Epson TW9400 Home@The Movies review

Started by home@the movies, January 7, 2019, 15:35:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Quote from: rkonings on February 14, 2019, 11:21:39
Kan iemand bevestigen dat de tw9400 alleen in het wit leverbaar is als TW9400W (hdmi-link versie)?
Bevestigd
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  9, 2019, 08:21:46
Werner
Het clippen van wit en zwart zie je tegenwoordig op meer toestellen zelfs tvs.

Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met de hdr engine. Een werkende oplossing is om het signaal van limited naar expanded te zetten of wel van 16-235 naar 0-255.

Dit zie ik op veel toestellen nu gebeuren.

Hi Frank,

Zo heb ik het ook opgelost, zie mijn beschrijving in de review.
QuoteDe oplossing die ik heb gebruikt is om het video bereik om te schaklelen naar PC levels en dan contrast en brightness weer op het juiste niveau in te regelen. Waneer je dat doet kan je het clipping probleem oplossen en is ook het inregelen van de brighntess makkelijker omdat je nu wel de below black balk kan zien wat het instellen nauwkeuriger maakt.

Probleem is dat in HDR de klanten vaak de extra punt wel willen die je hebt als je op normaal video level gaat, en het geheugen van de Epson neemt dit jammer genoeg niet mee als je 2 verschillende stand aan wil maken.


Communicator

Weten jullie wat de nieuwe firmware brengt en of de ISF calibratie en overige instellingen behouden blijven bij updaten.

home@the movies

Quote from: Communicator on February 16, 2019, 00:14:48
Weten jullie wat de nieuwe firmware brengt en of de ISF calibratie en overige instellingen behouden blijven bij updaten.

Calibratie settings blijven steeds behouden, ik heb verder (nog) niet echt nieuws over de wijzigingen. Deze week ga ik ons demo toestel updaten en ook even navraag doen wat er exact is aangepast.

Communicator


Jonkheer

Quote from: home@the movies on February 17, 2019, 19:42:25
Calibratie settings blijven steeds behouden, ik heb verder (nog) niet echt nieuws over de wijzigingen. Deze week ga ik ons demo toestel updaten en ook even navraag doen wat er exact is aangepast.
Inmiddels erachter gekomen wat er exact is aangepast?
Epson EH-TW9400W | Kingpin TAB270 |Denon AVR-X4500H | 2x Kef Q750 | 2x Kef Q350 | 4x Kef Q50a |Kef Q650c |Kef Cube12b | XBOX One X

denada

Een feature die ik erg kan waarderen op mijn antieke Panasonic AE4000 is de auto zoom functie, de projector herkent het beeldformaat en zoomt dan direct naar de juiste weergave stand, is dat iets wat de TW9400 ook heeft, of moet je daar handmatig de juiste verhouding selecteren?

Communicator

Quote from: Jonkheer on February 21, 2019, 18:32:58
Inmiddels erachter gekomen wat er exact is aangepast?
Luc en 'de andere' Werner waren gisteren bij me en van Luc hoorde ik dat de vraag nog steeds uitstaat bij Epson....

Jonkheer

Quote from: Communicator on February 21, 2019, 22:05:17
Luc en 'de andere' Werner waren gisteren bij me en van Luc hoorde ik dat de vraag nog steeds uitstaat bij Epson....
Ok, dan wachten we het af.

Heb jij de nieuwe firmware al geïnstalleerd?
Epson EH-TW9400W | Kingpin TAB270 |Denon AVR-X4500H | 2x Kef Q750 | 2x Kef Q350 | 4x Kef Q50a |Kef Q650c |Kef Cube12b | XBOX One X

Communicator

Nope...If it aint broke, don't fix it.... ;)
Wil echt eerst weten wat er gewijzigd is. Te vaak direct een update gedaan en dan allerlei problemen gehad...

Jonkheer

Quote from: Communicator on February 22, 2019, 16:40:25
Nope...If it aint broke, don't fix it.... ;)
Wil echt eerst weten wat er gewijzigd is. Te vaak direct een update gedaan en dan allerlei problemen gehad...
Ik heb dezelfde gedachte en ervaringen  ;)
Epson EH-TW9400W | Kingpin TAB270 |Denon AVR-X4500H | 2x Kef Q750 | 2x Kef Q350 | 4x Kef Q50a |Kef Q650c |Kef Cube12b | XBOX One X

denada

Klopt het dat de frame interpolation op de TW9400 alleen werkt op 1080p en niet in 4K, of is dat alleen zo op de TW7400?

Communicator

In 4k is dit niet te selecteren. Heb het ook in 1080p niet gemist, of überhaupt aangezet. Kan van de week wel ff kijken wat het brengt.

home@the movies

Quote from: denada on March 11, 2019, 16:50:53
Klopt het dat de frame interpolation op de TW9400 alleen werkt op 1080p en niet in 4K, of is dat alleen zo op de TW7400?

Dat klopt inderdaad.

denada

Quote from: Communicator on March 11, 2019, 20:31:59
In 4k is dit niet te selecteren. Heb het ook in 1080p niet gemist, of überhaupt aangezet. Kan van de week wel ff kijken wat het brengt.

Ik ben dan vooral benieuwd naar een mooi vogelvlucht over een landschap, zoals in planet earth, daar heb ik nu op de Panasonic AE4000 toch de lichtste vorm van FI voor aanstaan, dan loopt dat toch net vloeiend, en anders net niet en vind ik het eigenlijk storend.

