Yippie

Author Topic: Epson TW9400 Home@The Movies review  (Read 1547 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline pameijer

• This title is for sale, please send me a PM!
  • HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 41
Re: Epson TW9400 Home@The Movies review
« Reply #25 on: February 14, 2019, 12:00:14 »
Kan iemand bevestigen dat de tw9400 alleen in het wit leverbaar is als TW9400W (hdmi-link versie)?
Bevestigd
SR6011 / UD7007 / Technics SL2000 / Apple TV 3rd Gen. en Nvidia Shield / Vu+ Duo2 / LG OLED55C7 / Epson EH-TW3200 / AVI ADM9.1RS actieve speakers + Rythmik E15HP sub + Bose 201's surround en héél veel muziek!

Offline home@the movies

« Reply #26 on: February 14, 2019, 14:50:22 »
Werner
Het clippen van wit en zwart zie je tegenwoordig op meer toestellen zelfs tvs.

Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met de hdr engine. Een werkende oplossing is om het signaal van limited naar expanded te zetten of wel van 16-235 naar 0-255.

Dit zie ik op veel toestellen nu gebeuren.

Hi Frank,

Zo heb ik het ook opgelost, zie mijn beschrijving in de review.
De oplossing die ik heb gebruikt is om het video bereik om te schaklelen naar PC levels en dan contrast en brightness weer op het juiste niveau in te regelen. Waneer je dat doet kan je het clipping probleem oplossen en is ook het inregelen van de brighntess makkelijker omdat je nu wel de below black balk kan zien wat het instellen nauwkeuriger maakt.

Probleem is dat in HDR de klanten vaak de extra punt wel willen die je hebt als je op normaal video level gaat, en het geheugen van de Epson neemt dit jammer genoeg niet mee als je 2 verschillende stand aan wil maken.

Offline Communicator

• full member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 10
  • Mordaunt Short Rules!
« Reply #27 on: Yesterday at 00:14:48 »
Weten jullie wat de nieuwe firmware brengt en of de ISF calibratie en overige instellingen behouden blijven bij updaten.