Geen HDR op Samsung 75NU8000 met GTX1070 i5 4460 16Gb DDR3

Started by Marcel.B, January 11, 2019, 12:20:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel.B

Hallo allemaal, ik heb dus geen HDR op mijn Samsung 75NU8000 via mijn direct verbonden GTX1070 met HDMI 2.0 en HDMI high speed 60 hertz kabel van 7.5 mtr, nu heb ik al een tijdje gegoogled en daat kwam eigenlijk naar voren dat je pas vanaf kaby lake 7e gen (ik heb dus Haswell 4e gen) processoren HDR kunt gebruiken op W10 64-bit.

Mijn vraag is weet iemand een workaround om het werkend te krijgen want nu lukt het alleen om HDR te bekijken op de tv via Tizen met PLEX en dat ziet er echt waanzinnig mooi uit en ik heb net nog even Avatar gekeken met HDR maar het spatte werkelijk van het scherm met het stukje dat Jake voor het eerst gaat vliegen, kleuren en bewegingen zagen er heel goed uit en ben over de tv zeer te spreken.

Op de GT1070 zitten wel twee 1.4 display poorten die ook HDR ondersteunen maar op de tv niet, weet iemand of ik hier iets mee kan doen.

Ik zit even te wachten op een ac router voor sneller wifi voor de tv zodat die nooit hoeft te bufferen maar die komt volgende week pas.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

W.Otter

Die gtx1070 kan het wel lijkt me. Zoek dus in je videokaart. Die 1.4 kabel vervangen door een 2.0 variant

Edit: zit er een instelling op je tv ingang die je aan moet zetten? Bij LG is dat wel t geval

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Marcel.B

Mijn HDMI kabel geeft gewoon 2160p met 60fps weer van de GTX1070 naar de TV maar kan dan geen HDR activeren op de tv en pc niet.

Ik zat zelf te denken om er een Nvidia Shield erbij te nemen i.p.v. mijn pc te gaan upgraden want alles kost een hoop geld.

Voor het gamen op 4k zet ik gewoon de tv op de spel stand en dan heb ik geen HDR nodig en voor nu doe ik 4k films met Plex streamen en dan heb ik wel HDR maar ik had de GTX1070 speciaal gekocht om direct HDR te kunnen afspelen want Plex kan niet alles afspelen schijnbaar.

Normaal lees ik mezelf goed in maar dit keer dus niet goed genoeg
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

W.Otter

Probeer gewoon eens een andere kabel,  nee heb je..

En die ingang op je tv activeren voor HDR? of is dat geen ding bij samsung

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Marcel.B

Ik heb nog even gezocht op tweakers maar het is alleen mogelijk vanaf kaby lake 7xxx  intel of vanaf 2200 AMD ryzen processors.

Inmiddels heb ik mijn wifi 5G router draaien en kijk ik zonder problemen HDR door te streamen met Plex media server van pc naar tv en dat werkt best goed.

Waarschijnlijk ga ik upgraden naar kaby lake of nieuwer want we zitten al op de 9e gen intel processors en ik zit op de 4e, maar alle hardware voor de pc is schandalig duur tegenwoordig.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,


Marcel.B

Roeland bedankt voor je hulp want waarschijnlijk heb jij voor mij de oplossing voor mij gevonden.

Want bij deze adapter dp1.2 naar HDMI 2.0 staat specifiek vermeld dat er geen Haswell support is,( Supports AMD HD6xxx, Nvidia® Maxwell cards and Intel® Skylake HD 5XX series and newer. Not intended for older architectures (such as Intel Haswell HD 4XXX / NVidia Kepler 5xx series Graphics)

https://www.club-3d.com/en/detail/2339/

en bij deze staat dat niet vermeld en ga ik gelijk bestellen.

https://www.club-3d.com/en/detail/2443/mini_displayport_1.4_to_hdmi_2.0b_hdr/

We gaan zien of het straks allemaal werkt, nogmaals bedankt.

Die windows sites over HDR had ik overigens allemaal al gelezen.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Marcel.B

En hoppa, het werkt met de adapter gelukkig maar ik was wel even aan het klooien om het goed te krijgen .

Hoop geld bespaart en van het streamen af, direct via mijn HTPC afspelen.

Moest eerst nog UHD color op de tv aanzetten en daarna kon ik in windows HDR aanzetten.

Nogmaals bedankt voor alle hulp.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Roeland


W.Otter

Quote from: pillie123 on January 15, 2019, 14:01:44
En hoppa, het werkt met de adapter gelukkig maar ik was wel even aan het klooien om het goed te krijgen .

Hoop geld bespaart en van het streamen af, direct via mijn HTPC afspelen.

Moest eerst nog UHD color op de tv aanzetten en daarna kon ik in windows HDR aanzetten.

Nogmaals bedankt voor alle hulp.
Dat heb ik je twee keer gevraagd, misschien handig om mensen die te hulp schieten fatsoenlijk antwoord te geven. Blij dat het werkt iig

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Marcel.B

Ik kon het op de tv niet activeren omdat de pc het scherm als NIET HDR zag, pas nadat ik de active adapter had aangesloten kon ik zowel op de pc als de tv de instellingen van HDR activeren.

Dus via de HDMI uitgang kon ik niks activeren alleen via de display poort 1.4 poort kwam HDR tevoorschijn.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,