TV shootout 2019,and the winner is .....

Started by papaleo, June 16, 2019, 10:23:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: mancaver on June 21, 2019, 12:19:20
De UHD disc is iid erg indrukwekkend. Ook de Atoms track is super  :headbanging:
Atmos?
Deze UHD versie is toch 'alleen' met DTS-HD Master Audio 5.1 uitgebracht,of is er nog een versie welke Atmos heeft?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ReRichard

#26
Quote from: papaleo on June 21, 2019, 14:31:51
Atmos?
Deze UHD versie is toch 'alleen' met DTS-HD Master Audio 5.1 uitgebracht,of is er nog een versie welke Atmos heeft?

https://www.blurayauthority.com/4k/cliffhanger-ultra-hd-4k-blu-ray/
https://www.blu-ray.com/movies/Cliffhanger-4K-Blu-ray/217843/

Europa is beetje "genaaid" met de release. In de US heeft hij wel een atmos track. Gelukkig is UHD regiovrij, maar je moet het maar net weten. Ik vind het in ieder geval niet zo netjes van de distribiteurs.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

papaleo

#27
Quote from: ReRichard on June 21, 2019, 14:56:24
https://www.blurayauthority.com/4k/cliffhanger-ultra-hd-4k-blu-ray/
https://www.blu-ray.com/movies/Cliffhanger-4K-Blu-ray/217843/

Europa is beetje "genaaid" met de release. In de US heeft hij wel een atmos track. Gelukkig is UHD regiovrij, maar je moet het maar net weten. Ik vind het in ieder geval niet zo netjes van de distribiteurs.

Yep...,inderdaad  :worship:
Jammer genoeg niet met de NL subs onboard....aangezien wij hier in huize 'Papaleo' films (samen met de vrouw) kijken is dit wel een eis zeker als ik de disc aanschaf.

Edit
Maar waar heb jij de mkv remux dan vandaan...,is deze ook met atmos?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ReRichard

Quote from: papaleo on June 21, 2019, 15:04:00
Yep...,inderdaad  :worship:
Jammer genoeg niet met de NL subs onboard....aangezien wij hier in huize 'Papaleo' films (samen met de vrouw) kijken is dit wel een eis zeker als ik de disc aanschaf.

Edit
Maar waar heb jij de mkv remux dan vandaan...,is deze ook met atmos?

PM ;)
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

papaleo

Quote from: ReRichard on June 21, 2019, 15:25:07
PM ;)
Ik heb jouwpm 'nog' niet
Maar heb de volledige us disc (60gb) gevonden deze is incl de Atmos track
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ReRichard

Quote from: papaleo on June 21, 2019, 15:27:56
Ik heb jouwpm 'nog' niet
Maar heb de volledige us disc (60gb) gevonden deze is incl de Atmos track

Have fun, het was voor mij de (positieve0 verassing van het jaar.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

mancaver

Quote from: papaleo on June 21, 2019, 14:31:51
Atmos?
Deze UHD versie is toch 'alleen' met DTS-HD Master Audio 5.1 uitgebracht,of is er nog een versie welke Atmos heeft?
Mannen (en dames...)! stop nou eens met het kopen van die hollandse rommel! Je wordt gewoon zwaar opgelicht, lagere video bitrates, geen 3D audio en nog hogere prijzen.... Hieronder vind je de link naar de review van de US UHD disc:
https://ultrahd.highdefdigest.com/65000/cliffhanger4kultrahdbluray.html

J.A.F._Doorhof

Netflix is absoluut niet slecht, wij kijken naar een goede 4K projector en hebben een flink stukje geluid.

JA een BD en helemaal een UHD is beter.
Maar het is absoluut geen consumenten "troep".
Het verschilt wel enorm per film, tja... net als de disc versies dus.

Ik zou zeggen netflix - een 7.5 qua beeld en geluid.
Meer dan genoeg voor de liefhebber en de casual kijkt vind het fantastisch.

Ik stoor me er in ieder geval niet aan, en dat doe ik bijzonder snel bij slecht beeld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 21, 2019, 18:36:35
Netflix is absoluut niet slecht, wij kijken naar een goede 4K projector en hebben een flink stukje geluid.

JA een BD en helemaal een UHD is beter.
Maar het is absoluut geen consumenten "troep".
Het verschilt wel enorm per film, tja... net als de disc versies dus.

Ik zou zeggen netflix - een 7.5 qua beeld en geluid.
Meer dan genoeg voor de liefhebber en de casual kijkt vind het fantastisch.

