Onrustig HDR beeld Panasonic UB824 icm Sony VW270

Started by Niek007, January 17, 2019, 11:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Paar tips voor het goed afregelen panel alignment bij de Sony's:

Zorg ervoor dat de projector minimaal een half uur aan staat.

Om er voor te zorgen dat je geen extra processing gaat toe passen (wat in bijna alle gevallen een verslechtering betekent in de algemene beeldkwaliteit:)

Panel shift alignment:

Adjust item shift (whole panel) en geen zone

Zowel horizontaal als verticaal enkel waardes aan houden van 0, 10, 20, 30,  0 , -10 , -20 , -30 (ook al zijn ze optisch een beetje "off-grid") 

Waarom? 10 staat voor 1 hele pixel shift. (Selecteer je bv 15 krijg je beeld processing)

De beste manier voor panel alignment is door het menu panel alignment uit te schakelen (in normale menu) en deze enkel te gebruiken in het service menu. Daar heb je een 1:1 pixel shift alignment menu en is nauwkeuriger. Hierdoor krijg je ook het halo effect weg van de letters menu. Maar daar kom je niet als consument.

Na panel alignment weer terug naar focus om deze bij te regelen.


Quote from: Kjelt on January 17, 2019, 11:57:47
Nou jij toch dezelfde hardware hebt als  ik heb ik ook een vraag aan jou.
Als je het menu van de projector bekijkt en ook bv jump lazy fox 4K testbeeld via USB op je Panasonic 1:1 weergeeft is het dan overal gestoken scherp ?

Ik heb een beetje last van halo effect, dat er naar rechtsboven wat licht uitstraald, zie fotos.
Dus dat het er niet volledig gestoken scherp uitziet.
Nou zegt Werner dat hij dit zelfs met de 760 heeft maar wil gewoon even checken of het geen maandagochtend exemplaar is en dat dit in alle 270's zit.
Ondertussen is het jump lazy fox plaatje wat beter geworden en kan het komen dat ik mijn projector nog beter moet afstellen op het scherm maar met het bewegen van bv een papiertje krijg ik het ook niet 100%. En het menu blijft dit houden, alsof het geen 4k native is het menu wat ik op zich vreemd vind.
Met film heb ik er geen last meer van maar ik vraag me toch af.

Fotos zijn trouwens met een ipad gemaakt dus niet echt best van kwaliteit maar geeft indikatie.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Bedankt Vik,
:thumbs-up:
ik zal er naar kijken of dit het probleem oplost.

vik

Het was gezellig Niek en ik hoop dat je tevreden bent met het eindresultaat van de calibratie.

Ziet er prima uit nu en die effecten zitten echt in de UHD disc zelf. Tzt een keer je scherm upgraden maar daar hebben we het over gehad. Nogmaals bedankt voor je geduld en veel plezier met de Sony. Daar gaan jullie veel plezier van beleven. En laten we vooral ook puk niet vergeten.   ;D



Quote from: NiekS on January 17, 2019, 11:09:07
Hallo,

Sinds enkele weken ben ik de trotse bezitter van een Sony VW270 :D
Ik vind het een prachtige beamer maar loop nog tegen een punt aan.
De HDR beelden vanaf de Panasonic UB824 UHD speler vind ik wat onrustig ogen. Vooral in lichte beelden is een soort knipperen waar te nemen. Dit zie ik ook bij dezelfde films op m'n LG OLED, maar dan in veel mindere mate.
Het maakt niet uit of ik de speler rechtstreeks aansluit of via de Denon X6200 laat lopen. Er zitten Audioquest chocolate HDMI kabels tussen. Het maakt niet uit of ik de HDR optimiser aan of uitzet. Ook diverse beeldinstellingen (10-bit, 12-bit, 4:2:2 etc) maken niet uit.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Is er nog iets wat ik kan aanpassen?

Ik heb het geprobeerd te filmen maar dat is erg lastig. Ik heb het gefilmd en op Youtube gezet, hier is het enigszins te zien: https://youtu.be/7emZUsV7q3Y De rolluiken onderin de flat knipperen hier enorm. Dat is niet het geval als ik de bluray afspeel op dezelfde speler.
Bij bestanden die ik afspeel op de Shield is het knipperen niet waar te nemen, maar daar vind ik de HDR beelden weer te donker vanwege het ontbreken van een HDR optimiser functie.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike