Verschillen tussen goedkoop en duur scherm

Started by Jeroenclio, January 19, 2019, 11:15:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

#75
Ik heb een aantal klanten verspreid over het land waar je eventueel zou kunnen kijken.

Heel eerlijk; ik heb Elite geleverd en besloten om met Elite te stoppen. De reden hiervan is dat ik te veel gezeur heb met productie en schoonheids foutjes. Het gaat gewoon niet lekker met de Quality Control vanuit China.

Het zijn mooie oplossingen maar inmiddels heb ik een beter alternatief gevonden met een hogere kwaliteit voor zowel afwerking als kwaliteit doek. Ik ben nog bezig om een het ander op orde te krijgen.


Quote from: rkonings on April  8, 2019, 21:02:11
ondertussen wat ingelezen en ga eens kijken waar ik de Motor Screen Elite Screens Saker Tab Tension - CineGrey 5D kan zien.
heeft iemand deze op het forum, waar ik een kijkje mag nemen?


wat is eigenlijk het voordeel van een edge free scherm?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Ook voor dezelfde prijs of gelijkwaardig Viktor?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

tripkip

Quote from: vik on April  8, 2019, 21:25:18
Ik heb een aantal klanten verspreid over het land waar je eventueel zou kunnen kijken.

Heel eerlijk; ik heb Elite geleverd en besloten om met Elite te stoppen. De reden hiervan is dat ik te veel gezeur heb met productie en schoonheids foutjes. Het gaat gewoon niet lekker met de Quality Control vanuit China.

Het zijn mooie oplossingen maar inmiddels heb ik een beter alternatief gevonden met een hogere kwaliteit voor zowel afwerking als kwaliteit doek. Ik ben nog bezig om een het ander op orde te krijgen.

Kan je hier al wat meer info over geven?
Gaat het dan om de Magic Screens?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DaMenaCe

Quote from: darkrunner on March  2, 2019, 10:54:36
Hivulux hun tab tensions mag je blijven omruilen bij John tot je een goede hebt alle ervan uitgaand dat je een slechte hebt, denk niet dat je een snellere service kan krijgen, +€99 voor 5 jaar garantie en ik weet bij john ook al is het in het 5de jaar als er iets stuk is wat niet meer te maken is krijg je een nieuw scherm.

Die hier met zijn Elitescreen tab tension dacht met een bobbel erin heeft meer tijd versleten om een goed scherm te krijgen en dat zou dan ėėn van de betere merken zijn...

Bv een Xyscreen tab tension kopen is een ander geval qua na service en zeker een risico, al ben ik zeker dat die mannen qua kunde niet hoeven onder te doen.

Op basis van dit topic heb ik ook een 120" hivilux scherm gekocht. Ook omdat de stroomkant aan de rechterkant zit. Bij i-visions moest ik dan extra betalen en zou het maanden duren. Omdat ik lees dat de Hivilux ook erg goed is, heb ik deze dus aangeschaft. Het is een mooi scherm, maar baal er toch wel wat van.
Enorme kreukels als het scherm naar beneden gaat. Duurt een minuut of 70 voordat het weg is getrokken. Ook kan ik het scherm niet spannen aan de onderkant, er gebeurt niks als ik aan de schroefjes draai. En verder tikt het scherm nu om de 2 sec als het naar beneden gaat. Deed hij vorige week nog niet.
Uiteraard heb ik direct gemaild met een foto en begrijp ik dat hij nu wat opstuurt zodat het spansysteem wel weer kan werken. Ik betwijfel alleen of de kreukels hierdoor weggaan. Zie foto/bijlage.


Dus het omruilen klinkt wel goed, alleen heb ik deze indruk nog niet gekregen. Hoe kom je hierbij?


darkrunner

Niemand kan van achter zijn pc beoordelen wat er bij jou mis is gegaan (fabricagefout , installatie fout enz enz)

Ik weet dat als je naar daar gaat dat het omgeruild kan worden, nu er is duidelijk wat mis met je scherm dus hoop voor je mee dat met wat hij heeft opgestuurd je scherm naar behoren werkt, indien niet zal John niet nalaten om je verder te helpen.

mancaver

Quote from: darkrunner on March  2, 2019, 10:54:36
Hivulux hun tab tensions mag je blijven omruilen bij John tot je een goede hebt alle ervan uitgaand dat je een slechte hebt, denk niet dat je een snellere service kan krijgen, +€99 voor 5 jaar garantie en ik weet bij john ook al is het in het 5de jaar als er iets stuk is wat niet meer te maken is krijg je een nieuw scherm.
Je ziet dit als iets positiefs? ''...Blijven ruilen tot je een oede hebt...''

van de gekke.....

darkrunner

#81
Wat zou je dan liever hebben?

