Sony ( 4 maanden) tv geeft opeens strepen...

Started by RandyAdam, June 8, 2020, 21:41:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RandyAdam

De Sony led tv type KD75XG9505 van mijn vader geeft na het ophangen opeens horizontale en verticale strepen vanuit de linker bovenhoek. Voor het ophangen waren deze strepen er niet. De tv is net 4 maanden oud en Sony Spanje (waar mijn vader woont) geeft aan, na het zien van de foto's, dat dit een defect is door eigen toedoen. Mijn vader heeft de tv zeer zorgvuldig opgehangen. Herkent iemand dit defect?

KillerbeeNL

is de tv getordeerd door de beugel of zijn er te lange schroeven gebruikt die nu iets inwendig hebben geraakt?

in ieder geval balen

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Zymotic

Dat is zuur zeg! Welke schroeven zijn gebruikt?

RandyAdam

Quote from: KillerbeeNL on June  8, 2020, 22:24:13
is de tv getordeerd door de beugel of zijn er te lange schroeven gebruikt die nu iets inwendig hebben geraakt?

in ieder geval balen

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Nee er zijn zeker geen te lange schroeven gebruikt. Ik heb dezelfde tv en dezelfde bijgeleverde schroeven van vogels gebruikt.

Het is heel vaag... Ongelooflijk dat Sony Spanje ook beweert dat dit komt door zelf toedoen, vanaf een foto.

RandyAdam

Quote from: Zymotic on June  8, 2020, 23:19:40
Dat is zuur zeg! Welke schroeven zijn gebruikt?

De kleinste schroeven van Vogels bijgeleverd bij de muurbeugel. Niet langer, zelfs iets korter dan de schroeven die er standaard inzitten. Het kan niet komen door de schroeven, deze zijn echt korter dus kan geen schade veroorzaken. Dan nog zou er een bescherming in het schroefgat zitten. Maar zoals gezegd, de schroef is korter dan de schroef die er in zat en ik gebruik dezelfde beugel en dezelfde schroeven..

Zymotic

Je zou Sony Nederland om een mening kunnen vragen. Als het door eigen toedoen zou zijn, dan moet er ook zichtbare schade te zien zijn lijkt me.

Cobraatje

Verkoper benaderen en aangeven dat je niet akkoord bent met met de zeer voorbarige conclusie van Sony en een graag een oplossing wilt.
De verkoper is je aanspreekpunt. Aangeven dat je open staat voor onderzoek om de reden vast te stellen.

Van Sony hoef je niets te verwachten, grote kans dat je weer met een kluitje in het riet wordt gestuurd.
Ooit een Sony tv gehad waar je door de banding niet voetbal mee kon kijken, was volgens Sony een prima tv en voldeed aan door hunzelf bedachte foutmarge, verkoper Electroworld Veen liet mij ook in de kou staan en via de geschillencommissie mijn gelijk moeten halen.
Als er geen dergelijke commissie in Spanje is, dan is de rechter de laatste optie.

Tinus_

Quote from: Cobraatje on June  9, 2020, 07:32:25
Verkoper benaderen en aangeven dat je niet akkoord bent met met de zeer voorbarige conclusie van Sony en een graag een oplossing wilt.
De verkoper is je aanspreekpunt. Aangeven dat je open staat voor onderzoek om de reden vast te stellen.

Spanje zal een andere wetgeving hebben als Nederland.

Op deze foto is het niet te beoordelen, heb je ook een foto van alleen de hoek links boven, wellicht is daar het inslagpunt te zien.
Rebuilding my HT

RandyAdam

Dramatisch land Spanje op dit gebied. De monteur wil nog geen eens langskomen om de aard van het defect te onderzoeken. Voor het ophangen was er niets aan de hand, de juiste schroeven zijn gebruikt en er is niet tegen getikt, kracht uitgeoefend of wat dan ook.

Ziet er naar uit dat binnen 6 maanden de tv naar het grofvuil kan . Te bizar voor woorden.

Zymotic

De TV deed het goed, werd opgehangen en is dan defect. Er moet dus iets gebeurd zijn tijdens de periode van het ophangen. Heeft de tv per ongeluk iets geraakt misschien?

Teleflubbie

En als je de TV weer even van de muur en beugel afhaalt?
Wellicht tordeert de kast en/of het frame momenteel een klein beetje!
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

BuSpu


RandyAdam

Ook geprobeerd, de strepen gaan dan niet weg of veranderen ook niet.

Robke

Ik vrees dat dit inderdaad een gebroken LCD paneel is. Dit wordt meestel veroorzaakt door teveel druk op het paneel. Misschien heeft iemand per ongeluk iets teveel druk gezet in de hoek op het LCD paneel?
Uit ervaring kan ik zeggen dat een LCD paneel erg makkelijk breekt als je er in de hoek op drukt.
Als je op LCD paneel drukt links bovenin waar het beeld zwart is zul je hoogstwaarschijnlijk een of meerdere scheurtjes in het LCD paneel zien. Door iets harder te drukken kun je de scheur verder laten gaan en zal het LCD paneel verder scheuren.

Zymotic

Valt er misschien iets te doen met een verzekering?

Trabuca

Erg zuur dit. Ik kan me voorstellen dat als je de tv aan de muur gaat hangen dat je hem boven en onder vast pakt. Met twee man ieder een hoek. Als je dan in de bovenste hoek onbewust met je duim tegen het paneel drukt krijg je dit. Dat is hier op kantoor gebeurd met een nieuwe tv die werd geplaatst, erg fragiel. Zeker bij 75inch
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

flakkees

ik denk te nat schoon gemaakt . heb ik ook gehad .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx