Qobuz Studio 1 maand gratis proberen?

Started by bmateijsen, January 23, 2019, 09:01:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Wij zijn zeer enthousiast over Qobuz Studio en zijn al jaren tevreden gebruiker. High Resolution streaming van alle albums die in hig-res beschikbaar zijn.
Wil je ook eens Qobuz Studio proberen? Of een gratis high-res CD downloaden.

Klik op deze link voor 1 maand gratis Qobuz Studio!

Groet,

Bjorn

raindog

Zojuist gestart met proefabbonement.
Eerste indruk is overtuigend.. Klinkt iets losser en met meer diepte dan Tidal, geen groot verschil maar groter dan ik verwacht had.
Zal komende weken hun aanbod eens verkennen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

B-art

Al jaren tevreden gebruiker van Qobuz Sublime +. Beter dan Tidal (weinig MQA-titels) qua geluid en keuze.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Staaled

Helaas al jaren verstoken van Qobuz aangezien Heos dat niet ondersteunt.
Tidal heeft niet mijn voorkeur ivm de beperkte catalogus en Spotify is uiteraard compressed.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jahtari

Mooi, maar 25 euro per maand is echt teveel geld, naast alle andere abo's.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

B-art

Voorheen kocht ik elke maand wel een paar cd's. Kosten nu ook al gauw 17 euro per stuk. Een LP kost nu al zo'n 25 euro.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

raindog

Quote from: B-art on January 24, 2019, 16:15:27
Voorheen kocht ik elke maand wel een paar cd's. Kosten nu ook al gauw 17 euro per stuk. Een LP kost nu al zo'n 25 euro.

Mee eens, en toch begrijp ik jahtari zijn opmerking ook. Muziek streamen vind ik relatief duur, zeker als je het vergelijkt met videodiensten zoals Netflix of Videoland. Spotify is de enige met een redelijke prijsstelling, alleen jammer dat de kwaliteit het net niet is.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Marino

Bedankt, ik ga het eens een maandje proberen!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Jean Sibelius

Bedankt! Ga het de komende maand naast Tidal testen (via Roon) en daarna een keuze maken.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PorscheHD

Kan het gebruiksgemak van Spotify maar niet los laten...... Werkt zoveel makkelijker met Connect en zoveel beter om muziek te ontdekken....... Please kom me high res Spotify........  :worship:

jahtari

#10
Toch de sprong gewaagd.  :clapping:

En dan....

Krijg mijn spotify playlist niet goed over gezet. Online tool wil er slechts 200 converteren (van de bijna 600) - voor meer moet je gaan betalen. En van die 200 nummers mislukten er 64 die qobuz niet had of zo herkent.

Ik gebruik bluesound: een node, een powernode en een pulse. Qobuz app kan daar noet naar streamen. Zoektocht levert op dat er blijkbaar geen api voor is. Dus kan qobuz wel vanuit de bluesound app bedienen en doorzoeken, maar dan mis je dus veel leuks vanuit de app zelf. Dit is echt een groot nadeel.

En dan luisteren. Wat opvalt is dat er dan toch soms weer net een andere versie is van het nummer dan die ik wil horen (en zo uitgezocht heb op spotify).

En dan de geluidskwaliteit. Ik meen telkens verschillen te horen en denk dan "wow" bij de qobuz versie. Maar als ik dan meerdere keren op en neer switch tussen qobuz en spotify (dat gaat snel), dan hoor ik diezelfde details, plaatsing, diepe strakke laag ook met spotify 320 kb/s ogg vorbis.

Ook bij bijv. de hi-res (MQS?) versie van Fleetwood Mac's Dreams.... ook bij spotify hoor ik de kleine variaties van de hihat in het beginstuk. Die wordt soms even wat doffer, even wat harder / zachter, etc.

Geen gouden oortjes? Set niet goed genoeg?

Iemand tips waar / hoe ik het wel hoor?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Siddartha

Eerlijk gezegd denk ik dat het heel lastig waar toenemen is. Heb me ook aangemeld, maar nog geen vergelijk gedaan. Heb de laptop via USB op mij Pio streamer aangesloten m, want die ondersteunt geen Qobuz. Maar zo kan ik wel erg snel wisselen tussen de 2 en vergelijken.
Maar zoals gezegd, ikzelf hoor die verschillen nooit zo en denk ook dat dit -zeker blind- lastig waar te nemen is.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

jahtari

Quote from: Siddartha on January 25, 2019, 23:43:11
Eerlijk gezegd denk ik dat het heel lastig waar toenemen is. Heb me ook aangemeld, maar nog geen vergelijk gedaan. Heb de laptop via USB op mij Pio streamer aangesloten m, want die ondersteunt geen Qobuz. Maar zo kan ik wel erg snel wisselen tussen de 2 en vergelijken.
Maar zoals gezegd, ikzelf hoor die verschillen nooit zo en denk ook dat dit -zeker blind- lastig waar te nemen is.
Als je het vergeleken hebt, laat je dan weer wat weten?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Siddartha

Ja hoor, zal eens kijken wanneer ik er rustig de tijd voor heb. Dit weekend zit redelijk vol.

Overigens ben ik nog niet echt content met de bediening, zeker tov Spotify. Connect is toch wel erg handig.
Verder kan ik in de app niet inloggen met fb, waarmee ik ben aangemeld, erg irritant.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Kempenaartjes

Quote from: raindog on January 23, 2019, 22:19:02
Zojuist gestart met proefabbonement.
Eerste indruk is overtuigend.. Klinkt iets losser en met meer diepte dan Tidal, geen groot verschil maar groter dan ik verwacht had.
Zal komende weken hun aanbod eens verkennen.

Dit ervaar ik ook na 1 maand proefdraaien. Echter het aanbod op 'studiokwaliteit' is minimaal.
Vandaar en gezien het prijsverschil, houd ik Tidal aan. Als het goed is komen zij ook met een nog hogere kwaliteit.

Gemineye

Jullie spreken steeds over tidal, maar hoe verhoudt het zich tov spotify?
:)

blue-eyes

#16
Spotify kan zich niet meten met high res aanbieders..... Spotify is meer voor iedereen, redelijke kwaliteit waar je ook bent tegen een zeer betaalbare prijs. Tidal, Qobuz voor de hifi liefhebber die minimaal CD kwaliteit wil.
Imo kan je twee verschillende kwaliteitsnivo's niet met elkaar vergelijken. En ook nog dubbel zo duur, minimaal als je naar High Res gaat.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Gemineye

Ja precies waar ik dus benieuwd naar was; spotify is in dit geval de laagste kwaliteit, tidal zou iets beter moeten zijn, en qobuz nog iets beter zeg maar.
:)

blue-eyes

#18
Verschil Tidal en Qobuz lijkt mij aan de specs te zien verwaarloosbaar. Wellicht dat het aanbod van muziek en/of de app meer de doorslag geeft, of de prijs.



Spotify is duidelijk minder, als je naar de specs kijkt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Siddartha

Precies, als je naar specs kijkt.
Er is al eens een tooic geweest met een ABX test tussen lossless en mp3. Nu is het verschil tussen compressed 128 kb/s en lossless wel enigszins te merken, maar tussen compresssed 320 en lossless bijna niet.
Dan heb je nog hires zoals 24 bit 192 kHz, alleen zat dat niet in die rest geloof ik.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

PorscheHD

Ik ben wel redelijk overtuigd van Qubuz gister avond hele avond naar geluisterd via de laptop/USB/HD DAC maar zit nu nog wel met een afspeelt dingetje.

De laptop wil ik er niet voor gebruiken dus heb ik 2 andere opties:

- Bluesound Node 1 tweedehands halen want die heeft Qobuz high res support via optische uitgang??

- en iets wat heel goed werkt maar ik nergens kan vinden of hij daadwerkelijk high res binnenkomt op de Marantz is de front USB Apple supported USB ingang, dus iPad naar front USB Marantz met Lightning kabel. De app zegt dat hij high res afspeelt en het klinkt mega goed naar mijn idee (beter als laptop) maar ik ga geen 25,- per maand betalen als ik niet zeker weet dat het ook high res binnenkomt in de Marantz.

Iemand hier een idee over?

jahtari

Quote from: Blue-Eyes on January 26, 2019, 21:53:15
Spotify kan zich niet meten met high res aanbieders..... Spotify is meer voor iedereen, redelijke kwaliteit waar je ook bent tegen een zeer betaalbare prijs. Tidal, Qobuz voor de hifi liefhebber die minimaal CD kwaliteit wil.
Imo kan je twee verschillende kwaliteitsnivo's niet met elkaar vergelijken. En ook nog dubbel zo duur, minimaal als je naar High Res gaat.
Niet met elkaar te vergelijken?

Wordt het verschil niet een beetje overdreven?   :o

Is er al eens een meeting geweest via dit forum om bijv. 320 kb/s te vergelijken met lossless/CD?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

PorscheHD

#22
Als ik wissel tussen Spotify en Qobuz en Spotify met hetzelfde album via iPad Marantz DAC en Denon d7200 hoor ik wel een vrij groot verschil hoor.......

Bij de stereo in de woonkamer hoorde ik het wat minder goed maar bij Spotify zit een soort waas over......

B-art

Via Roon kun je via het signal path checken wat de resolutie is waarmee wordt gestreamt. Verder geeft mijn dac dat ook aan in het display. Bij jou niet?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

PorscheHD

Als ik de front USB gebruik niet omdat hij dan de iPad kan bedienen enzo ik hoor hele goede kwaliteit maar wil het zeker weten  :P beetje stom dat dat niet kan. Via USB achter en computer zie ik idd wel die informatie op de DAC.