Kemp balanced isolator source 2000

Started by mcintoshfan, January 25, 2019, 16:15:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mcintoshfan

Iemand die bekend met dit model Kemp.
Ik heb deze onlangs gekocht en er staat op dat de constante belasting 2000va kan zijn met een piek 5000va, echter kom ik er nu achter dat de aansluiting tot max. 10Amp. aangesloten. Nieuwprijs was volgens mij +/-1500euro

Het was de bedoeling om deze voor mijn Mcintosh Mc500 te zetten 2x500watt RMS maar in de manual staat dat de versterker op een 16Amp. aangesloten dient te worden

Heeft iemand hier een antwoord op? Of heeft iemand de orginele manual? Heb deze proberen te vinden op de Kemp website maar nergens gevonden, daarnaast nog een keer gemaild naar Kemp maar krijg geen reactie.

Hopelijk heeft iemand info
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

chansig

16 ampère is 3600 watt....best veul.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


mcintoshfan

Ja inderdaad, de mc500 kan 2500watt piek lever op 112amp. als ik mij niet vergis.

Ja die topic had ik gelezen inderdaad, allemaal meningen en iedereen weet er zogenaamd weer iets van maar niemand die het ooit geprobeerd heeft. Ik ben meer van het proberen en mijn eigen bevindingen ervan ondervinden maar dan wel op de juiste manier zoals de componenten ontworpen zijn er waar ze voor bedoeld zijn. Maar helaas heb ik de manual niet dus kan niet goed zien op wat voor manier de BIS het best tot zijn recht komt.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Als ik kijk naar de link van Chansig, lees ik dat de opgenomen stroom bij 120 vac 12 ampère is. Bij 230 vac wordt de opgenomen stroom dan gehalveerd. Ik denk dat de smeltveiligheid in de meterkast 16 ampère moet zijn om niet uit te springen bij het inschakelen van de versterker. Omdat je dan een inschakelpiek krijgt.
Je kunt het altijd proberen.

mcintoshfan

Ja ik ben begonnen met testen, heb hem eerst op de voorversterker gehad maar vond hem daar niet zo goed. Daarna heb ik meneer kemp zelf gesproken en adviseerde mij om hem toch voor de eindversterker te zetten. Dat ben ik nu aan het testen en tot nu klinkt het goed, opnames klinken .....mmm meer "live". Maar wil toch nog even doorgaan met de luistertest om het geen placebo effect te laten zijn.
Tot nu toe zijn mijn bevindingen positief!

Iemand anders hier op het forum die een Scheidungstrafo gebruikt?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mcintoshfan

#7
Quote from: Rowdy on January 26, 2019, 11:57:42
Als ik kijk naar de link van Chansig, lees ik dat de opgenomen stroom bij 120 vac 12 ampère is. Bij 230 vac wordt de opgenomen stroom dan gehalveerd. Ik denk dat de smeltveiligheid in de meterkast 16 ampère moet zijn om niet uit te springen bij het inschakelen van de versterker. Omdat je dan een inschakelpiek krijgt.
Je kunt het altijd proberen.


Denk inderdaad daarop gebaseerd....smeltzekering 16amp.

"Stel" als ik constant 2000watt zou draaien met de versterker dan kom ik op het volgende;:

2000watt : 230v = 8.7ampere

Als ik zo naar de versterker meters kijk, kom ik op constant 5watt met pieken van 50watt. Dus die balanced isolator source zou het makkelijk moeten trekken.
Of zie ik hier iets over het hoofd?

Bij een constante 10watt, dan staat de buurvrouw aan de deur te bellen of het wat zachter mag  :hehe:
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Janbo

2.000 constant??? Dan zit je bij een crestfactor van 10 (en da's al flink muziek) op pieken van 20kw. Kom je echt nooit ook maar in de buurt. Een constante 250 watt zou al heel, heel veel zijn en het maximum van je versterker.

mcintoshfan

Ja daarom zei ik "stel" als extreem voorbeeld. Zou dus betekenen dat de balanced isolator het makkelijk moet kunnen trekken
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A