Update: radio gekozen, nu nog een nieuwe streamer

Started by NeoPhix, January 24, 2019, 22:54:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NeoPhix

Aangezien er hier mensen zijn die heel veel weten over wat er te koop is deponeer ik hier mijn vraag.
Op het moment heb ik een Logitech systeem in huis, 1 Squeezebox Touch en 2 Radio's gecombineerd met een Synology NAS en iPeng op de iPhones ter bediening.
Nu ben ik niet zo te spreken over de stabiliteit, vooral via WiFi naar de Radio's (en ook de Touch die bedraad is aangesloten verliest wel eens zijn verbinding). Daarnaast is de Spotify integratie niet denderend (via een onofficiƫle app Spotty die ook niet heel stabiel is) en is iPeng ook traag af en toe.

Ik wil eigenlijk switchen naar een systeem zonder NAS, maar een externe HDD aan het muzieksysteem hangen met al mijn muziek (in ALAC). Daarnaast dus Spotify integratie (Connect).
Gebruiksgemak is belangrijk en bediening op de units vind ik ook een grote plus, zelfs een noodzaak voor de 2 losse units/speakers die in de keuken en op zolder komen. Zoals op de SB Radio, met 1 druk op de knop een internetradio station of playlist aanzetten is erg prettig.

Ik heb zelf al de units van Bluesound gevonden, die lijken aan alle eisen te voldoen. Het zou dan een Node 2i samen met de Pulse Flex worden. Wat ik kan zien hebben de grotere Pulse speakers helaas geen shortcuts voor het snel aanzetten van internetradio of playlists op de unit zelf.

Weet iemand nog andere systemen die aan de bovenstaande voorwaarden voldoen?

activ

Als je de sneltoetsen kunt laten gaan zijn Heos of Sonos ook goede opties. Beide hier in huis en beide goedgekeurd door mijn vrouw op gemak. Vooral Spotify Connect wordt hier gewaardeerd.

NeoPhix

Quote from: activ on January 25, 2019, 05:57:35
Als je de sneltoetsen kunt laten gaan zijn Heos of Sonos ook goede opties. Beide hier in huis en beide goedgekeurd door mijn vrouw op gemak. Vooral Spotify Connect wordt hier gewaardeerd.

Die sneltoetsen vind ik (en mijn vrouw) nu juist heel belangrijk.

Wat ik wel zou kunnen laten varen is de eis van multiroom zat ik me net te bedenken. Ik synchroniseer de speakers praktisch nooit.
Dus het zou ook nog een losse streamer kunnen worden (de Node of enig ander merk met een USB aansluiting en een mooie app). De eis hiervoor is dan vooral dat de streamer soepele om moet gaan met een externe HDD met 300 GB aan ALAC bestanden...

En daarnaast dan een losse radio unit, maar dan komen merken als Tivoli Audio en Revo ook om de hoek kijken met mooie oplossingen.

Als mensen hierover nog ideeƫn hebben..?

jvanhambelgium

Libratone oplossing ? Met de Libratone Zipp

https://www.libratone.com/be-nl/

-> Sneltoetsen (touch) op de unit, om tot 5 stations of Spotify-play lijsten op te slagen
-> SoundSpaces, tot 8 groepen. Een groep is beperkt tot 6 units. In totaal kunnen 16 devices gekoppeld worden.
-> Er zit geen harde schijf op/in, maar wel een USB slot natuurlijk ... de vraag is maar hoe groot is je ALAC bibliotheek ?
-> Mooi design en klinkt best goed.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

NeoPhix

#4
Quote from: jvanhambelgium on January 25, 2019, 10:14:39
Libratone oplossing ? Met de Libratone Zipp

https://www.libratone.com/be-nl/

-> Sneltoetsen (touch) op de unit, om tot 5 stations of Spotify-play lijsten op te slagen
-> SoundSpaces, tot 8 groepen. Een groep is beperkt tot 6 units. In totaal kunnen 16 devices gekoppeld worden.
-> Er zit geen harde schijf op/in, maar wel een USB slot natuurlijk ... de vraag is maar hoe groot is je ALAC bibliotheek ?
-> Mooi design en klinkt best goed.

Ziet er leuk uit, is een kandidaat als keuken/zolder speaker. Hoewel ik een traditioneel uiterlijk (zoals de Tivoli audio en de REVO) dan beter vindt passen.
En er zit geen dedicated streamer in het assortiment voor zover ik kan zien (om op m'n versterker aan te sluiten..)

::EDIT::

Voorlopig zijn de volgende apparaten op mijn radar:

Als streamer verbonden met mijn HiFi installatie:
- Bluesound Node 2i

Als speaker/radio voor in de keuken en op zolder:
- Bluesound Pulse Flex 2i (blijft het mooi 1 ecosysteem...)
- REVO Superconnect
- Teufel 3sixty
- Libratone Zipp


Enige andere toevoegingen of ervaringen zijn welkom!

NeoPhix

Update: voor de keuken is het de Revo Superconnect geworden. Goede recensies, mooi apparaat en bij WiFi problemen ook nog 'gewoon' FM/DAB radio.

Nu dus nog een streamer, maar dat is dus makkelijker geworden aangezien het geen multi-room oplossing hoeft te worden.
De Bluesound Node staat nog steeds bovenaan de lijst. Zijn er argumenten om voor een concurrent te kiezen? Marantz/Denon/Yamaha? Of misschien zelfs een NUC...? Is dat ook voor ongeveer hetzelfde budget te realiseren? Ik heb een USB ingang op mijn stereoversterker (Peachtree Grand Integrated).