Ruzie het HDR

Started by sweebee, January 14, 2019, 21:28:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sweebee

Ik had al een ander topic geopend met problemen icm mijn SHIELD en de epson tw9300. Ik kreeg hier HDR niet mee aan de praat.

Nu heb ik ook een Vero 4K+, deze stuurt op 4k we netjes 12bit uit, maar als nog geeft de projector SDR aan ipv HDR. Overigens kan ik kodi niet instellen op 4K icm 60hz, ik kan dan maximaal 30hz kiezen.

Maar wat ik nu nog vreemder vind met de Vero is:

Ik start de vero op
UI etc ziet er goed uit
Start een film (maakt niet of of het een hdr film is of niet)
stop de film
De UI van kodi is ineens heel donker, als ik vervolgens een film afspeel is die ook ineens heel donker.

Herstart ik de vero weer dan is het goed bij de eerste video tot ik hem dus weer stop

Ik heb geen idee meer wat ik er mee moet. Is het zo lastig om een beetje normaal media af te spelen?  :nopompom:

Waar kan het nu nog aan liggen? De HDMI kabels? Hier al veel over gezocht maar overal wordt gezegd dat die geen invloud zouden mogen hebben.

maximus79

Heb niet gelijk een oplossing voor je, maar heb de SHIELD sinds gisteren en werkt perfect met de tw9300 inclusief HDR.



7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

sweebee

Wat voor kabel gebruik je? Ik gebruik kabels die ik nog gewoon had liggen. Voor mijn gevoel kan het alleen nog maar aan de kabel liggen. Heb wel 2 verschillende geprobeerd. Maar beide had ik nog in de kast liggen.

maximus79

Quote from: sweebee on January 14, 2019, 21:35:39
Wat voor kabel gebruik je? Ik gebruik kabels die ik nog gewoon had liggen. Voor mijn gevoel kan het alleen nog maar aan de kabel liggen. Heb wel 2 verschillende geprobeerd. Maar beide had ik nog in de kast liggen.
Zal daar zeker naar kijken, is je receiver wel geschikt?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

sweebee

Zou wel geschikt moeten zijn. Maar heb ook al eens de receiver er tussen uit gelaten, zonder succes.

Jij kunt dus wel 4k rec2020 instellen op je shield?

maximus79



Quote from: sweebee on January 14, 2019, 21:45:15
Zou wel geschikt moeten zijn. Maar heb ook al eens de receiver er tussen uit gelaten, zonder succes.

Jij kunt dus wel 4k rec2020 instellen op je shield?

Ja geen probleem.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

sweebee

#6
Pff oke. Weer direct een kabel op de projector geprobeerd, en ja hoor HDR werkt...

Via mijn receiver dus niet. Ik heb input 1 geprobeerd en input4.  Bij input 4 staat DHCP 2.2.

Lijkt erop dat mijn receiver dan dus geen hdr ondersteunt? Ik heb een Yamaha HTR-3068

papaleo

#7
Quote from: sweebee on January 14, 2019, 22:07:34
Pff oke. Weer direct een kabel op de projector geprobeerd, en ja hoor HDR werkt...

Via mijn receiver dus niet. Ik heb input 1 geprobeerd en input4.  Bij input 4 staat DHCP 2.2.

Lijkt erop dat mijn receiver dan dus geen hdr ondersteunt? Ik heb een Pioneer HTR-3068



Pioneer of Yamaha?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sweebee

Oeps. Moet Yamaha zijn.

sweebee

Lang verhaal kort. De receiver kan wel 4K aan. Maar geen HDR.

Wordt dus nieuwe receiver.  :nopompom:

home@the movies

Quote from: sweebee on January 14, 2019, 22:30:45
Lang verhaal kort. De receiver kan wel 4K aan. Maar geen HDR.

Wordt dus nieuwe receiver.  :nopompom:

Koop gewoon een HD fury AVR key die de audio uit je HDMI signaal haalt en je bent klaar, daarom hoef je de receiver nog niet te upgraden hoor.
Beeld rechtstreeks naar je Epson en audio via de HD Fury naar de receiver en probleem opgelost.

sweebee

Kan ik dan nog wel via hdmi CEC het volume regelen?

Multimediaknaller

#12
Quote from: sweebee on January 14, 2019, 22:30:45
Lang verhaal kort. De receiver kan wel 4K aan. Maar geen HDR.

Wordt dus nieuwe receiver.  :nopompom:

Wat 'denk' je te missen zonder HDR

Ik heb een lowbudget set van Sony en kan praktisch elk content zien in HDR maar ik het het uitgezet want ik ziet liever natuurlijke kleuren en contrasten.

Bart_M

Blijft je projector in HDR modus staan en stuur je weer SDR aan?

Ik zit zelf ook te pielen met HDR met bijna dezelfde setup.
Vero 4K+ -> HD fury AVR -> JVC X5000

4K materiaal is het probleem niet, maar HDR modus blijft veel te donker. (projector is heeft HDR preset)

Ik lees even mee :)

reza

#14
Quote from: Bierbraker on February  2, 2019, 08:54:55
Wat 'denk' je te missen zonder HDR

Ik heb een lowbudget set van Sony en kan praktisch elk content zien in HDR maar ik het het uitgezet want ik ziet liever natuurlijke kleuren en contrasten.

Huh :crazy:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Thamaesta

Dan klopt er idd iets niet. HDR is juist een verrijking voor je plaatje!
Dan is momenteel je projector niet goed afgesteld ;)
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

sweebee

Om nog even terug te komen hierop.

Ik heb inmiddels een andere receiver (Denon). Was ook een mooi excuus om gelijk een te nemen met atmos ondersteuning   :pompom:

Hdr werkt nu perfect. De projector was al gekalibreerd voor HDR dus beeld is ook niet te donker.

Dus @bart_m als je beeld te donker is moet je m laten kalibreren voor HDR