkt op zich wel goed, alleen samen met een andere kabel in de andere output vd receiver heb je dus dat probleem.

pieper

#24
Ja inderdaad het schakelen ging niet goed en het is een dure grap om ze allemaal te proberen. De Cinemike versie zou wat kunnen zijn omdat die een externe voeding heeft die zou je met een remote of iets dergelijks kunnen schakelen.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt