Epson TW9400 Home@The Movies review

Started by home@the movies, January 7, 2019, 15:35:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ppeter

@communicator, de foto's van de trailer waren maar een voorbeeld van de scenes waar het best te zien is. Heb dit zelf vastgesteld bij de film zelf in 4K (e-shift).

@Werner, ga ervan uit dat jij de beste instellingen hebt voorzien.
Maar ik kan het misschien eens testen om te kijken/vergelijken van het resultaat.

Moet zeggen, dat ik het soms ook moet vaststellen bij commercials met vtm op onze tv (met de nieuwe tv-box van Telenet met 1080p signaal)? Ook op YouTube zie ik dit regelmatig gebeuren?
Dus het is niet alleen een verwijt naar onze beamer.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Communicator

Quote from: home@the movies on March 15, 2019, 23:02:39
Maar zoals we allemaal weten heeft dit niets met kwaliteit van de projector te maken maar met de frame rate , 24 frames blijven 24 frames, ook op een projector van 10M.
Ik verwoordde het inderdaad niet goed, ^what he said.... ;)

scoc

Quote from: ppeter on March 16, 2019, 21:15:21
@communicator, de foto's van de trailer waren maar een voorbeeld van de scenes waar het best te zien is. Heb dit zelf vastgesteld bij de film zelf in 4K (e-shift).

@Werner, ga ervan uit dat jij de beste instellingen hebt voorzien.
Maar ik kan het misschien eens testen om te kijken/vergelijken van het resultaat.

Moet zeggen, dat ik het soms ook moet vaststellen bij commercials met vtm op onze tv (met de nieuwe tv-box van Telenet met 1080p signaal)? Ook op YouTube zie ik dit regelmatig gebeuren?
Dus het is niet alleen een verwijt naar onze beamer.
Tv uitzendingen zijn niet in 24p dus als daar schokkend beeld in voorkomt is dat waarschijnlijk het bronmateriaal. Maar als dit alleen in commercials is op tv is dit natuurlijk geen probleem ... doorspoelen die handel  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: scoc on March 16, 2019, 23:59:40
Tv uitzendingen zijn niet in 24p dus als daar schokkend beeld in voorkomt is dat waarschijnlijk het bronmateriaal. Maar als dit alleen in commercials is op tv is dit natuurlijk geen probleem ... doorspoelen die handel  ;)

Niet echt noodzakelijk het bronmateriaal, eerder het feit dat TV uitzendingen in interlaced (1080i) worden opgenomen en uitgezonden. iedere tv moet het signaal deinterlacen en progressive maken, dat kan in de decoder gebeuren of in de tv, het schokkende beeld is gewoon een artefact van de al dan niet goede deinterlacing van decoder of tv.

ppeter

Heb stilaan de indruk dat het probleem niet zozeer bij de Epson te zoeken is, maar bij de Nvidia Shield (instelling?) en tv-box. De schokkende beelden via de YouTube app, heb ik zowel via de Shield als de Telenet tv-box en zie ik meestal op de Plasma tv.

Zal eens extra aandacht geven voor de resultaten met de YouTube app via verschillende bronnen Shield/tv-box/UB900. En of ik dit ook heb met UHD/BD via de UB900, want dit kijk ik altijd via de beamer.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Roadrunner

Is de aanname, dat de Epson in HDR beter is dan de Sony 270 ES correct?
Dit denk ik omdat de Epson een hogere lumen rating heeft.

home@the movies

Quote from: Roadrunner on May  9, 2019, 14:23:57
Is de aanname, dat de Epson in HDR beter is dan de Sony 270 ES correct?
Dit denk ik omdat de Epson een hogere lumen rating heeft.

Dat is heel erg kort door de bocht gaan, lichtopbrengst is niet het doorslaggevende argument voor een goede HDR weergave.
Dynamisch bereik, contrast, kleur, tone mapping enz enz zijn allemaal zaken die zeker zo belangrijk zijn.
Lichtopbrengst alleen is maar een onderdeel van het HDR gebeuren.