Vervelende witbalans problemen in een foto....

Started by VlisChris, January 16, 2019, 22:00:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Een kennis van me zit met het probleem dat de foto's die ze gemaakt heeft voor de helft overeenkomen met wat ze verwacht.
De kleur van de wanden zijn compleet zoals ze het zichzelf kan herinneren (en zoals andere cavers het ook ervaren op die lokatie).
De rest van de kleuren: tja. Dat moge duidelijk zijn.

NU ben ik benieuwd of er een manier is om dit bij te trekken, en welke kleurenfilters je eigenlijk op je lampen moet zetten om dit uberhaupt te voorkomen....

Iemand met een mening cq zin in een poging?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

hifiman

Mits in raw geschoten kun je toch zonder problemen de witbalans achteraf nog aanpassen ?

VlisChris

Yes.
Dat klopt. Maar, vandaar de opmerking: de foto klopt voor de helft ;)

Of de wanden zijn goed, en duiker te groen. Of duiker goed. Maar wanden de verkeerde kleur.

En ik zit me af te vragen of dat enigszins aan te pakken is :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Volgens mij moet ik gaan zoeken in de foto juist witbalansen, dan een kleurfilter toepassen in photoshop, en dan gaan spelen met de layer styles.

Hoop werk voor iets dat nooit echt wordt wat je wil :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

hifiman

Tsja, ik zie er niks verkeerd aan omdat ik geen idee heb hoe het er echt uitziet onder water, you could fool me  :P

J.A.F._Doorhof

Je kan proberen de suiker met flits te belichten die gecorrigeerd is met een CTO gel. Maar in principe als iemand in groen licht zwemt word hij/zij groen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 17, 2019, 10:23:25
Je kan proberen de suiker met flits te belichten die gecorrigeerd is met een CTO gel. Maar in principe als iemand in groen licht zwemt word hij/zij groen

Daar zat ik ook aan te denken.
Feit blijft dat het vervelende omstandigheden zijn.
Realiteit en gevoel komen op die plek absoluut niet oveeen.

Gelukkig ga ik naar Frankrijk, en nog even niet naar Mexico :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.