Een goede van de eerste keer uiteraard maar dat is in sprookjes geloven er kan altijd iets fout zijn aan een product, als ik dan moet kiezen tussen een winkel waar ik kan gaan omruilen of eentje waar ik eerst alles moet terug sturen en 3/5 weken kan wachten dan weet ik het wel.


Maar ben benieuwd wat jou voorkeur heeft, waarschijnlijk de uitleg bij merken van +2k heb je dit niet, juist dat dit bij die dure merken niet gebeurd.

DaMenaCe

Quote from: darkrunner on February 13, 2020, 09:16:25
Niemand kan van achter zijn pc beoordelen wat er bij jou mis is gegaan (fabricagefout , installatie fout enz enz)

Ik weet dat als je naar daar gaat dat het omgeruild kan worden, nu er is duidelijk wat mis met je scherm dus hoop voor je mee dat met wat hij heeft opgestuurd je scherm naar behoren werkt, indien niet zal John niet nalaten om je verder te helpen.

Ik begrijp je reactie niet heel erg goed. Ik hang 2 beugels aan het plafond, afstand naar de muur is op de mm na 100% gelijk (kan ook niet anders, anders krijg ik het scherm niet in de rails). Vervolgens hangen we dit samen op en draaien we de 2 schroeven vast. Meer is het niet. Heb ik iets niet goed gedaan?

En begrijp ik goed dat ik met het scherm van 3.15meter met de auto naar Duitsland moet om een andere op te halen? Ik hoop toch van niet.
Ik heb nu dus een gekreukeld scherm wat na 70min (gelukkig) wegtrekt, stelschroefjes links en rechts wat niet werkt en nu ook nog tikkend geluid.
Als ik het goed heb begrepen wordt er iets opgestuurd waardoor de schroefjes straks wel weer werken. Ik denk alleen niet dat hier de kreukels mee worden opgelost. Ik heb er niet veel vertrouwen in. En dat is jammer. Want uit dit topic begreep ik dat de kwaliteit van Hivilux niet onder I-visions voor doet. Alleen dit scherm is echt niet goed wat ik heb binnen gekregen.

J.A.F._Doorhof

Bedrijven die aangeven
Je mag omruilen tot je een goede hebben zeggen eigenlijk

We leveren onder de maat materiaal zoek maar tot je wat hebt waar je mee kan leven.

Maar dat geeft geen garantie voor de toekomst.
Met dat soort kreten zou ik mijlenver weg blijven.

Sorry
Maar je scherm bepaalt voor 100% de look van je beeld.
Super projector op een scherm met 1 vouw is waardeloos.

Scherm blijft ook vaak jaren langer hangen dan welke projector ook. Beter eerst een wat goedkopere projector en een goed scherm. En dan doorsparen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

#84
Quote from: DaMenaCe on February 13, 2020, 10:18:52
Ik begrijp je reactie niet heel erg goed. Ik hang 2 beugels aan het plafond, afstand naar de muur is op de mm na 100% gelijk (kan ook niet anders, anders krijg ik het scherm niet in de rails). Vervolgens hangen we dit samen op en draaien we de 2 schroeven vast. Meer is het niet. Heb ik iets niet goed gedaan?

En begrijp ik goed dat ik met het scherm van 3.15meter met de auto naar Duitsland moet om een andere op te halen? Ik hoop toch van niet.
Ik heb nu dus een gekreukeld scherm wat na 70min (gelukkig) wegtrekt, stelschroefjes links en rechts wat niet werkt en nu ook nog tikkend geluid.
Als ik het goed heb begrepen wordt er iets opgestuurd waardoor de schroefjes straks wel weer werken. Ik denk alleen niet dat hier de kreukels mee worden opgelost. Ik heb er niet veel vertrouwen in. En dat is jammer. Want uit dit topic begreep ik dat de kwaliteit van Hivilux niet onder I-visions voor doet. Alleen dit scherm is echt niet goed wat ik heb binnen gekregen.

Als je bij een ander merk een scherm had gekocht zouden die dat bij je thuis komen ophalen denk je moest er een fout zijn?

Fouten gebeuren ook bij vele duurdere merken

Er is niks mis met het merk Hivilux, er is met veel merken niks mis tot je er net dat scherm uit hebt wat niet goed is wat dan zeer jammer is, om dan vervolgens te gaan stellen dat het een minderwaardig merk is lol

Nu je hebt bij John van Hivilux niet de slechte man bespreek met hem de mogelijke oplossingen.

Van wat ik begrijp uit de handleiding is het toch net iets meer dan 2 schroefjes vastdraaien, die foto dat is duidelijk een span fout ook moeilijk te zeggen wat de oorzaak daarvan is.

darkrunner

#85
Quote from: J.A.F._Doorhof on February 13, 2020, 10:39:04
Bedrijven die aangeven
Je mag omruilen tot je een goede hebben zeggen eigenlijk

We leveren onder de maat materiaal zoek maar tot je wat hebt waar je mee kan leven.

Maar dat geeft geen garantie voor de toekomst.
Met dat soort kreten zou ik mijlenver weg blijven.

Sorry
Maar je scherm bepaalt voor 100% de look van je beeld.
Super projector op een scherm met 1 vouw is waardeloos.

Scherm blijft ook vaak jaren langer hangen dan welke projector ook. Beter eerst een wat goedkopere projector en een goed scherm. En dan doorsparen.
Nu is hem blij hoor dat er eens ene is die een slecht scherm van Hivilux heeft, en hij greep zijn kans

Nuja zijn er nog tientallen andere hier op het forum die meer dan tevreden zijn over hun Hivilux moet tegensteken zeker dat ze blij zijn met hun minderwaardig merk?

Grappig dat je het in het belachelijke trekt vind het meer dan netjes als een winkel je zegt is er is mis met het scherm kan je een andere krijgen, zo hoort het ook gewoon, dat jij dit invult op deze manier om jezelf als winkel er beter te laten uitkomen, tja zegt veel over jou


Soms vraag ik me af als je niet beter een Prive forum maakt waar enkel over de door forum sponsor verkochte merken mag gepraat worden.


DaMenaCe

Quote from: darkrunner on February 13, 2020, 10:52:53
Als je bij een ander merk een scherm had gekocht zouden die dat bij je thuis komen ophalen denk je moest er een fout zijn?

Fouten gebeuren ook bij vele duurdere merken

Er is niks mis met het merk Hivilux, er is met veel merken niks mis tot je er net dat scherm uit hebt wat niet goed is wat dan zeer jammer is, om dan vervolgens te gaan stellen dat het een minderwaardig merk is lol

Nu je hebt bij John van Hivilux niet de slechte man bespreek met hem de mogelijke oplossingen.

Nu van wat ik begrijp uit de handleiding is het toch net iets meer dan 2 schroefjes vastdraaien.
Die foto dat is duidelijk een span fout ook moeilijk te zeggen wat de oorzaak daarvan is.

Darkrunner. Opnieuw geef je aan dat het ook wel mijn schuld kan zijn omdat jouw handleiding iets anders aangeeft. Waarom doe je dat?
Hier een screenshot uit de handleiding. Plaats het scherm in de beugels en draai de 2 schroeven vast. Of begrijp ik dit niet goed?

Verder kan ik niet beoordelen of Hivilux een goed merk is. Zal ongetwijfeld. Maar wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat ik nu met dit scherm wat ik heb gekregen (waar duidelijk iets mee aan de hand is) 70 minuten van te voren het scherm moet laten zakken voordat ik een film kan zien zonder hobbels. En dat is helemaal niet erg, zolang het maar wordt opgelost.
En eerlijk gezegd weet ik niet of en wat Hivilux (john?) mij opstuurt en of ik dit zelf kan vervangen en of het probleem dan is opgelost.
Uiteraard houd ik jullie op de hoogte, want als het (goed) wordt opgelost, zal ik dit ook zeker melden!

darkrunner

#87
Waar zeg ik dat met de spanfout het probleem bij jou ligt? kan ook door een foutje aan het spansysteem zijn

Nogmaals je hebt met John een goede man die er alles zal aan doen om dit probleem voor je mee op te lossen

Die foto van handleiding zegt ook niets over hoe je het spansysteem moet afstellen. (zat dit erbij?)

DaMenaCe

Ik geef aan dat ik het scherm heb vastgedraaid met 2 schroeven. Jij geeft in jouw reactie aan dat het volgens jouw handleiding meer is dan alleen 2 schroeven vastdraaien. Vandaar dat ik een reactie plaats met foto waar duidelijk word aangegeven dat het wel degelijk met 2 schroeven wordt vastgemaakt.

darkrunner

#89
Ja 2 schroeven om het scherm op te hangen, maar ik heb het over het spansysteem af stellen.

handleiding (en met name het stuk over het spansysteem) bevat toch meer dan enkel die foto?

