Wie is eigenlijk de winnaar op CES 2019 wbt TV’s?

Started by papaleo, January 14, 2019, 15:14:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Ik heb nu op youtube van alles en nog wat wbt 'nieuwe inovaties' op het gebied van tv's voorbij zien komen maar de 'GROTE' merken showen (spierballen taal) alleen maar met hun mooie,heeele grootte oprolbare 8k prototype's televisies met full 2.1 hdmi onboard welke voor de meeste 'normale' consument niet te betalen zijn...
Het is alleen Panasonic (groot merk) die niet met 'kijk mij eens' mee doet...

Neem nu de huidige en de nieuwste OLED tv's op de CES ik ben nog niet tegengekomen dat er een groot merk is die daar op de CES de huidige problemen van oled ,zoals blackcrush,vertical banding,retentie/inbranden en bad-motion heeft kunnen tackelen,maw deze zijn nog steeds aanwezig in hun nieuwste oled's.

Maar zo zijn er wel (kleinere) merken als Hisense,TCL en Vizio die wèl met betaalbare tv's gaan komen en die juist wel voort borduren/evolueren op de al reeds bestaande technieken en deze willen perfectioneren zo komt er bv een 65"led (fald)tv uit van Hisense die meer dan 1000 local dimming zones heeft en later komt met een nog grotere en betaalbare tv die nig meer zones heeft.
En TCL komt met een 75" quantum dot/mini led met honderde en honderde dimming zones met >4000 piek brightnes uit.
En zo komt ook Vizio met hun betaalbare 75" 'vlaggeschip' dit is ook een quantum dot local dimming led tv met 480 zones en 2900 piek brightnes en ook nog airplay2 geïntegreerd.
Zo hebben ze ook nog allemaal HDR10 en DolbyVision...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

etienne

Leo, volgens mijn beleving is de winnaar van de meest innovatieve tv van de toekomst toch wel de Microled TV van Samsung.

Zo'n Microled TV moet jou toch ook wel kunnen aanspreken, want er zijn straks in de nabije toekomst modellen te krijgen in 219 inch.  :withstupid: 
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

papaleo

Quote from: etienne on January 18, 2019, 13:25:53
Leo, volgens mijn beleving is de winnaar van de meest innovatieve tv van de toekomst toch wel de Microled TV van Samsung.

Zo'n Microled TV moet jou toch ook wel kunnen aanspreken, want er zijn straks in de nabije toekomst modellen te krijgen in 219 inch.  :withstupid:
Deze 'nieuwe' vorm van tv kijken is zeker innovatief te noemen en heb ook zeker mijn aandacht  ;)

Maar is op dit moment (nog niet echt) on/betaalbaar en je mag deze in zijn huidige vorm niet dichterbij betreden dan 1,5 a 2 meter anders zijn de modulaire paneellijnen zichtbaar.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sprins

Voor mij is de oprol TV van LG een winnaar. Misschien niet kwa beeldtechniek maar wel als potentiële TV in mijn woonkamer. Daar gebruik ik nu een 21" monitor voor omdat we geen groot zwart vlak willen hebben in de woonkamer.
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

jeepee

Quote from: sprins on January 18, 2019, 16:07:44
Voor mij is de oprol TV van LG een winnaar. Misschien niet kwa beeldtechniek maar wel als potentiële TV in mijn woonkamer. Daar gebruik ik nu een 21" monitor voor omdat we geen groot zwart vlak willen hebben in de woonkamer.

Tegen dat zwarte vlak is toch nu al een mooie oplossing.  https://www.samsung.com/nl/tvs/theframe/overview/?cid=nl_ppc_ds%7cGOOGLE_BR+-+Pro+-+The+Frame_20181029_NL-TV-Televisions_Frame+TV&kw=samsung+the+frame&gclid=Cj0KCQiAj4biBRC-ARIsAA4WaFjahUIrtL0XaWlc9kqg39lctgoK378WvZolLOvOrOloVjJ-Ht4w4-QaAuF3EALw_wcB

sprins

AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

darkrunner

#6
Oled, Qled...

Geef mij maar de Sony XG met hun Fald/Dv en eindelijk in 85 inch in de Eu.