Ik stoor me er in ieder geval niet aan, en dat doe ik bijzonder snel bij slecht beeld.
Ik vind het beeld beter dan het geluid van netflix. Niks kan tippen aan een lossless track. Waarmee ik niet wil zeggen dat het verder gewoon goed kan klinken, afhankelijk van de mix.

J.A.F._Doorhof

Tuurlijk kan niets tippen aan een lossless track
Nog beter is erbij zijn....

Een streaming dienst is een streaming dienst dus heb je compressie dat is normaal. Waar ik meer op doelde was dat het absoluut geen "troep" is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ReRichard

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 21, 2019, 18:36:35
Netflix is absoluut niet slecht, wij kijken naar een goede 4K projector en hebben een flink stukje geluid.

JA een BD en helemaal een UHD is beter.
Maar het is absoluut geen consumenten "troep".
Het verschilt wel enorm per film, tja... net als de disc versies dus.

Ik zou zeggen netflix - een 7.5 qua beeld en geluid.
Meer dan genoeg voor de liefhebber en de casual kijkt vind het fantastisch.

Ik stoor me er in ieder geval niet aan, en dat doe ik bijzonder snel bij slecht beeld.

Ik denk dat je de vinger op de zere plek legt door aan te geven dat je netflix een 7,5 geeft. Dat vind ik een reeel cijfer voor de geleverde kwaliteit. Voor mij persoonlijk is dit niet voldoende wanneer er betere alternatieven op de markt zijn (welliswaar zonder het gebruikersgemak dat netflix bied). Ik dacht dat dit voor menig ander liefhebber ook zou gelden maar aan dit topic te merken heb ik mijzelf daarin vergist.

Wat voor mij persoonlijk wel een probleem is, is dat netflix/streaming in dergelijke mate populair is geworden dat de disc markt zo goed als verdwenen is. Hierdoor wordt het op termijn steeds lastiger (en duurder) om films te bekijken in de door mij gewenste kwaliteit. Mijn enige hoop is dat legale downloads zoals kaladeiscape aanslaan bij een breder publiek waardoor "disckwaliteit" bestaansrecht blijft hebben. Maar met de huidige prijzen van full rips zie ik dat niet snel gebeuren  :nopompom:
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Teejoo

#36
Quote from: ReRichard on June 22, 2019, 11:55:54
Ik denk dat je de vinger op de zere plek legt door aan te geven dat je netflix een 7,5 geeft. Dat vind ik een reeel cijfer voor de geleverde kwaliteit. Voor mij persoonlijk is dit niet voldoende wanneer er betere alternatieven op de markt zijn (welliswaar zonder het gebruikersgemak dat netflix bied). Ik dacht dat dit voor menig ander liefhebber ook zou gelden maar aan dit topic te merken heb ik mijzelf daarin vergist.

Wat voor mij persoonlijk wel een probleem is, is dat netflix/streaming in dergelijke mate populair is geworden dat de disc markt zo goed als verdwenen is. Hierdoor wordt het op termijn steeds lastiger (en duurder) om films te bekijken in de door mij gewenste kwaliteit. Mijn enige hoop is dat legale downloads zoals kaladeiscape aanslaan bij een breder publiek waardoor "disckwaliteit" bestaansrecht blijft hebben. Maar met de huidige prijzen van full rips zie ik dat niet snel gebeuren  :nopompom:
Hoe kijk jij eigenlijk Netflix? Geluid ben ik het helemaal eens, maar zeker nu ik via mijn Panasonic (HDR via de optimizer) kijk is dit toch echt heel goed qua beeld. Maar dat vond ik met gewoon HD ook al op de ATV.
Verder ook eens met de zorgen rondom discs. Ik zit inmiddels ook al op de 1150 stuks, en hoop dit nog flink te kunnen uitbreiden. Maar vrees dat het steeds meer streaming wordt.

Ik heb ook gedacht aan kaleidescape, maar ben te bang dat dat zomaar weg kan vallen als wat met de firma gebeurt. En dan is het heel veel geld..

J.A.F._Doorhof

Wat is dan een beter alternatief ?
Ja losse discs a 20-30 euro. Nee bedankt
Daarnaast kijken we meer series dan films en Netflix heeft gewoon een super breed aanbod
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

#38
Quote from: J.A.F._Doorhof on June 22, 2019, 21:11:48
Wat is dan een beter alternatief ?
Ja losse discs a 20-30 euro. Nee bedankt
Daarnaast kijken we meer series dan films en Netflix heeft gewoon een super breed aanbod
Maar met die losse discs heb ik het wel letterlijk in de hand. Dus zolang dat kan en daarnaast Netflix voor idd de series en 'mindere' films ben ik al blij.

reza

Plus je kan de discs tweedehands kopen voor 10a15 euro, althans zo koop ik veel schijfjes.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Dat is dus geen beter alternatief als Netflix
Netflix kost minder per maand dan 1 van jouw films.

Voor wat het levert is Netflix super
Heb 3 maanden een abbo gehad op horrify en de app werkte erg slecht, films waren geen 1080, audio was altijd 2.0 en het aanbod was "ok".

Dan doet Netflix het dus super.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Ik ben ook fan hè. :D
Zeker de laatste tijd zien de films en series in UHD er gewoon echt goed uit.
Daarnaast blijf ik ook downloaden en koop ik veel fysieke schijfjes, want dat is toch nog steeds de beste kwaliteit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

millon

En hoe vinden jullie Primevideo?
Zeker niet duur en gratis verzending bij Amazon.de

papaleo

#43
Quote from: millon on June 23, 2019, 07:06:23
En hoe vinden jullie Primevideo?
Zeker niet duur en gratis verzending bij Amazon.de

Ik vind dat de beeld kwaliteit de laatste tijd echt beter geworden is en vergelijkbaar met de kwaliteit van Netflix.
Ik heb de app op mijn Sony tv en Apple TV staan via deze apps word er al wel 4k HDR/5.1 ondersteunt maar 'nog' geen Dolby Atmos ...daarvoor zou je een FireStick of Xbox nodig hebben,maar content met DA is hier nog maar sporadisch te vinden dus ook minder een must om hiervoor een ander apparaat aan te schaffen.
Ik heb hier een abo (5,99p/mnd) op en moet zeggen dat zeggen dat ik er niet veel gebruik van maak.
Het aanbod zal welliswaar niet zo groot als die van Netflix zijn maar er staan genoeg leuke films en series op welke meestal ook zijn voorzien van NL subs...,ook voor de (klein)kinderen is het aanbod goed waar ook veel NL gesproken content te vinden is.

Wat bedoel je met 'gratis verzending bij Amazon.de' ?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Tabcam

Quote from: papaleo on June 23, 2019, 10:27:17
Ik vind dat de beeld kwaliteit de laatste tijd echt beter geworden is en vergelijkbaar met de kwaliteit van Netflix.
Ik heb de app op mijn Sony tv en Apple TV staan via deze apps word er al wel 4k HDR/5.1 ondersteunt maar 'nog' geen Dolby Atmos ...daarvoor zou je een FireStick of Xbox nodig hebben,maar content met DA is hier nog maar sporadisch te vinden.
Ik heb hier een abo (5,99p/mnd) op en moet zeggen dat zeggen dat ik er niet veel gebruik van maak.

Wat bedoel je met 'gratis verzending bij Amazon.de' ?
Ik denk dat hij snelle verzending kost niets extra t.o.v. gewone verzending bedoeld. Wil van de zomer eens een maandje proefdraaien. Combi audio en video spreekt me aan maar vind al die eigen apps maar hinderlijk.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teejoo

Quote from: millon on June 23, 2019, 07:06:23
Zeker niet duur en gratis verzending bij Amazon.de
Probleem bij Amazon.de is in tegenstelling tot UK dat je weer moet oppassen dat er minimaal engelse subs bijzitten als je blu-rays of UHD's besteld. OOk heb je in de UK altijd het beste geluidsspoor. Dit in tegenstelling tot NL waar veel films qua specs verkracht zijn door maatschappijen als DFW etc.


papaleo

Quote from: TabCam on June 23, 2019, 10:36:59
Ik denk dat hij snelle verzending kost niets extra t.o.v. gewone verzending bedoeld. Wil van de zomer eens een maandje proefdraaien. Combi audio en video spreekt me aan maar vind al die eigen apps maar hinderlijk.
Achzo...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Trip

Quote from: millon on June 23, 2019, 07:06:23
En hoe vinden jullie Primevideo?
Zeker niet duur en gratis verzending bij Amazon.de

Trial gehad. Werkte prima, laatste seizoen van the expanse gekeken.
Maar ik houdt het bij netlix, groter aanbod.

ReRichard

Quote from: Trip on July 12, 2019, 12:52:47
Trial gehad. Werkte prima, laatste seizoen van the expanse gekeken.
Maar ik houdt het bij netlix, groter aanbod.

Toch heeft prima een aantal toppers die Netflix niet heeft.

Preacher
Good omens (super)
Man from the high castle
Sneaky pete
The boys (volgende week)
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe