speakers voor bij de tv

Started by buizesmurf, January 11, 2019, 15:52:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Ben al een tijdje op zoek naar een paar luidsprekers voor bij de tv.Ik heb maximaal 20cm in de breedte.
Zou 2e hands zijn en als 2e set.
Kom vooral de vector needle en de jamo s606/608
Welk verschil in weergave geven deze?
Ik heb geen plaats voor een sub.
Zou vooral als ondersteuning voor tv,film en muziek dienen.Geen klassiek.
graag ervaringen en eventuele opties?
Budget -500 euro voor een paar.

pameijer

Je zou ook een setje tweedehands AVI DM5 kunnen proberen. Zijn actieve speakers, klinken geweldig.



Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

frits marantz

Sluit je de speakers dan rechtstreeks op de TV aan, of via een versterker?

buizesmurf

Via een stereo reciever.Waarop dan een streamer,blue-ray en een telenet decoder.(Belgie)

frits marantz

Ik heb in De Markt een setje Hepta Explorer beschikbaar. Misschien is dat wat voor je?

buizesmurf

Quote from: pameijer on January 11, 2019, 17:29:21
Je zou ook een setje tweedehands AVI DM5 kunnen proberen. Zijn actieve speakers, klinken geweldig.



Bedankt voor het aanbod.Maar mijn voorkeur gaat naar slanke vloer-zuil luidsprekers

mijkie

Setje actieve Adam Artist 6 ?

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rondr

Totem Sttaf red je ook binnen je beschikbare breedte.
Ik heb een set staan, niet actief in de verkoop, maar mogen wel weg eventueel en binnen je budget. Mooie speaker hoor.
NAD M10v2 - Scan Speak Reference Monitor SE - Dynaudio Stand 4 - BK Gemini 2 - W&M LS-03

frits marantz

Quote from: buizesmurf on January 12, 2019, 06:52:23
Bedankt voor het aanbod.Maar mijn voorkeur gaat naar slanke vloer-zuil luidsprekers

Dan zou je ook naar een setje Hepta Spring kunnen kijken. Het leuke van deze speakers is dat de woofer aan 1 kant zit. Je kunt dus een opstelling doen met woofers naar binnen en naar buiten, door de speakers te wisselen, wat een ander geluidsbeeld geeft. De Spring was mijn eerste zeer positieve kennismaking met Hepta.


buizesmurf

Quote from: frits marantz on January 12, 2019, 10:22:15
Dan zou je ook naar een setje Hepta Spring kunnen kijken. Het leuke van deze speakers is dat de woofer aan 1 kant zit. Je kunt dus een opstelling doen met woofers naar binnen en naar buiten, door de speakers te wisselen, wat een ander geluidsbeeld geeft. De Spring was mijn eerste zeer positieve kennismaking met Hepta.

Ook mooi,alleen dat er alleen een tweeter vanaf 2kh aan de voorkant zit.Ook het middengebied moet van de woofer aan de zijkant komen en geloof ik niet zo in.Daar de speakers hier tussen de tv en zijmuren komen te staan.
Dus qua plaatsing of eventueel indraaien problematisch.
Maar geloof dat er ook een model is met middentoner aan de voorkant.oa de exeption,maar heb daar geen afmeting van.

frits marantz

Quote from: buizesmurf on January 12, 2019, 12:19:01
Ook mooi,alleen dat er alleen een tweeter vanaf 2kh aan de voorkant zit.Ook het middengebied moet van de woofer aan de zijkant komen en geloof ik niet zo in.Daar de speakers hier tussen de tv en zijmuren komen te staan.
Dus qua plaatsing of eventueel indraaien problematisch.
Maar geloof dat er ook een model is met middentoner aan de voorkant.oa de exeption,maar heb daar geen afmeting van.

Voor mij klonk het toen top. Van de Exeption vond ik een set op MP: https://link.marktplaats.nl/m1354979696