Upgrade LS kabel

Started by Willi@m, January 13, 2019, 20:22:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xlr8

Quote from: noot87 on January 14, 2019, 17:31:07
Voor 100 euro kun je geen fatsoenlijke luidsprekerkabel kopen

Als je 2e hands kijkt heb al iets voor 100 euro wat eerder het dubbele of driedubbele heeft gekost.
Bij nieuw wordt het lastiger idd.

holco

Staat ook nog een mooie kabel van mij in de markt sectie.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Willi@m

Dan heb je mijn budget gemist  ;)
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

daffy

Quote from: Xander32 on January 14, 2019, 19:14:09
Nuancering; jij vindt de aq beter klinken dan de canare. Dat betreft een ervaren, geen feitelijkheid.

Nou ik heb dat niet alleen ervaren hoor dat is een groepje van een man of 12 met een unanieme ervaring zoals je wil op nogal wisselend setjes.
Dan lijkt het mij dat er toch wel enige duiding gegeven kan worden.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb een aantal jaar met de 4s11 gespeeld op een zolderset en het is een prima budget kabel.

Ik test nu de qed xt-40 tegen de audioquest flx/slp 14/4 en het lijkt erop dat de AQ hier ook van " wint"  de Qed heeft toch wat nadruk op het hoog en klinkt wat gestresst en onrustig t.o.v de AQ .

De  xt-40 is net nieuw dus misschien nog wat inspelen  ;)

daffy  ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Xander32

Indien meerdere personen hetzelfde ervaren, zal er zeker een kern van waarheid in zitten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

noot87

Quote from: Xander32 on January 14, 2019, 22:12:28
Indien meerdere personen hetzelfde ervaren, zal er zeker een kern van waarheid in zitten.

Als het een beetje mee zit een platina kern die volledig vacuum en links gedraaid is. Als je je speaker of je luisterplek een centimeter verplaatst bij het verwisselen van de kabel dan heeft dat meer invloed op.het geluid dan een kabel die meer dan 50 euro kost.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Sirius666

Quote from: noot87 on January 14, 2019, 22:50:08
Als het een beetje mee zit een platina kern die volledig vacuum en links gedraaid is. Als je je speaker of je luisterplek een centimeter verplaatst bij het verwisselen van de kabel dan heeft dat meer invloed op.het geluid dan een kabel die meer dan 50 euro kost.

+1 plaatsing wordt onderschat!

Xander32

Heb je zelf ervaring met een platina kern die volledig vacuum en links gedraaid is dat je die zo aanprijst? Idem betreft het verplaatsen van de ls in de living van de ts i.c.m. een kabel die meer dan 50 euro kost  ???. Zo ja, dan zou jouw ervaring zeker waardevol voor de ts kunnen zijn.

Quote from: noot87 on January 14, 2019, 22:50:08
Als het een beetje mee zit een platina kern die volledig vacuum en links gedraaid is. Als je je speaker of je luisterplek een centimeter verplaatst bij het verwisselen van de kabel dan heeft dat meer invloed op.het geluid dan een kabel die meer dan 50 euro kost.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: Xander32 on January 14, 2019, 22:12:28
Indien meerdere personen hetzelfde ervaren, zal er zeker een kern van waarheid in zitten.

Je maakt een grapje ? Toch ? Hoop ik dan maar.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.