DaMenaCe

Ik had het over de 2 schroeven om het scherm vast te maken. Niet om het te spannen. Dan hebben we elkaar toch niet goed begrepen :)

Aan de linkerkant zit er een kleine bobbel. Is niet helemaal strak, maar dit valt bijna niet op. Aan deze kant kan ik 2 schroefjes verstellen. Verticale en horizontale spanning van het doek. Welke kant ik ook opdraai, er gebeurt niks. Touwtje blijft vrij gespannen zitten.
Aan de rechterkant zitten de meeste bobbels (zie vorige foto). Als ik deze 2 schroefjes draai, gebeurt er met 1 schroefje wel iets. Het touwtje is hier mee te spannen. het andere schroefje doet wederom helemaal niks. Ik voel ook geen verschil in kracht of whatsoever.
Dit heb ik hun ook gemaild en zijn reactie was:

Hi,danke für die Rückmeldung.
ich vermute, die Mechanik drin hat problem.
also Zahnräder aus Kunststoff durchgedreht,
schicke Ihnen die Teil auszutauschen.


en later nog eens gemaild en zijn reactie was toen:

ich schicke Ihnen die Spannteile zu wechseln.
so funktioniert die Spann wieder.
bitte um kurze bestätigung der Adresse

Volgens mij krijg ik nu wat opgestuurd, maar heb geen idee wat. Uiteraard hoop ik dat hiermee wordt opgelost.
Het tikken is vanaf gisteren begonnen. Ik zal hier een filmpje van maken en dit John mailen met de vraag of dit normaal is aangezien hij dit de eerste paar dagen nog niet deed.

J.A.F._Doorhof

Ik maak niets belachelijk
Vind alleen opmerkingen als "je mag net zo lang ruilen tot je goede hebt echt 0.0 vertrouwen wekken"

Als jij daar anders over denkt ok
Ik vind dat het motto moet zijn "als er een keer een scherm niet goed is word die natuurlijk omgeruild"

Nummer 1 zegt eigenlijk "we hebben heel veel kapotte schermen maar we doen niet moeilijk"
Nummer 2 zegt "we leveren goede kwaliteit maar als het een keer misgaat dan zijn we er"

Maar goed je moet kopen waar je je goed bij voelt. Ik vind een scherm alleen zeer belangrijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

Wat is dan beter je mag max 1x omruilen?

Hivilux ruilt helemaal niks om omdat wat ze verkopen prul zou zijn, dat maak jij ervan, wat eigenlijk gewoon zielig is.

riwi

#93
darkrunner heeft het telkens over het spannen van het scherm. Maar dit is een rolscherm met tensioning.
Daar valt niks aan te spannen, hooguit een fijnafstelling van de tensioning.

Bij dit soort schermen kunnen dit soort vouwen komen door bv verkeerd transport (vertikaal ipv horizontaal), maar waarschijnlijker is dat het scherm misschien niet geheel waterpas hangt? Want dan zou het iets onder spanning opgerold worden in de koker. En na uitrollen zie je dan die vouwen. 't is maar een idee. Check eens hoe goed ie waterpas hangt. Liefst bij de bak maar ook onderaan de horizontale balk. 't is maar een ideetje ;)

En als je hem tijdens het oprollen een heel klein beetje tegenhoud, zodat ie gelijkmatiger de koker in gaat?


Ik snap trouwens die foto niet helemaal. Rechts lijkt de onderkant te zijn, maar dat is ook de bak? Of is de onderbalk zo fors? welke hivilux heb je dan? Of hangt die luidspreker aan het plafond? :)

riwi

#94
Quote from: DaMenaCe on February 13, 2020, 11:52:02
Hi,danke für die Rückmeldung.
ich vermute, die Mechanik drin hat problem.
also Zahnräder aus Kunststoff durchgedreht,
schicke Ihnen die Teil auszutauschen.

ich schicke Ihnen die Spannteile zu wechseln.
so funktioniert die Spann wieder.
bitte um kurze bestätigung der Adresse

Volgens mij krijg ik nu wat opgestuurd, maar heb geen idee wat.
Volgens de eerste analyse van hem is het binnenwerk stuk. Dat zou ook verklaren waarom hij gekreukt oprolt. Daar krjig je dus vervangende onderdelen voor. En in de tweede alinea zegt hij dat ie voor het tension systeem ook reserve spullen opstuurt.

DaMenaCe

#95
Quote from: riwi on February 13, 2020, 20:37:17
darkrunner heeft het telkens over het spannen van het scherm. Maar dit is een rolscherm met tensioning.
Daar valt niks aan te spannen, hooguit een fijnafstelling van de tensioning.