Janbo

Eh, welk deel van de vraag klopt? Nu is het hetzelfde antwoord op tegengestelde vragen.

ppeter

Heb een TW9300 met calibratie en zonder FI (staat grijs en niet te activeren) van Cinedream.
De (schokkende) bewegende beelden zijn voor mij zeker een verbeterpunt voor Epson!  :confused:
Zowel in 1080p als 4K e-shift.

Is dit met de TW9400 verbeterd?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Communicator

Wil het wel voor jullie testen, hebben jullie een voorkeur film/scene?

ppeter

#43
Met oa de film Hunter Killer, is het bij de luchtbeelden goed te zien:
Of de instellingen van de Shield staan niet goed?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

home@the movies

Quote from: ppeter on March 12, 2019, 21:19:27
Heb een TW9300 met calibratie en zonder FI (staat grijs en niet te activeren) van Cinedream.
De (schokkende) bewegende beelden zijn voor mij zeker een verbeterpunt voor Epson!  :confused:
Zowel in 1080p als 4K e-shift.

Is dit met de TW9400 verbeterd?

Peter,
Er is wel degelijk frame interpollatie op je Epson, de reden waarom hij grijs staat is zoals eerder genoemd omdat je deze functie NIET kan gebruiken als je bron op 4K resolutie staat. als je de bron in 1080 zet en geen E shift gebruikt kan je wel degelijk de frame interpollatie activeren en gebruiken.

denada

FI wat ontbreekt in 4k en wat ervoor zorgt dat ik in 4k naar schokjes ga kijken in een pan/vogelvlucht scene is voor mij dan een no-go voor deze projector, ik ga me daar aan storen, en dat moet niet de bedoeling zijn. Ik wacht nog even op betaalbare 4k beamer die wel FI heeft.

ppeter

Quote from: home@the movies on March 13, 2019, 21:21:35
Peter,
Er is wel degelijk frame interpollatie op je Epson, de reden waarom hij grijs staat is zoals eerder genoemd omdat je deze functie NIET kan gebruiken als je bron op 4K resolutie staat. als je de bron in 1080 zet en geen E shift gebruikt kan je wel degelijk de frame interpollatie activeren en gebruiken.
Bedankt Werner voor je toelichting!
Nadat je onze Epson hebt gecalibreerd, blijf ik van de instellingen af. Maar soms duik ik even in de menu, om alles eens te overlopen. Hierbij had ik gezien dat de FI grijs stond en dus niet actief was.
Zou het een verbetering zijn om alleen 1080p te kijken met eventueel FI aan? Moet wel zeggen dat ik de schokken spijtig vindt die te moeten zien, maar meestal is dit geen probleem.
Dacht dat dit minder het geval is bij weergave van BD en UHD via de UB900, maar dat moet ik nog eens testen?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

home@the movies

Quote from: ppeter on March 14, 2019, 22:10:16
Bedankt Werner voor je toelichting!
Nadat je onze Epson hebt gecalibreerd, blijf ik van de instellingen af. Maar soms duik ik even in de menu, om alles eens te overlopen. Hierbij had ik gezien dat de FI grijs stond en dus niet actief was.
Zou het een verbetering zijn om alleen 1080p te kijken met eventueel FI aan? Moet wel zeggen dat ik de schokken spijtig vindt die te moeten zien, maar meestal is dit geen probleem.
Dacht dat dit minder het geval is bij weergave van BD en UHD via de UB900, maar dat moet ik nog eens testen?

Hi Peter,
Het is een keuze, ofwel ben je blij met wat de E-Shift doet, of je bent meer fan van het gebruik van de frame interpellatie.
Zolang je geen geheugen wist kan je niets verkeerds doen om even de E-Shift uit te zetten, er 1080P naartoe te sturen en de frame interpellatie even aan te schakelen.
Er gaat niets boven het experiment zou ik zeggen en als je niet tevreden bent roep je gewoon even terug één van de geheugens op die ik gemaakt heb.
Gr


Communicator

@ppeter: Vanuit een trailer moet je sowieso nooit beeldkwaliteit proberen te bepalen. Daar zitten zoveel variabelen in (framerate, buffering, compressie), dat je nooit een goed vergelijk kan doen. Een goede bron met deftige framerate is key hiervoor.
Ik heb zelf vorig jaar naar de voorloper van deze projector gekeken en in bijvoorbeeld Batman Begins zit er in het begin een pan van een aantal torenflats die totaal verspringen. Op de 9400 ziet dit er in 4k eshift keurig netjes uit (een hele lichte onrust).

Gister in IMAX 3D Captain Marvel gezien (Pathe) en daar was het ronduit storend. in bijna elke snelle actie-scene en pan schokten de beelden. Zonder hier een hele discussie over Pathé en kwaliteit te willen starten: Het leven is niet perfect en een projector zeker ook niet. Je houdt altijd een compromis, ook op een Sony van 10/m.

Voor het geld wat ik aan mijn HT uit heb gegeven ben ik meer dan tevreden. Kan het beter? Ongetwijfeld. Heb ik het ervoor over: Nope....

home@the movies

QuoteGister in IMAX 3D Captain Marvel gezien (Pathe) en daar was het ronduit storend. in bijna elke snelle actie-scene en pan schokten de beelden. Zonder hier een hele discussie over Pathé en kwaliteit te willen starten: Het leven is niet perfect en een projector zeker ook niet.

Maar zoals we allemaal weten heeft dit niets met kwaliteit van de projector te maken maar met de frame rate , 24 frames blijven 24 frames, ook op een projector van 10M.