Bij dit soort schermen kunnen dit soort vouwen komen door bv verkeerd transport (vertikaal ipv horizontaal), maar waarschijnlijker is dat het scherm misschien niet geheel waterpas hangt? Want dan zou het iets onder spanning opgerold worden in de koker. En na uitrollen zie je dan die vouwen. 't is maar een idee. Check eens hoe goed ie waterpas hangt. Liefst bij de bak maar ook onderaan de horizontale balk. 't is maar een ideetje ;)

En als je hem tijdens het oprollen een heel klein beetje tegenhoud, zodat ie gelijkmatiger de koker in gaat?


Ik snap trouwens die foto niet helemaal. Rechts lijkt de onderkant te zijn, maar dat is ook de bak? Of is de onderbalk zo fors? welke hivilux heb je dan? Of hangt die luidspreker aan het plafond? :)

Ontzettend bedankt voor het meedenken. Dit was plausibel geweest, alleen zou het betekenen dat mijn plafond ook scheef is.
Ik heb de waterpas erbij gehaald en het is (gelukkig) 100% waterpas. Zie bijlages.
Ook een foto hoe het er uit ziet. Ik snap dat de foto met de speaker wat verwarrend is, helemaal omdat mijn foto is omgedraaid op het forum.

Verder heb ik net ook het scherm rustig tegengehouden bij het optrekken. Helaas blijft het gekreukeld naar binnen gaan. Vooral aan de rechterkant. Dank voor de tip!
Hier kun je ook duidelijk zien dat mijn stroomaansluiting aan de rechterkant moest zitten. Kabel moet nog even door de muur heen om het netjes weg te werken.
ps. Het gaat overigens om een Hivilux Quad TXN-Serie 120" 16:9.



DaMenaCe

Quote from: riwi on February 13, 2020, 20:52:15
Volgens de eerste analyse van hem is het binnenwerk stuk. Dat zou ook verklaren waarom hij gekreukt oprolt. Daar krjig je dus vervangende onderdelen voor. En in de tweede alinea zegt hij dat ie voor het tension systeem ook reserve spullen opstuurt.

Dit had ik niet begrepen. Dit geeft me al een gerust gevoel. Ben heel erg benieuwd! Dank je wel.

DaMenaCe

Hivilux, wat een lachertje. Degene die dit hebben aangeprezen hier... bedankt!

Tikkend geluid. Ik moet ergens een schroefje zoeken en aandraaien op de as.
spankabels werken niet. Ik moet zelf 2 onderdelen vervangen met een duits handleiding.
Gevraagd hoe het zit met de kreukels, krijg ik dit als antwoord:

das Problem liegt bei die LW in Gehäuse nach Einrollen Druckstelle bzw. Falten zu bilden.
versuchen Sie die Spann etwas locker machen und das Tuch in Stange links rechts hin und her zu schieben um die Situation zu ändern.
dann prüfe mal ob noch diese Stelle bei Einrollen wellig wird.

Gevraagd of iedereen moet gaan sleutelen aan een scherm als zij deze bij Hivilux kopen.
Voorgesteld om hem om te ruilen voor een nieuwe. Krijg ik dit als reactie:

Hallo,Sie haben eine Leinwand aus B-Stock bestellt.
also keine Neuware.
dafür kann ich gerne noch 5% Preisnachlass anbieten.
Sonst muss die LW retourniert und gegen neue auszutauschen mit Preisdifferenz

Ik heb inderdaad een scherm bij hun gekocht voor 699,- + 120,- transport. Stond bij "as neu" met 2 jaar garantie.
Maar als er defecten zijn, dan heb ik blijkbaar pech.

Ben ik nu dom geweest door dit te kopen? Of heb ik nog rechten als consument?

darkrunner

#98
Dit is toch een heel ander verhaal: B-Stock

Uiteraard heb je nog rechten aka retour en koop een nieuwe, die B-stocks zoals je nu zelf ondervind zijn nooit zonder risico.

Lachertje tja, jij hebt de gok genomen, niemand had je hier een B-stock aangeraden (en al zeker niet met een Tab-tension...) moest je dit op voorhand hebben gevraagd.
Ik zal dit merk nog steeds blijven aanprijzen maar gokken voor een paar €100 goedkoper daar ben je zelf verantwoordelijk voor, dus bedank jezelf maar.









DaMenaCe

#99
Man. Ik weet niet eens wat een B-Stock is. Op hun website staat en stond "as neu" met 2 jaar garantie.
Naar mijn weten is "als nieuw" niet een scherm met kreukels, tikkend geluid en spandraden wat niet werkt. Of wel?

En garantie? wat houdt dit volgens hun in? dat ik pech heb?

edit: Ik heb degene "wie neu" gekocht, en niet een B-Ware als ze dat bedoelen.